Hoe/ waar reclame maken?

Discussie in 'De lounge' gestart door 1548, 25 nov 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 1548

    1548 Niet meer actief

    Hii,

    Ik zou graag meer bekendheid willen geven aan een les die ik geef.
    Maar ik weet niet wat ik kan doen om mijn bereik te vergroten.
    Facebook en website worden ingezet. Instagram ben ik mee gestopt.

    Hebben jullie tips om mijn bereik te vergroten?

    Alvast bedankt voor het meedenken.
    Liefs
     
  2. LadyKikker

    LadyKikker Fanatiek lid

    12 feb 2012
    3.829
    1.677
    113
    Vrouw
    Flyers maken en vragen of je die in de supermarkt bijv. mag neerleggen.

    Of een sticker op je auto laten plakken. (Als je die hebt)
     
    1548 vindt dit leuk.
  3. rocketscience

    rocketscience Fanatiek lid

    16 feb 2015
    4.173
    3.124
    113
    Vrouw
    Welke branche is het? Ik zou juist zeggen, instagram is een goed kanaal. Waarom ben je met insta gestopt?
     
    GossipGirlxoxo en 1548 vinden dit leuk.
  4. 1548

    1548 Niet meer actief

    @LadyKikker Een sticker is een goede! Ga ik regelen. Thanks! Aan een flyer heb ik ook gedacht maar kijk zelf nooit op een advertentiebord dus vroeg me af of het zinvol was.

    @rocketscience Mentale gezondheid gericht op kinderen. Ik ben ermee gestopt omdat het mij veel energie/ tijd kost om dingen te posten en er zijn geen aanmeldingen uit voortgekomen.
     
  5. Jo33

    Jo33 Actief lid

    20 jul 2011
    380
    24
    18
    NULL
    NULL
    Misschien hangen er bij scholen of bij bso's bij jou in de buurt ook wel prikborden waar je een flyer kwijt kan. En bij het CJG/consultatiebureau? Bij ons stond daar ook altijd een tafel/rek met verschillende van dat soort flyers.
     
    1548 vindt dit leuk.
  6. artie

    artie Fanatiek lid

    27 sep 2021
    2.640
    3.004
    113
    Vrouw
    Hier steken er regelmatig flyers in de brievenbus van lokale nieuwe bedrijfjes. Vaak ook met iets van een actie erbij (vb eerste 100 aanmeldingen krijgen korting enz)
    Misschien mogen lokale scholen ook wel flyers meegeven naar huis aan de kinderen
    Zelf ben ik altijd minder geneigd iets te lezen wat ergens ligt op een stapeltje waar ik passeer, als het effectief gegeven wordt aan mij persoonlijk lees ik het meestal wel, zo zullen denk ik wel meer mensen zijn.

    Man had ooit een sticker van zijn werkgroep op zijn auto (is zelfstandige thuisverpleegkundige en van de groep een sticker) maar werd zo wel overal herkend, konden precies nergens meer 'anoniem' naartoe (stond dan vb op Facebook gepost, xxx was ook bij de ikea vandaag met een foto van zijn auto), kan reclame zijn maar ook niet altijd leuk.
     
    1548 vindt dit leuk.
  7. LadyKikker

    LadyKikker Fanatiek lid

    12 feb 2012
    3.829
    1.677
    113
    Vrouw
    Ik zou ze bij de kassa neerleggen. En ook zeker op het prikbord.
    Er zijn meer mensen die daar op kijken dan je denkt.
    En je hebt kids, misschien wil hun school er een beetje aandacht aan besteden?
     
    1548 vindt dit leuk.
  8. Naturel

    Naturel Fanatiek lid

    5 sep 2013
    1.543
    267
    83
    Noord-Holland
    Je kan scholen in de omgeving vragen of zij je willen vermelden in de nieuwsbrief bijvoorbeeld of misschien een samenwerking aangaan met ze of een gastcollege geven.
     
