Hoe vis eten/bereiden tijdens zwangerschap

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Baileyy, 18 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Baileyy

    Baileyy VIP lid

    12 feb 2012
    5.378
    1.381
    113
    Vis is gezond. 2x per week wordt het aangeraden de vette vissoorten te eten (omega 3)
    Maar hoe doen jullie dat? Wat eten jullie en hoe maken jullie het klaar?
    Heb nog een zoontje van 2, die wil ik dan ook gelijk meer vis laten eten.
    Maar ik ken gewoon geen lekkere makkelijke recepten. En dan ook nog ban de vis die wordt aanbevolen.

    Ben benieuwd hoe jullie dat doen?
     
  2. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.248
    5.202
    113
    Het makkelijkste van de vette vissen vind ik zalm, kun je gewoon zalmfilettjes insmeren met wat olie en dan op de huid bakken, beetje kruiden, heeft niet eens een sausje nodig. Verder mag je niet alle vette vissen, want de grote roofvissen bevatten teveel zware metalen. Een tonijnmoot mag dus niet, tonijn uit blik mag weer wel (is jonge tonijn), dus een salade met blikje tonijn is ook heel makkelijk.
     
  3. Nahla2013

    Nahla2013 VIP lid

    4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Mmm lekker! Je kan slibtongetjes bakken. Echt een makkie.
    In een diep bord wat bloem met peper & zout, doorheen halen en dan bakken in roomboter.
    Kinderen vinden slibtong vaak heel lekker omdat het zacht vlees en een hele milde smaak heeft. Lekker met kort geroerbakte zeekraal met een teentje knoflook
     
  4. Mags

    Mags Fanatiek lid

    1 nov 2012
    1.198
    0
    0
    Oeh, goed topic!

    Ik zat net al wat knorrig te kijken op de site van voedingscentrum.... 2x per week vis. En dan komen ze vervolgens met een ellenlange lijst welke vis je niet mag... Voor mijn gevoel blijft er vrij weinig over dan!

    Dus ik lees mee!
     
  5. Twinkle81

    Twinkle81 Fanatiek lid

    4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Alle witvissen (tilapia, pangasius etc) mag je gewoon. Dat scheelt weer. Bij twijfel kun je dus gewoon witvis nemen. Even op bijvoorbeeld smulweb kijken voor lekkere recepten en je komt al een heel eind.
    Ook eet ik graag paëlla. Je moet alleen even opletten welke vis je er doorheen doet natuurlijk, maar als je het zelf maakt, heb je alle keuze.
     
  6. Mags

    Mags Fanatiek lid

    1 nov 2012
    1.198
    0
    0
    Ja, maar ik heb ook weer gelezen dat die witvissen, vooral pangasius, gekweekt is en boordevol hormonen en gifstoffen zit, dat lijkt me ook niet zo gezond als je zwanger bent...? Las ik oa hier: Pangasius is niet zo'n verantwoorde vis als het lijkt - AD.nl
     
  7. Bookfairy

    Bookfairy Actief lid

    21 apr 2014
    210
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb dit heel veel gegeten tijdens mijn zwangerschap :D
    Roergebakken zalm met broccoli en cashewnoten

    Supermakkelijk en het smaakt heerllijk!


    Visrecepten Recept

    Er staan trouwens nog veel meer recepten op die site.
     
  8. BallerinaN

    BallerinaN Bekend lid

    6 jul 2014
    751
    0
    0
    kindje maken ;)
    Thuis
    Mmm lekker! Ga ik proberen vanavond! :D
     
  9. Nahla2013

    Nahla2013 VIP lid

    4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Oh een tip! Bij de visboer kan je gerookte verse zalm kopen (kost wat, maar dan heb je ook echt wat) ik betaalde zo'n €16 voor een halve kilo.
    Suuuuuuperlekker op een wit baquetje met roomkaas.
    Naast haring was dit mijn verslaving.

    Ik weet niet of het er iets mee te maken heeft, maar m'n dochter was ultra ultra gezond geboren.
    Ze is tot nu, naast een licht griepje en een bovenluchtweginfectie, geen 1 keer ziek geweest.

    Ik at zo'n 5 x pw vis
     
  10. Baileyy

    Baileyy VIP lid

    12 feb 2012
    5.378
    1.381
    113
    5x per week vis?wauw! En dan haring en die zalm. Of ook andere dingen?
    Ik ga kijken of onze visboer dat ook verkoopt.
     
  11. Baileyy

    Baileyy VIP lid

    12 feb 2012
    5.378
    1.381
    113
    Slibtong ga ik proberen. Waar eet je dat bij?
    Vanavond eerst de zalm met broccoli proberen. Klinkt lekker!
    Pangasiusfilet dacht ik ook dat dat juist niet zo gezond was.

    Hebben anderen nog meer tips?
     
  12. mausyi

    mausyi Fanatiek lid

    4 jul 2011
    1.452
    0
    36
    Af en toe pak ik de (wit)vis uit de diepvries. (ontdooid en droog gedept), in een oven schaal, wat peper en zout, dille en dan smeer ik het in met pesto (rode), een paar plakjes bacon. Wat tomatenpartjes, wat pijnboompitjes en dan mozzarella eroverheen.

    Meestal doe ik dit met gebakken aardappeltjes en een wokprutje van courgette,tomaat en mozarella
     
  13. Nahla2013

    Nahla2013 VIP lid

    4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Soms meer :)
    Vaak at ik zelfs 6 Hollandse nieuwe haringen per week met extra augurk :)
    Daarnaast vers gerookte zalm en gebakken slibtong.

    Slibtong is trouwens heerlijk samen met die vlaamse verse patat van de AH.

    Ja ik was echt verslaafd aan vis, verse jus en mandarijnen in m'n zwangerschap.
     
  14. Faith030

    Faith030 Actief lid

    16 jul 2014
    163
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mozarella en gerookte zalm mag je toch niet hebben tijdens je zwangerschap?


    Vanavond heb ik verse ansjovis gekocht bij de visboer en grote gamba's.

    De ansjovis heb ik gewassen met water, bestrooid met zout, daarna door de meel gehaald en gebakken in een dun laagje zonnebloem olie.

    De gamba's gekruid met verse koriander, knoflook en ui. Vervolgens gebakken met boter in een grillen.

    Pangasius filet eet ik al jaren niet meer sinds ik weet dat ze worden volgespoten met urine van zwangere vrouwen.
    Als ik dat artikel tegen kom, zal ik het delen!

    Liefs xx
     
  15. maartje84

    maartje84 VIP lid

    8 okt 2008
    12.712
    4.218
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Waarom zou je in godsnaam geen mozzerella mogen eten als je zwanger bent???????

    Gerookte zalm eet ik als vegetariër niet maar als het verse vis is zie ik het probleem niet.
     
  16. Mammietammie

    Mammietammie Fanatiek lid

    18 jan 2012
    1.567
    0
    36
    Zuid-Holland
    Mozzarella mag je gewoon, en gerookte zalm ook zolang het niet vacuüm verpakt is geweest.

    En panga mag je ook gewoon ;) Waarom je panga uit de diepvries wel kunt eten - Francesca Kookt

    Ik zou graag wat meer vis willen eten...maar mijn man lust het niet en vind het vaak zo'n gedoe om dan vis èn vlees klaar te maken :( Helemaal zolang ik me nog misselijk voel want eigenlijk is elk ding wat ik moet koken al teveel :) Tonijn uit blik vind ik lekker op brood maarja dat mag je maar Max 2x per week...
     
  17. Baileyy

    Baileyy VIP lid

    12 feb 2012
    5.378
    1.381
    113
    Mozarella mag ook gewoon.
    Gerookte zalm dacht ik alleen van de visboer.
     
  18. Saartje5

    Saartje5 Fanatiek lid

    21 jul 2012
    2.289
    0
    0
    Zuid-Holland
    Mozarella mag van gepasteuriseerde melk, bijna alle mozarella hier is geen probleem.
     

Deel Deze Pagina