Hoe vind je de leerkracht van jullie kinderen online?

Discussie in 'Corona forum' gestart door zwangerevrouw, 10 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zwangerevrouw

    zwangerevrouw Fanatiek lid

    22 jul 2011
    2.115
    222
    63
    Hoe vinden jullie de leerkracht die online les geeft? Vind je de les van goede kwaliteit? Is het leuk of saai?
     
  2. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    En wat wil je bereiken met dit topic? Er zijn al topics over onderwijs waar dit ook in besproken wordt....

    Til voor niet tevreden ouders: als het om iets gaat wat veranderd kan worden: geef het aan op je school ipv te klagen op een forum. Geloof me. Het is niet niks om je complete manier van lesgeven om te gooien. Niet iedereen is daar even snel lerend in. Als niemand iets zegt, zal er sowieso niks veranderen.
     
    dds, einad, Roanna en 10 anderen vinden dit leuk.
  3. Amarens

    Amarens VIP lid

    24 dec 2009
    11.493
    3.765
    113
    Welke online les?
     
    Luna86, mamameer, Zulema en 4 anderen vinden dit leuk.
  4. MissXray

    MissXray Fanatiek lid

    19 sep 2020
    1.687
    1.612
    113
    Vrouw
    Ik krijg iedere keer het gevoel dat jij je enorm druk maakt of aangesproken voelt. Dit topic gaat niet over jou toch?

    Ontopic, ik vind het super leuk dat ik nu eens mee kan kijken in de “klas” en ben erg enthousiast over hoe ze met kinderen om gaan. De rustige manier van uitleggen inspireert me om wat geduldiger te zijn.
     
    dds, Vogelmeisje, Loes23 en 3 anderen vinden dit leuk.
  5. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Ik irriteer me gewoon enorm aan de negatieve toon waarop op dit forum doorgaans over het onderwijs gesproken wordt. Daarom. Men kan hier goed klagen maar het aangeven bij de betreffende docent ho maar. Echt, als ouders uit mijn groep ontevreden zijn hoop ik echt dat ze gewoon bij mij komen. En niet overal van alles gaan rondbazuinen.

    Gelukkig ben jij wel enthousiast! Dat is ook weleens fijn om te lezen!
     
    Seffie, Mississippi, Youtan en 6 anderen vinden dit leuk.
  6. Snoopy1983

    Snoopy1983 VIP lid

    11 feb 2008
    9.512
    4.709
    113
    Vrouw
    Juf van de oudste zie ik niet, dochter werkt zelfstandig boven. Maar heb er alle vertrouwen in dat dat heel goed gaat. En mijn dochter is er ook positief over.

    Juf van de middelste doet het super en neemt het ook erg serieus. Duidelijke instructie en is er altijd voor vragen.
     
  7. MissXray

    MissXray Fanatiek lid

    19 sep 2020
    1.687
    1.612
    113
    Vrouw
    Maar echt laat het los. Ik heb een beroep waar half Nederland af en toe overheen valt, maar ik haal daar na al die jaren echt mijn schouders voor op. Je kan niet iedereen plezieren.

    En ja ik ben enthousiast over de leraren, maar heb genoeg te zeuren hoor. Half uur online les per dag vind ik namelijk om te janken en dat alles geschrapt is behalve basisvakken vind ik ook tenenkrommend.
     
    Neuzeke, Luna86, Syane en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  8. Jessi79

    Jessi79 Fanatiek lid

    4 jan 2012
    4.548
    2.398
    113
    Mijn dochter (groep 5) heeft 3x10 minuten dictee op 3 dagen per week. Wij moeten de tekst nakijken. De juf doet het prima zoals altijd, ze is via Teams bereikbaar voor vragen. Een heel lieve goede juf. Maar online les kan ik die kopietjes met rekensommen echt niet noemen, er is geen enkele klassikale les. Mijn dochter werkt volledig zelfstandig thuis.
     
    Syane vindt dit leuk.
  9. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Joh in mn dagelijks leven merk je niks van deze irritatie hoor. Heb wel belangrijkere dingen aan mn hoofd. Vind het gewoon jammer dat er zo slecht over gesproken wordt. En zoveel ongegronde vooroordelen. Alsof mensen niet meer verder na kunnen denken dan hun eigen voordeur.
     
    Gewooniemand, rijo en Juffie26 vinden dit leuk.
  10. Koraal82

    Koraal82 Fanatiek lid

    17 jul 2013
    2.956
    1.313
    113
    Mijn jongste zoon (5 jaar, groep 2) heeft 2x per week een half uur met de juf en klas contact. Juf vertelt een verhaal en kids kunnen kletsen. Ik merk dat hij dat erg leuk vindt. Frequentie en inhoud is wat mij betreft prima. Je kunt nog een op een contact aanvragen maar dat is niet nodig. Het is groep 2 dus dan gaat het mij vooral om dat hij even iedereen ziet.

    Andere zoon zit in groep 4 en heeft 3x per week een half uur een contactmoment (met juf en hele klas). Hij vindt dit best leuk en de juf legt dan soms ook nog eea uit. Ik luister meestal mee en ik vind dat de.juffen het erg goed doen. Langer heeft denk ik geen zin want dan haakt mijn zoon af. Van mij zou het wel vaker mogen.
    Afgelopen week kon je een x extra inloggen voor uitleg over rekenen. Dat hadden we gedaan en dat was super. Ik begrijp nu ook veel beter hoe ik het uit moet leggen. Ik begrijp niet goed waarom ze niet nieuwe stof zo uitleggen (of een filmpje maken), nu moeten de ouders dat zelf doen. Ik hoop dus dat ze dit meer gaan doen.

    Juffen op dit forum hebben al vaker aangegeven dat ze het nu super druk hebben maar ik blijf het toch lastig vinden om dat te begrijpen. Er zullen wel ouders zijn die eea vragen via mail maar lijkt me niet dat het een dagtaak is. Huiswerk gaat via snappet dus wordt automatisch nagekeken. Neem wel aan dat leerkrachten monitoren of iedereen alles maakt. En sommige leraren draaien noodopvang maar bij ons op school zijn er 2 klassen noodopvang en 25 leraren dus ik neem aan dat je maar af en toe aan de beurt bent.
     
    MissXray, Syane en hummeltje5 vinden dit leuk.
  11. Theezeefje

    Theezeefje Fanatiek lid

    13 okt 2014
    3.542
    3.775
    113
    Overijssel
    Jij bent toch leerkracht groep 1/2?
    Ik zie inderdaad veel ouders op het forum klagen maar als je kind in groep 1/2 zit dan is er natuurlijk toch geen uitgebreid lesprogramma om thuis te doen? Aangezien ze op school spelenderwijs veel dingen leren?
    Mijn zoontje zat de vorige lockdown in groep 2. Hij kreeg leuke opdrachten (letters en cijfers)en knutselwerkjes en dat vond ik prima. Dat hij begin groep 2 kon lezen ( daar kwam ik toevallig achter want meneer zelf zei niks :roflmao:) konden zijn juffen ook niks aan doen ;).
    Dan ga ik ook niet lopen zeuren om meer huiswerk want ben bang dat ik hem iets verkeerd aanleer.
    Nu groep 3 en krijgen elke dag online op google classroom rekenuitleg van de juf zelf en via instructiefilmpjes ook veilig leren lezen en schrijven.:thumup:
    Wat je ook doet,er zijn altijd mensen met commentaar. Dikke pluim voor jullie!
     
    rijo vindt dit leuk.
  12. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier sowieso 2x 30 minuten les per dag online, daarnaast nog individuele contactmomenten meerdere keren per week over van alles (jongste bv even lezen met de juf, oudste even kijken of ze niet te weinig uitdaging heeft, of gewoon even kletsen over hoe het gaat etc).
    Ik vind het echt heel goed georganiseerd en de lessen zelf gaan ook echt heel goed, niet chaotisch ofzo, heel gestructureerd en heel geduldig en leuk :)
     
    hummeltje5 vindt dit leuk.
  13. Miekoe

    Miekoe Fanatiek lid

    9 aug 2012
    1.908
    502
    113
    Vrouw
    @Lisa280887 nou, bij deze, ik ben alleen maar vol lof over de juf van mijn oudste. Hoe zij het toch steeds weer voor elkaar bokst om een klas van 29 kinderen te begeleiden.. elke vrijdag komt ze persoonlijk de nieuwe weektaken brengen en mocht er een kind naar haar toe rennen is ze altijd in voor een klein praatje.

