Hoe zit dit nu?

Discussie in 'Corona forum' gestart door siriel, 30 jun 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. siriel

    siriel VIP lid

    15 nov 2010
    5.071
    2.907
    113
    Vrouw
    Onze oudste (17) zoon komt vanmorgen beneden, en hij hoest, en had vannacht lichte loopneus. Geen verhoging of koorts.
    Hij wilde richting school gaan, maar ik zei dat hij eerst moet bellen, want je hoest dus mag niet.
    Was helemaal over de pis want hij loopt achter met iets, en kon daar vandaag aan werken, verder zijn er maar 2 of 3 leerlingen in de klas, en zijn geen reguliere lessen.
    Ik zei dat hij moest bellen en vragen of hij eventueel met mondkapje mag komen en in aparte ruimte kan werken, of toch thuisblijven.
    Ik weet het zo onderhand ook niet meer, want hij heeft regelmatig lichte klachten ivm astma.
    Maar hij heeft nu niet de normale astmatische klachten die ik bij hem herken, dus vandaar dat ik zei, nee niet zo naar school, eerst bellen.
    Hij mocht dus niet komen, logisch.
    Gebeld met de GGD, en hij moet zich morgen laten testen.

    Prima allemaal, maar nu het volgende.
    Onze jongste zoon, mag die gewoon naar school nu, het is mij gewoon niet duidelijk. Hij is 9.
    Geen klachten overigens.
    Ik lees nml echt tegenstrijdige dingen. Wat mij betreft mag hij gewoon thuisblijven hoor geen enkel probleem.
    Maar wat is nu de echte regel....?
     
  2. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.043
    113
    Vrouw
    Rest van t huishouden mag gewoon gaan eb staan waar ze willen :)

    Ik was ook de enige die thuis moest blijven met verkoudheid, zoon naar school en man naar werk. Zonder koorts is de rest gewoon veilig om te bewegen
     
    GossipGirlxoxo en siriel vinden dit leuk.
  3. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.560
    3.949
    113
    21323423-CEF3-4AC4-A53D-AF829010184B.jpeg https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-covid-19/vraag-en-antwoord/persconferentie-coronavirus-nieuwe-regels-per-1-juli-2020-in-eenvoudige-taal

    Pas bij koorts of benauwdheid moeten huisgenoten thuisblijven!
     
  4. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.560
    3.949
    113
    Ik moet ook iedere keer op zoek bij rijksoverheid wat nu wel of niet kan en hoe de regels nu allemaal zijn! Snap helemaal dat je het niet meer weet
     
    siriel vindt dit leuk.
  5. Willemijntje19

    Willemijntje19 Fanatiek lid

    26 apr 2016
    2.356
    1.186
    113
    Vrouw
    Ik begrijp je helemaal, zelf moet ik ook steeds kijken hoe de regels zijn. Met 4 kinderen hier in huis en verschillende scholen is het soms ook niet helemaal duidelijk.
     
    siriel vindt dit leuk.
  6. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.710
    32.571
    113
    Bij koorts of benauwdheid moet de rest thuisblijven. Oudste zoon is hier vandaag getest, maar de jongste 2 zijn naar school, want geen koorts of benauwdheid.
     
  7. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.705
    42.533
    113
    Ik snap ook dat je het niet meer weet. Voor mn gevoel veranderd het dagelijks. Komt ws omdat het voor beroepskrachten ook weer steeds anders is en ik daar ook nog rekening mee moet houden.

    Zonder koorts mogen huisgenoten gewoon gaan en staan waar ze willen.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  8. siriel

    siriel VIP lid

    15 nov 2010
    5.071
    2.907
    113
    Vrouw
    Bedankt voor jullie reacties, het is idd soms een beetje dat je denkt...o_O
    Dan staat er weer en/of of alleen en of alleen of. En sommige sites schrijven ze het dan net anders dat je denkt.....wat??
    Maar niet verder kijken dan de site van de rijksoverheid en alleen dat aanhouden.
    Ben benieuwd naar de test morgen, hoe hij dat ervaart.
     
  9. siriel

    siriel VIP lid

    15 nov 2010
    5.071
    2.907
    113
    Vrouw
    Voor mijn gevoel ook, hij voelt zich zelf ook heel erg bezwaard, hij loopt stage 3 dagen in de week, en mag nu dus officieel niet gaan. Terwijl iemand anders vd week op de werkvloer ook keihard hoest de hele dag, en zegt, tja is van het roken... Dus hij voelt zich erg lullig dat hij nu wel thuisblijft. Maarja het is niet anders.
     
    tuc vindt dit leuk.
  10. siriel

    siriel VIP lid

    15 nov 2010
    5.071
    2.907
    113
    Vrouw
    Spannend, wachten op de uitslag:thumup:
     
    suus1983 vindt dit leuk.
  11. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.849
    15.170
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Gewoon maar school.
     
  12. Koraal82

    Koraal82 Fanatiek lid

    17 jul 2013
    2.947
    1.305
    113
    Maar als je een test doet krijg je vlg mij eem briefje mee dat iedereen thuis moet blijven tot de uitlsag bekend is. Vriendin van mij heeft de test laten doen en ze zei dat je net moet doen alsof je corona hebt.
    Ik moet vandaag wat niezen en het lijkt alsof ik verkouden word. Zou best een test willen doen maar ga er niet vanuit dat het corona is (ben nauwelijk weg geweest, werk thuis, laat boodschappen bezorgen) al kan het natuurlijk wel. Maar als dan iedereen van ons gezin 2 dagen nergens naar toe mag (nou ja met name dus school want.voor de rest doen ze nog niet veel) terwijl ik niet eens koorts ofzo heb vind ik dat best wel vervelend.
     
  13. Mammielove

    Mammielove Niet meer actief

    Hij laat zich testen, dus in dat geval moeten alle gezinsleden thuis blijven totdat de uitslag bekend is.
     
  14. Koon

    Koon Niet meer actief

    Alleen als er sprake is van benauwdheid of koorts moeten alle huisgenoten thuis blijven.
     
  15. maliro

    maliro Niet meer actief

    Ik heb mij afgelopen maandag laten testen. Bij de GGD zeiden ze dat het hele gezin thuis moest blijven iig tot de uitslag bekend was.
     
  16. Koon

    Koon Niet meer actief

    Ligt dus aan je klachten. Op de rivm site staat alleen bij koorts en benauwdheid blijven ook huisgenoten thuis totdat de uitslag bekend is.
     
    GossipGirlxoxo en littlemunchkin vinden dit leuk.
  17. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.043
    113
    Vrouw
    Dit inderdaad :)
     
    siriel vindt dit leuk.
  18. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.043
    113
    Vrouw
    Nee.

    Alleen bij koorts/benauwdheid. Ik had geen koorts en was niet benauwd, maar werd getest: ik was de enige die in thuis moest blijven tot uitslag er was
     
    siriel en HappyRabbits vinden dit leuk.
  19. maliro

    maliro Niet meer actief

    Ik had ook geen koorts en was niet benauwd maar toch zeiden ze dat iedereen thuis moet blijven
     
  20. HappyRabbits

    HappyRabbits Fanatiek lid

    20 jan 2014
    4.888
    4.387
    113
    Dat klopt niet. Check Rivm site. Alleen als je koorts hebt moet de rest thuisblijven.
     
    siriel vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina