Hoe voelt ovulatiepijn

Discussie in 'De lounge' gestart door Piep2016, 23 feb 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Piep2016

    Piep2016 Fanatiek lid

    30 apr 2016
    1.408
    952
    113
    Ik ben even nieuwsgierig. Ik hoor hier zo vaak roepen dat iemand de eisprong heeft gevoeld maar hoe voelt dat nu? Is dit best een heftige pijn. Stekend, zeuren, bewegingsafhankelijk?

    Daarbij verspringt dit? Twee cyclussen terug heb ik namelijk ook een vergelijkende pijn gehad (wel minder heftig) in december. Afgelopen cyclus in januari niet.

    Ik heb wel ooit een wat zeurderige pijn gevoeld voor op de buik links of rechts maar heb nu al de hele nacht een behoorlijke pijn aan de linkerkant die doortrekt naar de flank, rug maar ook naar mijn linkerlies. Eigenlijk doet dus links dat hele gebied pijn zeg maar. Twijfel een beetje wat ik er mee moet maar vind het zo raar als ik de hap om advies zou vragen en deze tot de conclusie komen dat het een ovulatiepijn zou zijn, ze hebben het namelijk al druk zat denk ik zo.
     
  2. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.317
    4.697
    113
    Vrouw
    Zit je in je vruchtbare periode? Toevallig geen ovulatietest liggen om te kijken of die positief is?
     
    Piep2016 vindt dit leuk.
  3. Piep2016

    Piep2016 Fanatiek lid

    30 apr 2016
    1.408
    952
    113
    Nee geen testen liggen, nooit mee bezig geweest om erachter te komen hoe het precies loopt bij mij en het zwanger worden is hier ook volledig klaar ;) Mijn eerste dag van de laatste menstruatie is twaalf dagen geleden en bij deze menstruatie was ik ongeveer een week later dan mijn normale vroegere redelijke 28 dagen cyclus. Die cyclus ligt overhoop dus ik denk dat ik mijn begin inmiddels heb gemaakt in de overgang. Kan er dus ook volledig geen wijs uit nu :rolleyes:
     
  4. Young Flower

    Young Flower Fanatiek lid

    25 jul 2006
    3.294
    477
    83
    near rotterdam
    Is per persoon verschillend. Bij mij doet het zoveel pijn voor een paar uur dat ik dubbelgeklapt zit. Gelukkig met anticonceptie geen last van meer.
     
    Piep2016 vindt dit leuk.
  5. MMW

    MMW Fanatiek lid

    29 dec 2013
    1.182
    425
    83
    Ja, dat verschilt per persoon. De een voelt niks terwijl de ander, zoals al eerder genoemd, dubbelgeklapt ligt van de pijn. Bij mij is het een drukkend gevoel dat wel tot twee dagen kan aanhouden en daarna is de druk ineens weg.
     
    Piep2016 vindt dit leuk.
  6. RoosAnne

    RoosAnne Actief lid

    23 feb 2018
    151
    156
    43
    Vrouw
    Ik krijg opeens een stekende pijn, waardoor ik dubbelklap. Heb soms het idee dat dat gebeurt als ik een bepaalde beweging maak. Daarna heb ik een drukkend gevoel voor zo'n 1 a 2 dagen, bijna in mijn liezen. Per maand verschilt de hoeveelheid pijn en het verspringt per maand. Ligt er maar net aan in welke eierstok een eitje springt. Soms ook in beide.
     
    Piep2016 vindt dit leuk.
  7. JoyNoa

    JoyNoa Bekend lid

    7 mei 2017
    929
    316
    63
    Vrouw
    Bij mij is het altijd een zeurderige pijn onderin mijn buik. De ene maand erger dan de andere maand en duurt meestal wel maar een dag.
     
    Piep2016 vindt dit leuk.
  8. Jillzz

    Jillzz Fanatiek lid

    17 aug 2015
    2.024
    320
    83
    Hier 1 of 2 dagen het gevoel alsof er een steen in mijn onderbuik zit, zo'n zwaar gevoel. Niet constant trouwens, maar af en aan.
     
    Piep2016 vindt dit leuk.
  9. Piep2016

    Piep2016 Fanatiek lid

    30 apr 2016
    1.408
    952
    113
    Maar de pijn zit bij jullie alle enkel in de (onder)buik en wat naar de lies, niet in de flank/rug...ik hou het er maar op dat het de ovulatie is houd het van de week langer aan dan contacten we de huisarts wel.
     
  10. Manderijntje

    Manderijntje Fanatiek lid

    23 jan 2014
    1.142
    1.292
    113
    Ik heb kleine cysten in mn rechter eileider waardoor ik daar vaak zeurende pijn heb voor een dagje met wat heftiger pijn voor een paar uurtjes. Voor mij is het zeurende echt een kenmerk. Ook is het altijd aan 1 kant.
     
    Piep2016 vindt dit leuk.
  11. Sneeuwvlokjes

    Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

    12 mrt 2014
    2.130
    1.209
    113
    Ik voel mijn ovulatie altijd heel goed: zeurende pijn in onderbuik, megagevoelige tepels en erg hoog libido.
     
