hoe voel je je ei

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door bloem26, 30 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bloem26

    bloem26 Actief lid

    6 mrt 2011
    211
    0
    0
    hoi lieve mensen

    wij zijn in feb gestopt met de pil. en nu had ik een vraag hoe kun je voelen dat je een eisprong hebt:(. heb hier totaal geen ervaring mee en weet niet zo goed wat ik moet voelen. wel heb ik van af dat ik gestopt ben pijn in mijn onderbuik tegen mijn lies aan als ik moet hoesten????? kennen jullie dit is dit een soort van afkick. ik hoop dat jullie me wat informatie kunnen geven.

    liefs bloem 26
     
  2. Nogevengeduld

    Nogevengeduld Bekend lid

    24 feb 2011
    643
    41
    28
    Bij mij begint het met gevoelige borsten, dan weet ik dat het er aan zit te komen. Op de dag zelf (meestal 's avonds) krijg ik steken rechtsonder in mijn buik. Lijkt op menstruatiepijn maar iets heviger en een stuk korter. Meestal een aantal uren. Na het springen van het ei geen buikpijn meer. Op wat ongi achtige krampjes (lichte) na maar wel een opgeblazen gevoel in de onderbuik en pijnlijke borsten.
     
  3. Princess01

    Princess01 Niet meer actief

    ik voel het door steken in mijn onderbuik, recht of links. Maar bij mij doet dan ook elke stap die ik zet zeer. meestal duurt dit 1 dag en is daarna weer verdwenen. Ik denk dat het bij iedereen anders voelt maar wel gepaard gaat met steken in de onderbuik.
     
  4. skattie84

    skattie84 Actief lid

    25 mrt 2011
    301
    2
    18
    Z-H
    Ik voel ongeveer een week voor mn ei de pijn al opkomen. Beide eierstokken doen dan zeer. Naar mate mn ei dichterbij komt hoe meer pijn het doet. Vanaf 2 dagen tot eisprong zelf is de pijn op zn top! Dan kan ik moeilijk lopen, gaan zitten doet zeer, fietsen doet zeer, over een hobbelige weg in de auto rijden doet zeer. Soms niet te houden! Moet soms ook krom lopen want rechtop staan doet ook zeer. Maar ik denk dat het bij mij wel overgevoelig is hoor, dat hebben volgens mij niet heel veel vrouwen. Maar de dag na mn ei is de pijn ook weg. Daarna net zoals bij nogevengeduld menstruatieachtige krampjes. Maar bij mij doet ovulatiepijn meer pijn dan menstruatiepijn. Wel pijnlijk allemaal, maar wel handig!! Maar niet alle vrouwen voelen het dus jij misschien ook niet?? Als je wilt weten of je ei eraan komt zou ik eens ovulatietesten proberen (via Zwanger&Kids kan je een grote voorraad voor heel goedkoop krijgen, ik vind ze ideaal)
    Succes!!
     
  5. bloem26

    bloem26 Actief lid

    6 mrt 2011
    211
    0
    0
    bedank voor jullie reactie hier kan ik weer wat mee. voel namelijk niets maar miss moet ik er ook wat meer op letten. want wat is ong de regel na hoeveel dagen heb je je eisprong???
     
  6. manonn

    manonn Fanatiek lid

    25 nov 2008
    1.659
    0
    0
    Nogevengeduld: Zo heb ik het deze maand precies ervaren!!

    Het verschild denk ik heel erg per persoon.

    Je eisprong is toch twee weken voor je ongesteldheid. :)
    Je kunt via internet precies uitrekenen wanneer je eisprong plaats vind. Mocht je een erg onregelmatige cyclus hebben is het wel wat lastiger.
     
  7. 0903

    0903 Lid

    6 feb 2011
    50
    0
    0
    NULL
    NULL
    @bloem26; ik voel (ook) niks hoor!! volgens mij hoef je het ook niet perse te voelen of te merken. ;)
     
  8. Zussie

    Zussie VIP lid

    10 mrt 2011
    5.963
    1
    0
    Verpleegkundige
    Hee Bloem!

    Volgens mij voelt maar 1 op de 3 vrouwen ofzo de eisprong!
    Ik heb wel eens felle steken op de plekken waar volgens mij mijn eierstokken zitten, maar die heb ik niet alleen 14 dagen voor in ongesteld wordt dus denk niet dat dat mijn eisprong is!
    Als je wilt kun je inderdaad die testjes gebruiken als je het niet voelt.
     
  9. Dreamer08

    Dreamer08 Fanatiek lid

    24 mrt 2010
    1.786
    0
    0
    Ik voel er nooit iets van. Heb wel eens steekjes, maar dat heb ik soms wel meerdere keren per maand.. ;)
     
  10. mirtjuh

    mirtjuh Niet meer actief

    Ik voel niet altijd de eisprong aankomen, maar meestal wel ...
    Heb dan een trekkerig gevoel in 1 van de liezen ... Ook krijg ik last van mijn (.)(.) vlak mijn mijn ei.
     
  11. Nogevengeduld

    Nogevengeduld Bekend lid

    24 feb 2011
    643
    41
    28
    @ Manonn: dit was deze maand. Toch wel anders als vorige maand. Toen had ik een week lang lichte ongi krampjes met als uitschieter de dag van mijn eisprong. Deze maand alleen de hevige krampjes op de dag van mijn eisprong. Maar nog wel dat opgeblazen gevoel in mijn onderbuik. Zitten is niet fijn en ik ben heel erg moe.
    Gek he, hoe je lichaam op zo iets reageert?
     

Deel Deze Pagina