Hoe ZIE je of baby goed is aangelegd?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door IrisB, 5 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. IrisB

    IrisB Fanatiek lid

    Ik kom hier nog maar een keertje onzeker wezen :( Hoewel Ewout goed drinkt en goed aankomt (600 gram in een week volgens weegschaal CB :confused:), maak ik me de laatste dagen zorgen over het feit of hij al dan niet goed is aangelegd.

    Ik ken de theorie: mond wijd open, deel van tepelhof mee in mond, onderlip naar buiten gekruld, ... enzovoort. Maar hoe kan ik ZIEN of hij het goed doet zonder zijn drinken te verstoren.

    Ik heb redelijk grote borsten en een grote tepelhof met relatief kleine tepels. Ik heb geen idee hoeveel hij van die tepelhof naar binnen moet nemen om goed te zijn en kan ook niet zien hoeveel hij juist pakt. Hij heeft geen supergroot mondje, dus zijn happen zijn ook niet zo gigantisch groot :( Verder heeft ie redelijk bolle wangen, wat in combinatie met mijn borsten ervoor zorgt dat het hele zicht op wat hij juist doet (lipje edm) geblokkeerd is. Er komt een hoop gefriemel aan te pas om iets te kunnen zien en ik weet natuurlijk niet of al dat friemelen er juist voor zorgt dat zijn grip slechter wordt :(

    Wat weet ik wel:

    - drinken doet geen pijn. Ik voel het natuurlijk wel (maar dat is normaal dacht ik zo). Alleen bij het aanhappen doet het soms even pijn vooral als mijn borsten 's morgens heel erg vol zitten en er moeilijker grip op te krijgen is. Als hij - wat ik dan denk - alleen de tepel pakt af en toe, plak ik bijna tegen het plafond en haal ik hem er meteen weer af. Dus dat is een heel andere pijn.

    - hij drinkt volgens het open-sluit-pauze ritme, helemaal zoals het hoort dus.

    - kinnetje zit tegen mn borst aan, neusje is vrij.

    Als al deze dingen in orde zijn, kan ik er dan van uitgaan dat hij helemaal goed is aangelegd? Zit mezelf (en mn man) een beetje gek te maken hiermee. Om nu een lk te gaan bellen (waarvan de verzekering consult niet meer vergoedt) omdat ik DENK dat ie misschien wel eens niet goed aangelegd is (terwijl alles verder goed gaat met gewicht, poepen en plassen) gaat me een beetje ver. Dus hoop dat iemand mij hier een beetje kan geruststellen...
     
  2. Suuzje

    Suuzje Fanatiek lid

    22 feb 2007
    1.024
    0
    36
    Je kunt natuurlijk ook even vragen of ze op het cb meekijken. Maar ik weet natuurlijk niet hoe ze daar op bv ingesteld zijn.
    Maar als ik het zo lees lijkt het mij prima.
     
  3. Line

    Line Fanatiek lid

    7 jan 2007
    2.694
    265
    83
    Zoals jij het beschrijft lijkt het mij helemaal perfect. Neusje vrij, geen pijn, mooi klokken...
    Ga er maar lekker van genieten!
     
  4. Nemo

    Nemo Niet meer actief

    Zoals jij het beschrijft gaat het volgens mij prima.
    Die onzekerheid is heel gewoon hoor ! En heel herkenbaar.
    Maar jouw verhaal en het gewicht en de plasluiers klinken echt super.
     
  5. Ik lees ook een superbv-verhaal als ik het jouwe lees. En daar hoort onzekerheid gewoon bij... Hier ook geweest hoor.

    Nog wat dingen die op borstvoeding.com te vinden zijn over goed aanleggen.
    · Een baby die goed is aangelegd zal een groter deel van het tepelhof met zijn onderlip dan met zijn bovenlip bedekken.
    · Je hoort je baby drinken en slikken.
    · Tijdens het drinken heeft hij bolle wangetjes en je ziet zijn kaakjes bewegen.
    · Je ziet hem zijn mond vol melk zuigen, doorslikken, weer zuigen en doorslikken.
     
  6. jingels

    jingels VIP lid

    8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Niets meer aan doen, dit is een natuurtalent !
     
  7. IrisB

    IrisB Fanatiek lid

    Bedankt voor jullie reacties! Ik denk dat ik maar ga proberen m'n onzekerheidsknop om te zetten en er op durf vertrouwen dat het wel goed gaat. Maar dat blijft moeilijk. Nu ja, hoop dat dat over een paar weken ook van de baan is.
     

Deel Deze Pagina