    Sowieso, ondanks dat ik momenteel mijn beroep niet uitvoer (vorige week bevalling, ernstige fluxus, bloedtransfusie) mag ik gebruik maken van de noodopvang...

    Mij hoor je niet klagen.. ik ben super blij dat ze er zijn!!
     
    Lisa280887 vindt dit leuk.
  14. Miekoe

    Miekoe Fanatiek lid

    9 aug 2012
    1.908
    502
    113
    Vrouw
    @Lisa280887 nou, bij deze, ik ben alleen maar vol lof over de juf van mijn oudste. Hoe zij het toch steeds weer voor elkaar bokst om een klas van 29 kinderen te begeleiden.. elke vrijdag komt ze persoonlijk de nieuwe weektaken brengen en mocht er een kind naar haar toe rennen is ze altijd in voor een klein praatje. De juf heeft de hele dag Google classroom aan staan dus de kinderen kunnen te allen tijde vragen aan haar stellen. Als een kind dan toch stiekem even contact met haar doet (doet die van mij natuurlijk noooooit :p) dan kapt ze het niet direct af, maar staat open voor dat momentje contact! En dat voor een meid van net 24! Echt een diepe buiging

    Sowieso, ondanks dat ik momenteel mijn beroep niet uitvoer (vorige week bevalling, ernstige fluxus, bloedtransfusie) mag ik gebruik maken van de noodopvang...

    Mij hoor je niet klagen.. ik ben super blij dat ze er zijn!!
     
    hummeltje5 en Lisa280887 vinden dit leuk.
  15. Miekoe

    Miekoe Fanatiek lid

    9 aug 2012
    1.908
    502
    113
    Vrouw
    Oops dubbel
     
  16. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Superfijn!!
     
  17. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Sinds dit schooljaar groep 5:D En klopt inderdaad, voor kleuters is dit heel anders dan voor de hogere groepen!
    en superfijn dat het goed geregeld is bij jullie! En klopt hoor, je kan nooit iedereen tevreden stellen. Maar lees zovee negativiteit dat ik bij dit topic echt even dacht van joh koekoek. Weer zo’n negatief topic! Misschien te heftig gereageerd vanuit mijzelf.
     
  18. Snoopy1983

    Snoopy1983 VIP lid

    11 feb 2008
    9.512
    4.709
    113
    Vrouw
    Bedenk maar zo, de ouders die tevreden zijn hoor je niet zo snel. Je hoort vaak alleen de vervelende reacties en zeker nu in deze tijd. Maar ook hier dus erg tevreden. Ook voor coronatijd.
     
    hummeltje5 en Lisa280887 vinden dit leuk.
  19. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.872
    13.039
    113
    Vrouw
    Mijn dochter (groep 5), had vorige week welgeteld 2 instructiefilmpjes, van een random leerkracht ergens in Nederland op youtube en van een stagiaire die ze herkende omdat die meiden in vrouwen 1 speelt bij onze voetbalclub. :roflmao:
    Ook had ze 1 videobel moment met de juf.

    Mijn zoon (groep 7) had geen enkel instructie filmpje en ook geen videobel moment. Maar vanaf morgen stapt zijn klas over naar Google classroom, dus dan verwacht (en hoop) ik daar wel vooruitgang in.

    Mijn dochter is 1 dag naar de noodopvang geweest, toen zat ze met 38 kinderen in de klas (dat is dus bij lange na niet het totaal aantal leerlingen wat op de noodopvang zit). Maar ze kreeg daar wel instructie zei ze. Ook had ze vooruit gewerkt en dr weektaak afgemaakt. Dus daar ben ik erg tevreden over.

    Als het bij beide kinderen niet zal verbeteren qua instructie en contact momenten, dan ga ik inderdaad klagen als blijkt dat de scholen sluiting verlengd wordt. Mijn eigen kinderen komen dan wel heel makkelijk mee op school, maar genoeg andere kinderen niet.
     
  20. Theezeefje

    Theezeefje Fanatiek lid

    13 okt 2014
    3.542
    3.775
    113
    Overijssel
    Snap ik best hoor! Maar goed, ik heb makkelijk praten: 1 kind die gewoon lekker gemiddeld is en iets voorloopt met lezen zodat ik ook eigenlijk niet zoveel moeite hoef te doen, geen problemen qua opvang door lockdown enz..
    Leuk groep 5! :thumup:
     

Deel Deze Pagina