Hoe zat het ookal weer ??

Discussie in 'Voeding' gestart door Pantoffelheldin, 11 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pantoffelheldin

    Pantoffelheldin Niet meer actief

    Pas 2 jaar geleden maar toch denk ik hoe zat het ookal weer.
    Zoontje is bijna 4 maanden en dan wil ik gaan beginnen met wat fruit en groente.

    Zijn schema is nu als volgt
    7/8 uur 180+6
    11/12 uur 180+6
    15/16 uur 180+6
    19/20 uur 180+6
    23/00 uur 210+7
    Hij drinkt alle flessen met forte voeding.

    Straks dus smorgens tussendoor een klein beetje fruit.
    Savonds ook al gelijk paar hapjes groente proberen ??
    En zouden jullie bijvoorbeeld terug gaan naar 4 flessen van 210+7 met eventueel de laatste fles beetje rijstbloem ??
     
  2. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.282
    3.526
    113
    Ik ben begonnen met groente en gaf dit tussen de 2e en 3e fles op het moment dat ze wakker was.
    Toen de groente goed ging kwam dit na de 3e fles, zo rond 17.00/18.00 en ben ik begonnen met 's morgens wat fruit geven tussen de 1e en 2e fles op een wakker moment.
    Hier was het schema met een maand of 5 toen ongeveer zo:
    8.00 fles 180/6
    9.30 fruithapje
    12.00 fles 180/6
    16.00 fles 180/6
    17.00 groentehapje
    20.00 fles 180/6 en daarna naar bed voor de nacht.
    Dan kwam ze vaak in de nacht nog 1x en kreeg een flesje van 100cc

    Ik ben zelf geen voorstander van grotere flessen geven, vind flessen van 210/7 echt heel erg groot.
    Rijstebloem heb ik hier bij beiden geprobeerd, maar was bij allebei geen succes. Resulteerde in krampen en het was echt een geklier om de juiste speen te vinden, raakte verstopt of ging veel te snel.
    Hier met 7 maanden pap gaan geven en toen al vrij snel vanuit een bordje als ontbijt.
     
    Pantoffelheldin vindt dit leuk.
  3. Pantoffelheldin

    Pantoffelheldin Niet meer actief

    Ja die grote flessen ik weet het maar hij drinkt het tot de laatste druppel leeg.
    Als ik hem de kans geef drinkt hij 4 flessen van 210/7
    Daarom ervoor gekozen alleen de laatste fles 210/7 te doen.
    Het is een grote kerel voor zijn leeftijd en neemt met minder geen genoegen.
     
  4. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.282
    3.526
    113
    Onze dochter was/ is ook groot.
    Als hij niet vraagt om meer zou ik niet meer geven dan nodig.
    Het is niet zo dat kindjes die groter/zwaarder zijn ook veel nodig hebben. Onze oudste was lichter qua gewicht, slanker gebouwd dan onze dochter maar dronk veel meer dan de jongste.
    Ik zou het dus gewoon bij 180/6 houden, als je over wilt naar 4 flessen hooguit om 19.00 een fles van 210/7 voor de nacht. Hier maakt die 30cc niks uit voor langer slapen. Of ze nou 's avonds 120cc of 180cc had gedronken, ze kwam altijd weer rond 4.00/5.00. Je kent je eigen kindje natuurlijk het beste, maar ik zou niet direct overgaan naar flessen van 210/7 zodra je aan bijvoeding begint.
    Als hij echt hongerig wordt of bijv de fles van 23.00 niet meer nodig heeft, kan je ook nog overwegen om overdag om de 3-3,5 uur een fles te geven. Maar ik zou proberen zoveel mogelijk je zoontje te volgen.
     
    Pantoffelheldin vindt dit leuk.
  5. Pantoffelheldin

    Pantoffelheldin Niet meer actief

    Voor het doorslapen doe ik het niet , hij slaapt vanaf 4 weken al keurig door en moet hem vaak wakker maken voor de eerste fles.
    Hij heeft gewoon echt honger, als ik hem minder geef blijft hij huilen en slaapt niet voordat hij meer krijgt.
    Al meerdere keren geprobeerd.
    Ik hou het zeker nog op die 180/6 overdag maar hij vraagt savonds gewoon echt 210/7.
    Ik kijk juist altijd naar mijn zoontje en trek mij nooit wat aan van het bureau die graag zoveel mogelijk voeding erin willen gieten.

    De "kleine" man is ondertussen zo'n 8 kg en 68.5 cm lang.
     
    Olifantje1991 vindt dit leuk.
  6. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Ik zou niks veranderen aan de flessen. De eerste hapjes zijn oefenhapjes en vervang geen melk.
    Hier ook erg hongerige baby. Ik gaf het fruit en de groente voor een fles. Dus gelijk de fles achter de hapjes aan.
    Nadat ie meer vd fruit en groente ging eten, liet ie zelf een fles vervallen.
    Pas nu met 8 mnd heb ik de 5de fles eraf.
    En zit ie in een groeispurt dan drinkt ie soms nog wel 6.
     
    Pantoffelheldin vindt dit leuk.
  7. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Ik kan je geen advies geven, want mijn zoontje ging vanaf 4 maanden zelf in rap tempo de flessen afbouwen, maar ik persoonlijk vond het ook handig dat hij op 4 flessen zat omdat er dan meer ruimte was voor een hapje, ookal gaat het alleen nog maar om het proeven natuurlijk.
    Ik denk wel dat als hij nog zoveel had gedronken aan flesvoeding dat ik later was gestart met hapjes tot hij zelf een flesje eraf zou halen.
     
  8. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.282
    3.526
    113
    Nou dan is het prima toch?! Dan zou ik verder niet teveel gaan rommelen en kijken wat hij tegen die tijd zelf doet met z'n schema.

    Dochtertje was hier met 4 maanden 8,5kg, lengte weet ik niet meer precies, geloof ook 67/68cm.
     
  9. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Hier geen verstand vsn flessen. Wel gewacht met vaste voeding tot 6 maanden.
     

Deel Deze Pagina