Hoe ziet jullie dag eruit met kleine baby? - ivm slecht slapen overdag

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door RoseMurphy, 28 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RoseMurphy

    RoseMurphy Fanatiek lid

    15 dec 2018
    2.340
    4.876
    113
    Vrouw
    Ik ben opzoek naar inspiratie/tips om onze zoon van 1 maand oud beter/langer te leren slapen overdag.

    Hij slaapt echt hele korte blokjes en als we m de kans zouden geven is hij tussen twee voedingen gewoon de hele tijd wakker maar valt dan tijdens een voeding vaak in slaap.

    Ik probeer me aan de wakkertijden te houden maar heb niet t idee dat dat werkt voor hem.

    Meestal valt hij op ons wel in slaap en dan vaak zo diep dat het alweer tijd is voor een voeding en hij nog slaapt. Dat komt denk ik ook omdat het zo lang duurt na een voeding voordat hij slaapt.. meestal als hij een tijd lekker slaapt, laat ik wel iets langer tussen voedingen maar ik wil het overdag ook niet te lang laten duren, omdat t snachts wel vrij goed gaat en ik dat niet wil ontregelen (vaak komt hij snachts om de. 3,5 uur, regelmatig duurt het zelfs langer). Dan slaapt hij wel in zijn cosleeper..

    Wie heeft er tips/ervaringsverhalen?
     
  2. jvsd92

    jvsd92 Fanatiek lid

    12 apr 2019
    4.629
    8.838
    113
    Vrouw
    Ik heb misschien niet echt de gouden tip voor je. Quin krijgt flesvoeding en zijn schema ziet er ongeveer zo uit: (ene keer een half uur vroeger of later)

    8.00
    12.00
    16.00
    20.00
    00.00

    Tussen de voedingen van 8/12 en 16/20 slaapt hij ook maar kort. Ik heb me daarbij neergelegd. Ik krijg hem dan echt niet in een vaste lange slaap. Het zijn dan slaapjes van een uur/half uur dan weer wakker en dan weer een kort slaapje.

    Na 12 uur slaapt hij de hele middag vast door. Ik moet hem dan vaak wakker maken aan het einde van de middag. Hij heeft dit schema nu bijna twee weken en is erg tevreden en huilt nooit. Dus ik ga niet meer het gevecht aan om hem in de ochtend en begin vd avond in een vaste lange slaap te krijgen. Zolang hij maar niet 4 uur achter elkaar wakker is tussen de voedingen. De nacht slaapt hij door.

    Het hielp voor mij om het dus wat los te laten. Ik was eerst erg gefrustreerd.
     
  3. G89

    G89 VIP lid

    18 sep 2008
    9.910
    1.188
    113
    Nederland
    Wij hebben gewoon altijd zijn behoefte gevolgd. Overdag liet ik er alleen niet langer dan 4,5 uur tussen zitten, maar soms ook wel als hij toevallig net een half uurtje geleden in slaap was gevallen. Dan vond ik het gewoon zielig om hem wakker te maken, terwijl hij zo ontzettend moe was.

    Ze zijn nog zo klein en dat slapen wordt straks van zelf beter. Heb je een draagdoek/zak? Daar viel die van ons ook vaak mee in slaap.

    Echt in bedje "leren" slapen deden we pas vanaf 12 weken. Ik ging wel vaak met hem op ons bed liggen, dan pakte ik zelf ook even mijn rust.
     
  4. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.413
    5.508
    113
    Vrouw
    Tijdens de voeding in slaap vallen is eigenlijk juist heel normaal..
     
  5. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.282
    3.526
    113
    Met een paar weken vielen ze hier vaak ook nog bij ons in slaap. Na een poosje probeerde ik ze dan weg te leggen, soms lukte dat en soms/meestal niet. Dan nam ik ze weer bij me en sliepen ze verder of ze lagen gewoon wakker in de box of wipstoel bijv. Werden ze weer moe en was het nog geen tijd voor een voeding, dan probeerde ik ze in hun bedje, maar eigenlijk werkte dat vrijwel nooit op die leeftijd. Ik wiegde ze vaak in slaap en legde ze dan dus in hun bedje en vooral de jongste sliep veel in de draagzak. Verder ging ik elke dag wel een keer wandelen zodat ze in de wagen een slaapje deden. En wanneer het kan, vooral gewoon lekker bij je laten slapen. Verwen je ze echt niet mee en de tijd dat ze dat doen is (vaak) maar zo kort! Hier ging het vanaf 2-3 maanden beter in hun eigen bedje en rond de 4 maanden deden ze vrijwel alle slaapjes in hun eigen bedje.
     
  6. nicole18

    nicole18 Fanatiek lid

    20 nov 2013
    4.495
    1.092
    113
    Ik heb uren gewandeld toen onze jongste een baby was. Dan sliep hij tenminste, zodra we de drempel.weer over waren thuis gingen zn ogen open.
    Ook sliep hij alleen op zn buikje vanaf 6 weken, heb je dat al eens geprobeerd?
    En de draagzak was ook mijn redding als er toch eens wat moest gebeuren in huis of met mn oudste zoon
     

Deel Deze Pagina