Hoe vertellen...

Discussie in 'De lounge' gestart door Merlino, 3 nov 2025.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LatteOne

LatteOne VIP lid

11 jan 2009
    15.773
    9.977
    113
    #21 LatteOne, 4 nov 2025
    Laatst bewerkt: 4 nov 2025
    nah wat een reactie van haar zeg.

Ik vind dat je het geel goed aangepakt hebt en het met de goede bedoelingen gedaan hebt.
    De kans is heel groot dat als ze gekalmeerd is er zelf op terug gaat komen, en anders zal ze zich nu bewust zijn van het feit dat ze stinkt, en er echt wel iets mee willen gaan doen.

Huismuisie en Syane vinden dit leuk.
  2. mamabri

mamabri Fanatiek lid

15 aug 2021
    4.296
    5.647
    113
    Vrouw
    Ook ik vind dat je het goed hebt gedaan. Misschien was ze overrompeld en wist ze zich alleen een slechte houding te geven. Laat maar even zakken, ze trekt vast wel bij

Syane vindt dit leuk.
  3. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    13.188
    14.821
    113
    Vrouw
    Wat naar zeg, dat is niet de reactie waar je op hoopte. Maar wel knap dat je het gesprek bent aangegaan! Want zoiets is niet makkelijk.
    Misschien dat ze zo reageerde omdat ze het niet had zien aankomen en zich dus aangevallen voelde? Hopelijk komt ze er zelf op een ander moment op terug, of gaat ze er mee aan de slag waardoor het probleem zich ook op lost.

Wat betreft het douchen, hebben jullie geen officiële regels van de club waarin staat dat douchen verplicht is? Dan zou je (of iemand anders over een paar weken zodat het niet opvalt), die eventueel ook nog een keertje in de groepsapp ofzo kunnen delen.

4. Vulpen

Vulpen Fanatiek lid

30 jul 2014
    4.007
    4.846
    113
    Ja, ik denk eigenlijk dat het heel moeilijk is om goed te reageren op zo'n mededeling. De meeste mensen schamen zich dan kapot en die schaamte kun je dan vervolgens als woede uiten.

Dus het zegt nog niks, deze reactie. Ze moet het maar even laten bezinken en dan wordt wel duidelijk hoe ze het uiteindelijk oppakt.

chrystel73, NiVa0230, Syane en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  5. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.405
    9.099
    113
    Altijd zo ingewikkeld dit soort dingen...

Vind het sowieso knap dat je het bij haar aan hebt gegeven! Veel mensen doen dat niet (ik ben er zelf ook geen ster in...), maar praten dan soms wel achter iemands rug om (daar ben ik ook geen ster in ;) vind dat ook niet eerlijk: het niet tegen iemand zelf zeggen, maar er wel met anderen over praten...). Jammer dat zij het op deze manier oppakte... Hopelijk was het inderdaad alleen de eerste reactie, bv. uit schaamte, en gaat ze er wel mee aan de slag.

Schone kleren, voldoende douchen, deo, enz. helpt alleen. Nu is dat het daar aan ligt in het geval van niet douchen na een training/wedstrijd misschien wel ietsje minder waarschijnlijk... Maar toch, mocht het daarna ook blijven, dan is er misschien meer nodig... Zelf heb ik er bv. zonder specifieke deo (en dan bedoel ik geen 'gewone deo op een schone huid') helaas ook best wel last van; hoewel niemand me er ooit over aangesproken heeft (alleen lastig te bepalen natuurlijk of ze dat niet durfden of er echt geen last van hadden...). Na lang zoeken heb ik gelukkig uiteindelijk een - ongetwijfeld erg chemische en misschien minder gezonde - deo gevonden die wel helpt.

Peonia vindt dit leuk.
  6. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    14.147
    16.178
    113
    Vrouw
    Oh kak wat naar.
    Maar wat goed dat je het gedaan hebt en ook op een heel nette manier. :thumup:
    Haar reactie is niet jouw fout. Je hebt het gezegd en nu is het aan haar om er iets mee te gaan doen.
    Hopelijk ziet ze gauw in dat je haar alleen maar wilde helpen. En komt ze er zelf op terug.

chrystel73, citroenrasp en Syane vinden dit leuk.
  7. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.665
    12.511
    113
    Deze snap ik niet? Wat is daar het doel van?

merah vindt dit leuk.
  8. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    24.174
    17.687
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ja weet je ergens begrijp ik heel goed dat ze zo reageert, je kent haar geeneens en wat ik ook bijzonder vind is dat jij weet dat dit in haar vorige team ook al aan de orde was.
    Waarom wordt dit uberhaupt besproken?
    Het komt op mij heel erg over als roddelen en iemand voor schut willen zetten.
    Niet zo netjes vind ik dit.
    Ik moet iemand wel echt een langere tijd kennen om iemand aan te spreken op zijn lichaamsgeur.

joopterheul, Maryelle, pluk en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  9. breister

breister VIP lid

9 aug 2019
    7.941
    1.332
    113
    Vrouw
    Waarschijnlijk door het roddelen dat ze dit weet? Zou je het zelf niet willen weten als blijkbaar iedereen het heeft over jouw lichaamsgeur? Dan zou ik het ergens fijn vinden als het gezegd werd ipv dat anderen alleen maar over mij praten ipv met mij. Maar goed, wie ben ik? Een toevallige forumlezer

chrystel73, mamabri en Syane vinden dit leuk.
  10. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.665
    12.511
    113
    Ik kijk daar echt heel anders naar. Juist goed dat zij haar nu al er op attendeert. Dan kan ze er meteen wat aan doen. Je hoeft echt niet iemand al lang te kennen voor je zoiets bespreekt hoor.

chrystel73 en Anna009 vinden dit leuk.
  11. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    24.174
    17.687
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Dat vind ik niet.
    Ik zou ook not amused zijn wanneer iemand die ik amper ken mij gaat vertellen dat ik stink.

12. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    10.449
    5.809
    113
    Home
    Waarschijnlijk schrok ze en reageerde ze zo
    Wellicht als ze het heeft laten bezinken en komt ze nog terug op haar reactie

Neuzeke vindt dit leuk.
  13. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    10.449
    5.809
    113
    Home
    Liever dat iemand die ik amper ken het zegt dan dat m’n hele team al lange tijd achter mn rug roddelt

merah, Glitterhartje, chrystel73 en 11 anderen vinden dit leuk.
  14. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    14.751
    20.097
    113
    Vrouw
    Ik vind net door de roddels dat het goed is dat iemand wat zegt.
    Hoe iemand aan die roddel komt en waarim dit besproken word is een ander verhaal....
    Ik zou als ik zoiets hoor mensen wel wil sparen en hen daarom eventjes afzonderlijk nemen.
    Langs de andere kant heb jij wel een punt rond haar nog niet echt kennen...

Huismuisie vindt dit leuk.
  15. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    24.174
    17.687
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Natuurlijk zou ik dit willen weten maar niet wanneer ik iemand amper ken en ik vind het ook nogal triest dat volwassen vrouwen dit binnen een team of op een club zitten te bespreken.
    Ik vraag me af of ik wel bij zo'n club zou willen spelen.
    Ook dat ts zelf al benoemt dat deze persoon al heel onzeker is en zij juist heel open en direct, dit is doorgaans geen goede combinatie om dan met iemand die onzeker is in gesprek te gaan over zoiets gevoelig en al helemaal wanneer er al geen klik is tussen 2 personen.
    Dit kan dan vaak heel belerend en dreigend overkomen, ik weet dat omdat ik zelf ook open en direct ben en ik laat doorgaans dit soort gesprekken liever over aan personen die zelf iets meer introvert en rustiger zijn dan dat ik ben. Ik krijg zelf vaak te horen dat mensen mij zo zelfverzekerd vinden overkomen terwijl dat allemaal dik meevalt, ik ben direct maar naar mijn idee wel vriendelijk maar toch wordt vaak wanneer ik bijv zo'n gesprek met iemand zou hebben dat negatiever opgevat dan dat wanneer bijvoorbeeld een ander dit zou doen.
    Heel raar hoe dit soms werkt.
    Is er ook geen coach binnen het team die dit kan oppakken?

Vulpen vindt dit leuk.
  16. breister

breister VIP lid

9 aug 2019
    7.941
    1.332
    113
    Vrouw
    Het lijkt me alleen beetje lastig als je net ergens nieuw binnen bent en dan moeten mensen maar wachten tot je ze beter kent. Kan me ergens dan ook het gevoel voorstellen als het dan na bv x maanden komt: "had dat eerder gezegd". De introverten in zo'n gesprek vinden het vaak ook lastig om te beginnen. Juist door het onderwerp. Ik volg je ergens wel hoor, maar voor mijn gevoel is het ook: waar doe je goed aan? Wanneer is het te vroeg? Wanneer te laat? En wat betreft dat geroddel, dan zou ik juist blij zijn dat iemand blijkbaar de mores doorbreekt en het zegt. Niet iedereen is zo in dat team blijkbaar.

NiVa0230 vindt dit leuk.
  17. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    24.174
    17.687
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik zou niet in zo'n team willen spelen en ook niet bij zo'n club.
    Al dat geroddel.
    Zou daar echt geen zin in hebben.
    De persoon in kwestie zal het niet voor niks zo hoog opnemen, of oud leed wat er al zit, pesterijen of het gesprek is niet fijn geweest of ze heeft al bij voorbaat een hekel aan ts en dat alles wij zij zegt al verkeerd is.
    Ik kijk nergens meer van op als ik weleens zie hoe mensen kunnen reageren op veel kleinere dingen.

18. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    24.174
    17.687
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ja het blijft ook lastig, met introvert bedoel ik in deze dan meer een persoon die een wat minder uitgesproken mening heeft en wellicht wat liever overkomt.
    Ik begin geeneens meer aan dit soort gesprekken, valt zelden positief uit.
    Je zou er zelf onzeker van worden ;)

19. breister

breister VIP lid

9 aug 2019
    7.941
    1.332
    113
    Vrouw
    Naja daarom probeer ik ook de positieve kant te laten zien van dat gesprek. En ja de ontvanger van de boodschap keek er niet zo naar, blijkt wel zo uit de reactie. Helaas. Maar wie weet wat er inderdaad meespeelt. Voor TS: je hebt het in ieder geval geprobeerd. Jammer dat het zo gelopen is.

Syane en Anouk2005 vinden dit leuk.
  20. joopterheul

joopterheul Actief lid

24 sep 2024
    263
    207
    43
    Dit.
    En ook: het is een sportclub. Dan hoort zweten er toch gewoon bij? Het is iets anders als het op je werkplek is of zo.
    Als het echt extreem is, zoals ik begrijp uit de OP, kun je het inderdaad een keer melden. Dat heb je netjes gedaan, zij reageerde kwaad (snap ik ook): laat het verder gaan. Iemand ruikt op een sportclub extreem naar zweet: so what? Ik vind het eerlijk gezegd schokkender dat er bij zowel een eerdere als deze club zo heftig (al dan niet met geroddel) op gereageerd wordt.

Anouk2005 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina