hoe weet ik welke maat slofjes ik moet kopen?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door wensdroom, 20 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wensdroom

    wensdroom Fanatiek lid

    18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    Ik wil graag slofjes voor het koudere weer aanschaffen voor mijn dochtertje,want ze trapt de sokken steeds uit. alleen hoe weet ik welke maat ik moet hebben? hoe meet je dat? moet ik dan de grote van de voet opmeten en is dat aantal cm dan de maat? bv als de voet 12 cm is is de maat dan ook 12? of hoe zit dat? weet iemand mij te vertellen hoe ik dat doe? en hoe ik dus weet wat past?
     
  2. Janna

    Janna Fanatiek lid

    Waar wil je ze kopen? Als je via een website koopt, staat er vaak wel een maattabel, waarbij je per maat kunt zien hoeveel cm dat is. Je moet meestal meten van de hiel tot de grote teen, maar ook dat staat dan meestal omschreven. De voet moet tijdens het meten ontspannen zijn, dus de teentjes mogen niet "opgekruld" zijn, want dan koop je te kleine slofjes.

    Als ik in een winkel slofjes kocht, mat ik gewoon hoeveel cm de voet van mijn dochter was en dan nam ik het meetlint mee naar de winkel om daar (aan de binnenkant van) het slofje te meten hoeveel cm die was.

    Op die leeftijd had ik altijd sokjes van bambino van het kruidvat. Ik had hier op het forum gelezen dat kindjes die nooit uit krijgen en mijn dochter kreeg die inderdaad niet uit. In tegenstelling tot sokjes van andere merken. Dezelfde verhalen lees ik ook over de sokjes van de wibra, maar die heb ik zelf nooit gehad.
     
  3. wensdroom

    wensdroom Fanatiek lid

    18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    ik weet eigenlijk nog niet waar ik ze wil kopen.. het is meer dat mijn zusje zei waarom doe je haar geen slofjes aan. omdat ze steeds dus de sokken uit heeft. en dus koude voetjes. toen dacht ik ja maar die kleintjes hebben nog niet echt schoenmaten toch? dus vandaar dat ik me dit afvraag. bedankt voor je reactie en je tip voor de sokjes van bambino van Kruidvat dat kan ik ook proberen.
     
  4. Femkee

    Femkee Actief lid

    6 nov 2012
    247
    1
    18
    NULL
    NULL
    Hier hetzelfde probleem. Wij hebben leren slofjes van de Prenatal gekocht. Kost wat, maar dan heb je ook wat en wat ze ook probeert ze krijgt ze niet meer uit.

    Ik heb ze gewoon aangepast in de winkel:p. Daar vertelden ze me wel, dat er aan de hak en aan de tenen altijd ruimte moet zijn. Dus niet zoals bij ons, dat de hak tegen de achterkant aan zit, zeg maar...

    Onze dochter is nu 8.5 maand en nogal klein van stuk. Maar deze slofjes begonnen bij maat 16 volgens mij. Onze dochter heeft maat 17.

    Succes!
     
  5. Suusjeuh

    Suusjeuh VIP lid

    4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ze gaan vaak ook per leeftijdsgroep. Zo heeft mn zoon slofjes maat 12-18 maanden ( Passend bij zijn schoenmaat 20 )

    Veel webshops hebben idd een maattabel. Leren babyslofjes | Babyschoenen deze gevoerde laarsjes en slofjes zijn een aanrader van aapjes! Goede ervaring met de webshop en met slofjes die aanblijven
     
  6. Miepske1980

    Miepske1980 Fanatiek lid

    29 jul 2013
    2.180
    2
    0
    Zorg
    Tilburg
    oxxy slofjes of vergelijkbare slofjes zijn ideaal!
     

Deel Deze Pagina