Hoe was je vakantie?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door zigzag, 19 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zigzag

    zigzag Fanatiek lid

    21 okt 2015
    1.925
    666
    113
    Vrouw
    Naar aanleiding van het "Gaan we weer aftellen" topic bij deze een opvolger in de vorm van "Hoe was je vakantie" om je vakantie ervaring te delen.

    Waar ben je heen geweest, met wie - alleen/partner/ouder(e) kind(eren)/jong(e) kind(eren)/familie combinatie hiervan - wat waren de highlights, zijn er dingen die tegen zijn gevallen? Heb je nog tips voor anderen die binnenkort naar dezelfde plaats gaan of die nu al op zoek zijn naar inspiratie voor een eventuele volgende vakantie? ;)

    Wij zijn net terug dus heb een berg strijk staan die mijn naam roept maar ik zal straks ook mijn ervaring posten (over onze vakantie.. niet over de berg strijk :cool:).
     
    Nimue vindt dit leuk.
  2. luca75

    luca75 Fanatiek lid

    14 aug 2013
    4.834
    3.476
    113
    Leuk! Ben benieuwd!
     
  3. Mythique

    Mythique Fanatiek lid

    3 apr 2015
    4.641
    3.768
    113
    Geannuleerd :cry::(
     
  4. luca75

    luca75 Fanatiek lid

    14 aug 2013
    4.834
    3.476
    113
    O jeetje hoe dat zo?
     
  5. Mythique

    Mythique Fanatiek lid

    3 apr 2015
    4.641
    3.768
    113
    2 dagen voor vertrek een extra groeiecho en de buikomvang liep 2 weken achter dus elke week flowmeting. Op vakantie gaan werd afgeraden in verband met mogelijk minder leven. Nu zes weken later en de smurf loopt weer netjes op termijn! Hopen dat we in september nog kunnen gaan!
     
  6. Molensteen

    Molensteen Fanatiek lid

    17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    Vrijdag terug gekomen van weekje landal orveltermarke in Drenthe
    Leuke week gehad, park is leuk goede huisjes niet zoals de meeste landalparken
    Maar animatie en faciliteiten voor kids wat kariger dan bijv bij aelderholt
     
  7. zigzag

    zigzag Fanatiek lid

    21 okt 2015
    1.925
    666
    113
    Vrouw
    Wij (zoontje van bijna 3,5 en ik) hebben een aantal plaatsen aangedaan.
    Ljubljana is erg compact en er hangt een fijne sfeer. Veel studenten op de been. Prijzen zijn er vergelijkbaar met in NL. Openbaar vervoer is goed geregeld en vanuit Ljubljana is het makkelijk om een paar dagtrips te doen naar bv het meer van Bled. Moet je wel boffen met het weer, anders heb je bij Bled niks te zoeken. Bled is mooi maar voelde wel erg toeristisch.. dat gevoel had ik bij Ljubljana niet. Overigens denk ik dat Slovenië een land is dat bij uitstek geschikt is om per (huur)auto te verkennen. De wegen zijn goed onderhouden, de afstanden vallen reuze mee plus op die manier kun je onderweg van A naar B zelf stoppen als je ergens een schitterend uitzicht hebt.
    Zagreb vond ik voor een dag ook wel leuk, veel drukker en groter dan Ljubljana. Ik heb me er geen moment onveilig gevoeld. Een goede mix van toeristen en locals en een aantal mooie gebouwen om te zien. Op het grote plein midden in de stad is geregeld iets te doen in het voorjaar/de zomer - toen wij er waren was er iets met oude ambachten en stond er een molentje (niet op elektriciteit, hand geduwd door 1 man), een bak met water voor kindjes om met hengels om houten visjes te vissen etc.
    Dan Dubrovnik.. De oude stad pff beter wegblijven gedurende de dag. Man man wat een mensenmassa. Mooie straatjes dat wel en leuke eettentjes maar als je wordt opgetild door de mensen krijg je er nauwelijks iets van mee. Beter 's ochtends vroeg gaan (voor 10u) of in de avond. Dán zie je de charme ervan. Ik moet zeggen dat ondanks de massa's toeristen het áltijd schoon was overal. Geen rommel op de straten o.i.d. Vanuit Dubrovnik kun je verschillende uitstapjes doen. Dagje Montenegro, dagje naar een van de eilanden in de buurt etc. Ik had echt het vakantiegevoel. Misschien gaan we er nog wel eens terug :)
     
    baby90, Youtan, VBJ82 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  8. meis1987

    meis1987 Fanatiek lid

    13 dec 2011
    2.353
    360
    83
    in een huis
    Wij zijn met 4 volwassenen en onze kindjes met het vliegtuig naar een heerlijk warm eiland geweest. Zag erg tegen de reis op met de kids, maar ze hebben het super goed zonder gejengel gedaan! Was heerlijk. Veel gezwommen natuurlijk en lekker gegeten. Top vakantie!
     
  9. Momisake

    Momisake Fanatiek lid

    27 jul 2010
    1.625
    166
    63
    Vrouw
    Leuk zigzag!! Wij gaan over 3 weken naar Slovenië :D
     
  10. zigzag

    zigzag Fanatiek lid

    21 okt 2015
    1.925
    666
    113
    Vrouw
    Niet vergeten bij Cacao een ijsje te eten in Ljubljana. Wij waren gaan zitten op het terras en zoontje kreeg een enorme bol smartie ijs voor €1,60 ;)
     
    Chocolat en Momisake vinden dit leuk.
  11. zigzag

    zigzag Fanatiek lid

    21 okt 2015
    1.925
    666
    113
    Vrouw
    Welk eiland zijn jullie geweest? :)
     
  12. silvana81

    silvana81 Fanatiek lid

    12 feb 2007
    2.777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    Landal lommerbergen geweest.
    Erg leuk, leuk zwembad....dochter van 6 heeft zich goed vermaakt ook het kleine binnenspeeltuin je heeft dochter erg leuk gevonden.
    Disco was leuk!
    Speeltuin, kinderboerderij, dagje een fiets gehuurd voor 7,50......
    Huisje was wat oud maar goed je slaapt er alleen in en was schoon.

    Omgeving, gaia zoo erg mooi dierenpark
    Klooster dorpje steyl
    Met Auto pondje over.....alleen contant betalen!!

    Heerlijke week gehad, hadden ook erg mooi weer.
     
  13. meis1987

    meis1987 Fanatiek lid

    13 dec 2011
    2.353
    360
    83
    in een huis

    Ergens herkenbaarheid laat ik het graag achterwege
     
  14. zigzag

    zigzag Fanatiek lid

    21 okt 2015
    1.925
    666
    113
    Vrouw
    Klinkt leuk Silvana, bonus natuurlijk dat het weer meewerkte!!
     
  15. Uilenmama

    Uilenmama Niet meer actief

    Wij zijn naar Molencaten Ginkelduin in Leersum geweest.
    Mooi schoon huisje.
    Lekker weer gehad.
    Het zwembad was wat karig, je moet bijv de stroomversnelling en bubbelbad zelf aan zetten met een knop. In het dorp zit ook een heel mooi buitenzwembad, nadeel was dat de kiosk dicht was.
    Omgeving was heel mooi! Bijv Pyramide van Austerlitz, Maisdoolfhof in Voorthuizen super leuk!

    Het mooiste was dat ik op de laatste avond op het terras van ons huisje een hert voorbij zag rennen. Mijn man zat tegen over mij en het hert liep achter hem langs. Zo mooi en bijzonder.
    Mijn overleden schoonmoeder hield van herten, misschien was het een teken van haar?
    ( ik heb mijn schoonmoeder nooit gekend, ze stierf 22 jaar geleden )
     
  16. Roos32

    Roos32 Bekend lid

    2 jun 2013
    923
    137
    43
    Vrouw
    We zijn net een weekje terug uit Portugal. Een fantastisch en kindvriendelijk resort in de Algarve. Lekker uitstapjes gemaakt naar waterparken en dierentuinen. Weer niet te warm. Echt een aanrader met kids!
     
  17. Mammie87

    Mammie87 Fanatiek lid

    17 mei 2016
    1.995
    273
    83
    Wij zijn op vakantiepark de Krim in Texel geweest. Super park! Zijn nu net het zwembad aan het verbouwen, dus dat hebben we helaas gemist. Gaat komende week open. Heerlijke week gehad. Ontzettend veel gezien en gedaan: Ecomare, indoor kinderspeeltuin, strand, vuurtoren, Texel Zoo, winkelen, Sommeltjespad, uitzichtpunt bezocht.. Lekker uit gegeten. Kan het iedereen met jonge kinderen aanraden, meer dan genoeg te doen hier :)
     
  18. Louise11110

    Louise11110 Niet meer actief

    Ik ben samen met mijn partner op Rhodos geweest.
    Prachtig eiland! Wij hebben bijna elke dag de oude stad doorzocht op zoek naar leuke tentjes om te eten. Goed geslaagd! Het eten was heerlijk en de mensen uiterst vriendelijk.
    Ook zijn wij veel naar het kalithea strand geweest. Heerlijk strand alleen moet je wel betalen voor de strandbedjes.
    Wij hebben Lindos bezocht en ook daar alle straatjes doorgelopen. Wij zijn niet met de ezeltjes naar boven gegaan want dat vond ik echt heel zielig. Wij kunnen zelf prima lopen haha.
    Wij hebben nog een aantal plaatsen bezocht zoals het klooster van Filerimos, Ancient kameiros en Seven springs. Alledrie een aanrader als je van cultuur/wandelen houdt.
    De nieuwe stad is lekker modern en ook daar zitten verschillende leuke eettentjes. We zijn daar naar de haven gelopen en hebben geluncht aan zee met niemand om ons heen.

    Rhodos heeft ook een aantal nadelen. Veel zwerfkatten, niemand houdt zich aan de verkeersregels en er zijn veel proppers die je proberen hun restaurant in te lokken.

    Verder hebben wij een heerlijke vakantie gehad!
     
    VBJ82 vindt dit leuk.
  19. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Wij zijn in Kos geweest, vond het eiland zelf niet zo bijzonder eigenlijk.
    We zaten op een resort en daar tegenover zat een vies klein strandje en verder had je niets in de buurt, zijn wel 1 keer met de taxi naar Kos stad geweest en 1 keer een auto gehuurd om zo het eiland te verkennen.
    Opzich een fijne vakantie, maar niet iets om naar terug te keren. Resort was ook veel te massaal.
     
  20. Meiske2015

    Meiske2015 VIP lid

    4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Welk resort hadden jullie?

    Wij vonden het eiland ook niet bijzonder maar wel mooi. 3 dagen met een auto rond gereden en wel echt alles gezien.

    We zeiden daar al wel dat Kos eenmalig is.
    Ga liever nog een keer terug naar Kreta.
     

Deel Deze Pagina