Bevalling filmen...

Discussie in 'De bevalling' gestart door Kabouter Klus, 18 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kabouter Klus

    Kabouter Klus Fanatiek lid

    6 nov 2006
    2.657
    0
    0
    Noord-Brabant
    Aangezien ik vermoed dat dit onze enigste spruit zal worden/blijven, zit ik er hard over na te denken om de bevalling deels te filmen (een paar mooie bewegende beelden voor later, maar dus geen close-ups van mijn "zaakje" zeg maar:D). Wie heeft hier ervaring mee?

    De bedoeling is om in het ziekenhuis te bevallen; krijg je dan de ruimte/gelegenheid om iemand te laten filmen? Wie heeft er toen gefilmd; misschien je man/vriend, of een goede vriendin?
    Wil graag effe wat dingetjes zeker weten eerdat we gaan investeren in een cameraatje (suggesties qua merk en model???), vandaar...:p
     
  2. Miffy77

    Miffy77 Fanatiek lid

    9 jan 2009
    2.725
    3
    38
    Maastricht
    Wij hebben de geboorte van Julie op film staan. Ik vind het heel bijzonder om dat onvergetelijke ogenblik waarop ze omhoog getild werd, op film te hebben!
    Ik en mijn vriend hebben wel van tevoren afgesproken dat ik absoluut geen "tussen-mijn-benen-shots" wilde hebben. En dat de film in principe alleen voor ons tweetjes bestemd is, en later voor Julie zelf. Wij vinden deze film zo persoonlijk dat we geen behoefte hadden en hebben om dat aan de hele familie te laten zien, maar da's heel persoonlijk natuurlijk.

    Ik ben ook in het ziekenhuis bevallen, en we vonden op de verloskamer een hele handige oplossing voor de camera: we hebben 'm gewoon op een verrijdbaar karretje gezet achter mijn hoofdeinde. Zo kregen we hele mooie, stabiele beelden, en hoefde mijn vriend zich ook niet met filmen bezig te houden. Ik had hem ook wel nodig voor andere dingen op dat moment :D! Ik zou niet op personeel rekenen om te laten filmen, die hebben hun handen vol om jouw kleine op de wereld te helpen, zeker op het moment supreme.

    Wij hebben trouwens een camera van JVC, model weet ik zo even niet. Achteraf gezien filmde onze fotocamera beter ;). Ik zou eens op kieskeurig.nl kijken voor een camera met goede reviews.
     
  3. rebekka84

    rebekka84 Fanatiek lid

    27 jan 2011
    1.930
    184
    63
    Ik heb alles laten filmen. Eerst gewoon de camera neergezet en darana heeft de verpleegknudige gefilmt. heb het al 3 keer gekeken, zeer mooie herrinnering. ik doe het bij de volgende weer.
     
  4. jojo32

    jojo32 Fanatiek lid

    26 nov 2008
    1.871
    8
    38
    nu huisvrouw
    grunn
    wij hebben het ook gefilmd toen onze dochter werd geboren mijn partner stond aan mijn zijdde en heeft het zo gefilmd dus ook niet echt er tussen zeg maar het is een nette film geworden en we zijn er heel blij mee
     
  5. wasmachine

    wasmachine Niet meer actief

    Ik zou het niet willen zo'n film. Ik vond het al erg om foto's van mezelf van vlak na de bevalling te zien. Aan de andere kant: als je opneemt heb je de film en kan je later bedenken of je hem ook wil zien. Degene die bij mijn bevalling was heeft ook gezien hoe de schedelhelftjes over elkaar schoven e.d., die vond de bevalling echt geen fijn gezicht.
     
  6. Young Flower

    Young Flower Fanatiek lid

    25 jul 2006
    3.299
    477
    83
    near rotterdam
    ik zou het zeker filmen. als je het niet wilt zien kun je het later altijd nog wissen. ik had graag van mijn eerste een film gehad. helaas niet aan gedacht toen. bij de 2e heeft mijn moeder alles gefilmt. heel discreet. en op die manier hebben we een mooie film.
     
  7. deepfreeze

    deepfreeze VIP lid

    29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Mijn man heeft wel een paar stukjes gefilmd. Eerst thuis. En later in het ziekenhuis. Tenminste op de momenten dat hij niet mijn handje vast hoefde te houden.

    Hij heeft geen shots gemaakt van onderen, maar wel van het "verse" kindje dat op mijn buik wordt gelegd. En ook van de opvang van ons paarse guppie door de arts. Ze hebben hem even wat op gang moeten helpen, en dat was fijn om te kunnen zien.