    1548 vindt dit leuk.
  9. Emsy

    Emsy Fanatiek lid

    29 jan 2015
    1.851
    1.668
    113
    Vrouw
    1548 vindt dit leuk.
  10. MnnW

    MnnW Fanatiek lid

    10 jun 2013
    3.152
    2.238
    113
    Vrouw
    Ik zou zorgen dat ze je kennen bij de gemeente/ jeugdzorg. Zodat kinderen die niet in aanmerking komen voor vergoede jeugdzorg of GGZ naar jou verwezen kunnen worden. Als je een contract kunt afsluiten met de gemeente kun je wellicht zelfs vergoede zorg leveren. Sommige huisartsen werken met een POH jeugd, als die je kennen levert het wellicht ook verwijzingen/ klanten op..
     
    1548 en Saartje33 vinden dit leuk.
  11. Sophy

    Sophy VIP lid

    28 aug 2011
    5.779
    2.677
    113
    Noord-Holland
    Ik zie bij ons op school soms mensen met shirts/jas van hun eigen bedrijfje, naam en logo erop gedrukt. Daar reageren mensen altijd leuk op. Ik ga het zelf ook zo doen.
     
    1548 vindt dit leuk.
  12. Syane

    Syane VIP lid

    21 aug 2013
    11.457
    10.660
    113
    Adverteren in lokale krantjes. Die worden best wel veel gelezen.
     
    1548 vindt dit leuk.
  13. Ster27

    Ster27 Fanatiek lid

    14 jan 2010
    2.904
    254
    83
    Google Ads, je kunt daar per postcode/plaats een campagne aanmaken. Ik ben er zelf voor ons bedrijf ook mee gestart, eigenlijk uit nieuwsgierigheid. Erg leuk om te doen en ook te zien hoe mensen bij jouw site terechtkomen.

    Flyers in wachtkamers van huisartsen, CJG, fysiotherapeuten, tandartsen, etc. Ook bij scholen flyers neerleggen en jezelf voorstellen en vertellen wat je doet tijdens bv een teamdag oid.

    Wij hebben zelf ook reclame op onze auto (kan ook moeilijk anders met een bedrijf in de binnen- & buitenreclame :D). Ik heb het nooit vervelend gevonden. Je kunt het natuurlijk heel opvallend doen, maar ook wat subtieler. Wij komen niet op plekken waar we niet gezien willen worden ;) en als ze ons bv bij de supermarkt of bij school zien denken ze toch ook onbewust even aan ons bedrijf.
     
    1548 vindt dit leuk.
  14. 1548

    1548 Niet meer actief

    Wow, super bedankt voor alle reacties!
    Hier heb ik echt iets aan, dank je
     
  15. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.251
    19.013
    113
    Via blogs heb je ook vaak de mogelijkheid om te adverteren.
     
    1548 vindt dit leuk.
  16. suus02

    suus02 Fanatiek lid

    30 jan 2009
    3.216
    751
    113
    home sweet home
    LinkedIn
     
    1548 vindt dit leuk.
  17. hibiscusje

    hibiscusje Fanatiek lid

    31 mrt 2020
    2.201
    3.255
    113
    Vrouw
    je kan fb en insta koppelen zodat alles wat je op fb plaatst ook op insta komt.
    Scheelt je tijd en vaak een hele andere doelgroep bereik op 2 verschillende platformen.
     
    1548 vindt dit leuk.
  18. 1548

    1548 Niet meer actief

    Ik heb mijn instagram account ondertussen heropend. Ga hem koppelen aan facebook. Nog maar eens proberen :thumup:
     
    rocketscience vindt dit leuk.
  19. rocketscience

    rocketscience Fanatiek lid

    16 feb 2015
    4.173
    3.124
    113
    Vrouw
    Ik weet niet of je een spotify account hebt maar daar vind je echt waardevolle podcasts over het opzetten van salesfunnels, sowieso bedrijfsvoeren etc. Inspirerende podcasts wat mij betreft:

    - eerste afleveringen van Celine Charlotte
    - Tineke Zwart
    - dsocials
    - Raisa Zwart

    Er zijn er nog veel meer, en makkelijk te beluisteren tijdens een wandeling ofzo.
     
    1548 vindt dit leuk.
  20. 1548

    1548 Niet meer actief

    Goeie, thanks!!
     

Deel Deze Pagina