Hoe werd PCO bij jou vastgesteld? Ego probleem gyn !?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Ellen, 4 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ellen

Ellen Lid

4 jan 2007
    50
    0
    0
    Lieve meiden,

Even een vraag, Hoe is bij jullie PCO vastgesteld? Was dit al na een echo, of na een echo met bloedonderzoek, of waren er meer testen voor nodig?

Mijn gynaecoloog wil minstens 2 bloedonderzoeken, er moet dan 4 weken tussen zitten. Ik heb dit op deze site nog nooit gelezen, dus vroeg me af wat jullie ervaring hiermee is.

Mijn eerste afspraak in het ziekenhuis op 15 juni is afgezegd een halve dag voor die tijd, vervolgens kreeg ik een echo op 19 juni en toen pas 4 juli de evt. uitslag. Ik had zelf verzocht of er op 20 juni een bloedonderzoek gedaan kon worden, zodat de gyn op 4 juli alles compleet had. Kom ik 4 juli bij de gyn, is mijn eerste bloedonderzoek kwijtgeraakt, dus dat schiet lekker op. Nu zegt ze dat ik primolut moet slikken en nog 2 keer een bloedonderzoek moet laten doen en dan kan ik pas 15 aug weer bij haar komen. Nou, voordat ik evt aan de Clomid zit, is het vast september. Ik ben zo afgeknapt op de werkwijze en het ego van de gyn, dat ik naar een ander ziekenhuis overstap.

Ze zegt dat dat bloedonderzoek is kwijtgeraakt, omdat dat op mijn initiatief is gedaan, nou, het had haar goedkeuring en zij heeft het formulier ingevuld, dusssss! Ik ben helemaal klaar met haar.

17 juli ga ik naar een speciale fertiliteitspoli in het LUMC. Ik neem mijn dossier mee en wacht nog met het ophalen en slikken van primolut.

Wat vinden jullie van mijn verhaal? Toch op gek van te worden!

Liefs Ellen

2. bengel

bengel Niet meer actief

ik loop inmiddels een jaar in zhuis bijna, en ik moest na het 1e onderzoek ook 4 weken wachten op evaluatie gesprek, ze hadden dan alle gegevens binnen en doorbesproken.
    De allereerste keer: echo, uitstrijkje en bloedtest.
    4weken later: diagnose en plan aanpak.
    dan: provera om ongi te worden en start hormonen
    en nu 10 maanden later met hormonen in lichaam vind ik nog steeds alles langzaam gaan.
    Geloof me dat het wel nodig is, ben er vorige maand ook achter gekomen, dat die bloedtesten echt wel iets zeggen (lees verhal onder 1e ronde clomid)..wen er maar aan: geduld is een schone zaak

en w.b. bloedtest: tja, het had niet verloren/kwijt gemogen maar begrip haar wel, ik krijg nml elke x dat ik bloed moet prikken een 'speciale' sticker er op.

succes iig
    bengel

3. mj24

mj24 Fanatiek lid

7 jun 2006
    4.321
    0
    0
    Amsterdam
    bij mij was het alleen inwendige echo en toen zag ze al die kralenkrans. wel een aantal bloedonderzoeken enzo gehad voor de bevestiging

4. Ellen

Ellen Lid

4 jan 2007
    50
    0
    0
    Hoi Bengel,

Bedankt voor je berichtje. Ik begrijp dat je geduld moet hebben, maar ik vind het gewoon heel vervelend, dat ik vandaag gewoon niets wijzer geworden ben. Er zou met mij de uitslag van de echo besproken worden en eigenlijk is dat helemaal niet gedaan. Die arts had er gewoon duidelijk de pest over in, dat ik dat verzoek voor het bloedonderzoek 2 weken geleden, een dag na de echo gedaan heb.

Nu zou ik haar pas 15 aug. weer spreken en dan evt met de behandeling starten. Dit is bijna 2 maanden na het echo onderzoek!

De termijn, die jij beschrijft, vind ik veel aannemelijker. 1 Maand en dan alles doorspreken en evt starten met de behandeling. Maar goed, als je ergens op wacht duurt het altijd lang.

Ik heb nu gewoon mijn hoop gevestigd op het andere ziekenhuis.

Jij nogmaal bedankt voor je reactie. Ik klink momenteel minder aardig, dan ik anders ben, maar dat is de frustratie van vandaag. Sorry daarvoor...

Jij heel veel succes met je behandeling, ik hoop dat je snel uit de MMM mag stappen met een mooie + test!

Groetjes Ellen

5. bengel

bengel Niet meer actief

hee ellen

ik snap je wel hoor dat wel...helaas kun je je er alleenmaar drukover maken dat is alles
    ik hoop voor jou ook snel iets positiefs te horen, welkom iig.

bij de 1e ronde clomid kun je veel info lezen, en hormonen uiten..hihi

6. pattie007

pattie007 Actief lid

31 mei 2006
    201
    0
    0
    Gelderland
    Bij mij was een echo en 1 bloedonderzoek voldoende.
    2 weken na het eerste gesprek waren alle uitslagen er en kon ik gelijk met primolut beginnen en daarna met de clomid.

7. Makkie

Makkie Niet meer actief

Ik kreeg ook een ego waarbij het meteen duidelijk was (kralenkrans) Ook bloed afgenomen en kreeg 3 weken later de uitslag. Nu kan ik binnenkort met Clomid beginnen. Ging dus allemaal vrij snel, gelukkig.

Balen voor je meid dat het bij jou allemaal zo lang moet duren! Kun je niet nogmaals de Gyn bellen en vertellen dat dit je niet lekker zit?

8. ninaVI

ninaVI Fanatiek lid

6 jun 2006
    1.304
    0
    0
    financial manager
    rotterdam
    Hai ellen,

Na een jaar oefenen zijn we naar het ziekenhuis gegaan. Na een echo bij mij werd de welbekende "krans" gezien....toen werd er eigenlijk al min of meer door een verpleegkundige en arts in opleiding verteld dat het om PCO ging!

Al heel de uitleg erover gehad en alle soorten van behandelplannen werden er uitgelegd. Toen voor de bevestiging een bloedonderzoek en wat blijkt alles was prima in orde? Goede waardes en zekers een eisprong enz.....

Dat was erg vervelend want je stelt je er helemaal op in en dan ineens klopt het niet..de gynecoloog werd ook erg boos toen hij hoorde dat ze me dat al hadden verteld...hij zei letterlijk dat is werkelijk veel te vroeg om uitspraken te doen! Dus volgens mij is bloedonderzoek echt een must!

Uiteindelijk blijkt het bij mijn man te liggen....dat was trouwens ook een enorme domper! Maar ja!

Veel succes!

liefs Nina

Deel Deze Pagina