    Ik heb er niet veel meer naar gekeken, maar in het begin was het wel fijn. Door de hormonen&narcose (gehecht op OK) was ik achteraf wat stukjes kwijt. En sowieso die dingen die in het kamertje naast de verloskamer gebeurde direct na de geboorte en toen ik op de OK was (meten, wegen, eerste sipjes melk).
    Die kon ik met de film goed een plaatsje geven. Ik heb ook het idee dat ik hierdoor de heftige bevalling en afloop beter een plekje heb kunnen geven.

    Merk weet ik zo niet. Manlief heeft eentje gekocht, de dag voor de bevalling. Lekker optijd met 41 weken :)
     
  8. CherryAyden

    CherryAyden Niet meer actief

    Bij ons in het ziekenhuis mocht er niet gefilmd worden tijdens de bevalling, wel mochten er fotos worden gemaakt. Als je gaat filmen zou ik alles filmen dus ook tussen de benen shots. Desnoods kijk je het maar 1 keer terug maar het is toch super bijzonder om dat een keer gezien te hebben! Helemaal om dan naar je eigen gezicht te kijken. Ik heb een zware bevalling gehad en had het ide dat het een beetje langs me heen is gegaan maar op de fotos zie ik mezelf heel breed lachen en stralen. Erg fijn om te zien! Je zou eventueel kunnen kijken of je de camera op een strategische plek neer kunt zetten zodat jij en je man er geen zorgen over hoeven te maken. Volgens mij wil het ziekenhuispersoneel ook nog weleens filmen!
     
  9. spikkeltje

    spikkeltje Niet meer actief

    Zover ik weet mag er in het ziekenhuis waar ik ga bevallen niet gefilmd worden. Tja en ik weet niet eens of ik dat ook wel zou willen.
    Foto's maken vind ik weer wat anders en dat mag wel. En mocht er foto's gemaakt worden wat iets te prive is, dan houden we die lekker voor ons zelf.
    dus we zien wel, nemen alles mee in ieder geval.
     
  10. vinisa

    vinisa Fanatiek lid

    8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Ik ben bevallen in het ziekenhuis en mijn man heeft het gefilmd.

    Ook tussen de benen zeg maar. Eerst dacht ik dat ik die stukjes zou wissen, maar ik vind het nu mooi en bijzonder. De geboorte van mijn dochter is volledig te zien, echt heel speciaal.

    Maar voor de bevalling riep ik altijd dat ik zoiets niet wilde en nu weet ik zeker dat het bij een evt. tweede weer gefilmd zal worden :p
     
  11. Nelly

    Nelly Fanatiek lid

    5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Bij ons in het ziekenhuis mocht je niet filmen. Foto's wel gelukkig.
    Achteraf vind ik dat wel jammer, maar op het moment had ik er ook niet eens aan gedacht.
    Van de geboorte van Marjolein heeft manlief ook een foto weten te maken van het moment dat het hoofdje stond. Dat vond ik wel mooi. maar dat soort foto's blijven voor ons natuurlijk.
     
  12. nonnie26

    nonnie26 Niet meer actief

    ik wou alleen even zeggen dat ik echt hoop dat je gaat filmen, hier ging het zo snel dat we er de kans niet voor kregen maar gelukkig wel iets van 5 foto's ofzo maar ook die zijn helaas bewogen, vind het vreselijk zonde dat ik het niet nog een keer kan terug zien omdat het zoooo snel ging!!
     
  13. Bri

    Bri Niet meer actief

    Ik heb zelf alleen foto's van de bevallingen. Van de tweede zelfs pas de eerste foto van 6 minuten na de geboorte - ze kwam zó verschrikkelijk snel! Ik ben heel blij met de foto's, vooral van de eerste bevalling hielp het me om het allemaal te verwerken (heb een prachtige bevalling gehad, maar je vergeet zó veel).

    Film is natuurlijk een persoonlijke keuze, maar soms vind ik het wel jammer dat ik die niet heb. Maar ja; ik wilde écht niet nog iemand aan het bed, en m'n vriend had z'n handen wel vol.

    Check het vooral bij je zkh of het daar mag; blijkbaar verschilt dat nogal. Investeren in een goede camera kun je sowieso wel doen - filmpjes van je baby/peuter/kleuter én van jezelf in die tijd zijn zo ontzettend leuk voor later!
     

Deel Deze Pagina