omdat mijn zoon een beginnende longontsteking heeft krijgt hij een ab-kuur en venolin via een babyhaler. hij vindt die "toeter" erg leuk om mee te spelen, maar erdoor ademen ho maar. door dat gekrijs wordt hij benauwder en hij houdt zijn adem in zodra het kapje op zijn mond staat. hoe laat je een kind hieraan wennen of is dat een kwestie van tijd? ik ben van plan het vanmiddag en vanavond tijdens een slaapje te proberen.. verder nog tips?
Je zoontje is al 1 dus ik zou hem er gewoon een poosje mee laten spelen zodat het een normaal ding voor hem is en dan gewoon opschoot nemen met evt. een boekje erbij en dan puffen terwijl je voorleest of op een andere manier afleiden.
Ik zou het niet tijdens het slapen doen, dan schrikt hij misschien wakker en is hij straks bang van. Mijn dochter moet al vanaf 4 maanden puffen. Ik zet haar nu in de kinderstoel (zittend is beter) Zij is er natuurlijk helemaal aangewend maar dat was in het begin wel anders. Het is zoals je zelf al zei een kwestie van tijd. In het begin moesten we het met z'n tweeen doen omdat het anders niet ging. Heb je wel goed uitleg gekregen hoe je het moet doen? want als hij ook maar even weggdraaid heeft hij niet genoeg binnen gekregen en moet je het even opnieuw doen. succes ermee. Als je nog vragen hebt hoor ik het wel.
Misschien een idee om een afspraak te maken met een astma consulent. Die kan je heel goed uitleggen hoe je het moet geven. Hebben wij ook gehad en vonden dat erg prettig!
Idd Wij hebben dat ook via een longverpleegkundig gehad. Toen kwam ik erachter dat ik het al een half jaar op de verkeerde manier aan het doen was.
o, goed dat ik dat nu weet, hij draait inderdaad soms zijn hoofd weg, los van het kapje. dus dan moet je het eigenlijk opnieuw doen? misschien een goed idee om het even met iemand door te nemen. hoe kom je bij zo'n consulent terecht?
Wij zijn er via de longarts terecht gekomen, maar misschien kan het ook via je ha. Wij moesten Sam op schoot houden en dan eerst schudden dan het kapje er op en dan een pufje 20 tellen. En als hij 2 pufjes krijgt, dan dit herhalen en niet gelijk 2x puffen.