Hoe vertellen? Thuiszorg (huishoudelijk)

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Babynummer2, 12 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babynummer2

    Babynummer2 Actief lid

    10 sep 2018
    468
    511
    93
    Vrouw
    Hoi dames,

    Ik werk als huishoudelijk medewerker bij een thuiszorg organisatie, maar ik vraag mij af hoe ga ik het vertellen ? Ik heb altijd alleen maar contact met mijn leidinggevende over de telefoon en mail maar vind het ook zo lullig om het via de mail of telefoon te doen.

    Hoe doen of hebben jullie dat gedaan??
     
  2. joepy

    joepy Fanatiek lid

    12 okt 2017
    1.443
    952
    113
    Vrouw
    Je kan langsgaan op kantoor , Ik had het gewoon aan de telefoon gezegd omdat ik nooit een persoonlijk gesprek met hun had vond ik het ook niet nodig om het persoonlijk te vertellen :p
     
  3. Elinetjeee

    Elinetjeee Niet meer actief

    Ik vind het ook heel moeilijk, want ik begin vrijdag met een nieuwe baan.. wil het niet meteen op de 1e dag moeten zeggen want dat komt echt lullig over, maar wil ook niet te lang wachten, want nu begint er ook al een klein buikje te komen.. dillemaas
     
  4. Mijn kindje

    Mijn kindje Actief lid

    21 jan 2013
    227
    162
    43
    Vrouw
    Huishoudelijk Medewerkster en Administratief medew
    Almere
    Ik doe hetzelfde werk.

    Ik zou gewoon langs gaan op kantoor op het moment dat je rond de 16 weken bent of een goede 20 weken echo heb gehad. Dus wanneer je je zwangerschapsverklaring hebt ontvangen. Dan kan je tevens gelijk bespreken wanneer je met verlof wilt/moet gaan.

    Ik zelf wou het na het 1e trimester vertellen als ik afgelopen week geen miskraam had gehad na 7+2. Maar door de miskraam moest ik ze bellen omdat het bij een werkklant gebeurde. En ik kon gelijk naar huis/ziekenhuis gaan.
     
  5. Mijn kindje

    Mijn kindje Actief lid

    21 jan 2013
    227
    162
    43
    Vrouw