    Piep2016 vindt dit leuk.
  12. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.532
    11.093
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Hier voel ik het pas sinds ik een kind heb gehad. Maar het verschilt echt per keer. Soms een beetje zeurderig, soms niks en soms dubbel geklapt van de pijn. Hier werkt pcm gelukkig wel.

    Met de koperspiraal is het er overigens niet veel beter op geworden. Ook niet slechter trouwens.

    verder zit het wel altijd links of rechts. Dus niet in het midden.
     
    Piep2016 vindt dit leuk.
  13. sejh1988

    sejh1988 Bekend lid

    28 jun 2016
    763
    458
    63
    Taalvrijwilliger, activiteitenbegeleider (vrijwill
    De eerste keer dat ik het voelde dacht ik dat ik een blinde darm ontsteking had. In paniek de hap gebeld en die hadden een huisarts gestuurd, paar dagen later een echo en toen bleek ik dus een eisprong te hebben gehad. Voor 2016 nog nooit een eigen cyclus gehad dus wist het echt niet :oops:

    Bij mij doet het echt een 2/3 dagen goed zeer, dit komt door een eerdere operatie aan de holte van douglas. Ik heb een enorm pijnlijke onderbuik, steken in mijn liezen en in mijn achterste. Gaan zitten doet dat gewoon echt zeer :rolleyes:
    Enerzijds vervelend, anderzijds ook makkelijk op te sporen, 15 dagen later word ik ongesteld :D
     
    Piep2016 vindt dit leuk.
  14. HappyRabbits

    HappyRabbits Fanatiek lid

    20 jan 2014
    4.888
    4.387
    113
    Hier ook en dan vaak ook dunne ontlasting een dag van tevoren.
     
    Piep2016 vindt dit leuk.
  15. Sylva

    Sylva VIP lid

    23 jan 2017
    5.695
    3.526
    113
    Vrouw
    Midden van Nederland
    Hier voelt ovulatiepijn als een drukkend en kramperig gevoel bij de eierstokken. Gemiddeld voel ik dit drie dagen, waarvan de pijn op de eerste twee dagen licht is en op de derde dag ik moeite heb om normaal te functioneren en ik soms in elkaar kruip van de pijn. Wanneer deze pijn weg is is mijn eisprong geweest. Vastgesteld door de gynaecoloog, ovulatiepijn was de reden dat ik hier naartoe doorverwezen was. Hoe moest ik nou weten dat dit ovulatiepijn was :roflmao:
     
    sejh1988 en Piep2016 vinden dit leuk.
  16. Piep2016

    Piep2016 Fanatiek lid

    30 apr 2016
    1.408
    952
    113
    Nou net dat dus, ik denk dan kan nu wel gaan, komen ze er niet achter dus de kans is groot om dan bij de gynaecoloog terecht te komen om daar te horen: ooo mevrouw uw eitje komt eraan. Laat maar daar wil ik mijn zondag niet aan spenderen.

    Moet zeggen dat ik nu vanaf gisteravond 23 last heb van hele geniepige pijn. Heb op en af geslapen vannacht. Nu nog is het rechtop lopen niet mijn hobby. Ik heb er overigens nooit zo extreem last van gehad maar ik verwacht als ik kijk naar de afgelopen maanden dat er toch wel een overgang aan zit te komen en misschien dat deze hormoonwisseling juist voor meer klachten zorgt of zo.
     
  17. Mylittlepony

    Mylittlepony Actief lid

    9 jan 2019
    103
    50
    28
    Vrouw
    Ik voel mn eisprong niet elke maand, maar als ik hem voel is het alsof als je loopt dat er iets "uitgerekt" word en dan beetje zeurderig/stekerig. Soms heel oppervlakkig maar soms dat het ook wel is pijn doet. En bij mij zit dat inderdaad of aan de rechter of linkerkant.
     
    Piep2016 vindt dit leuk.
  18. MrsBucket

    MrsBucket Fanatiek lid

    27 mei 2014
    1.158
    582
    113
    Ik voel hem helaas iedere maand. Ben er een dag ziek van, misselijk en veel naar de wc. Daarnaast voelt het alsof er een mes in mijn buik wordt gestoken, die er 10 uur blijft zitten. Links doet meer pijn dan rechts. Ben vorige week naar de huisarts geweest dat ik dit niet meer wil, ik functioneer 1 dag per maand niet hierdoor.
     
    Piep2016 vindt dit leuk.
  19. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.933
    7.855
    113
    Vrouw
    Bij mij verschilt het. De ene keer voel ik niks. De andere keer moet ik echt een paar uur gaan liggen van de pijn. Soms zeurt het enkel.
     
    Piep2016 vindt dit leuk.
  20. februari2012

    februari2012 Bekend lid

    31 okt 2012
    684
    386
    63
    Bij mij voelt het alsof er een mes onderin mijn buik zit, ene keer links, andere keer rechts. Iedere beweging voelt alsof iemand de punt van het mes nog eens flink doorduwt. De pijngraad wordt gedurende 48 uur opgebouwd en na de eisprong is het in 1 x weg. Ik ga er dan ook vanuit dat de pijn niet komt van de eisprong zelf (want die duurt niet zo lang), maar van de druk die steeds groter wordt in mijn eierstok. Als de eisprong is geweest, valt de druk op de eierstok weg en is de pijn ook weg.
     
    Piep2016 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina