Hoe zit het als gastouderen je enigste baan is?

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door minniemouse25, 30 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. minniemouse25

minniemouse25 VIP lid

31 okt 2009
    5.712
    68
    48
    Vrouw
    disneyworld
    Ik had even een korte vraag:

Ik werk nu sinds een tijdje als gastouder maar heb nog een baantje erbij. Helaas moet ik daar weg maar gelukkig kan ik wat meer uren gaan maken als gastouder. Nu was mijn vraag waar je allemaal rekening mee moet houden als je alleen gastouder bent? denk bijvoorbeeld aan premies en verzekeringen en dergelijke? weet ook niet goed waar ik dat allemaal kan vinden via internet.......

alvast heel erg bedankt voor de reacties!

minniemouse

2. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    maar ben je dan zzp,er??? want als je zelf voor een gastouderbureau werkt dan moeten zij je aan die informatie helpen toch? anders word het wel een heel erg ingewikkeld verhaal om dat allemaal precies uit te zoeken meid.....

gr Jose

3. minniemouse25

minniemouse25 VIP lid

31 okt 2009
    5.712
    68
    48
    Vrouw
    disneyworld
    ik werk inderdaad via een gastouderbureau......dus denk dat ik die maar even ga bellen maandag en dat die mij meer vertellen erover. alvast bedankt voor je reactie.

4. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Als gastouder is er niets voor je geregeld, zo zit het simpel gezegd. Als je ziek bent of straks 67 heb je helemaal niets. Je kan je verzekeren voor als je arbeidsongeschikt raakt en voor je pensioen. Alleen als gastouder verdien je niet heel veel en die premies zijn hoog. Ik spaar zelf voor mijn pensioen en als ik ziek zou worden dan zien we dat dan maar.

5. minniemouse25

minniemouse25 VIP lid

31 okt 2009
    5.712
    68
    48
    Vrouw
    disneyworld
    @yolanthe: ja inderdaad voor pensioen sparen en zo maar dat doe ik ook zelf ander betaal je je scheel voor heel weinig. ik moet zeggen dat ik erg goed verdien. 13 euro per uur ongeacht hoeveel kids. en 9 van de 10 keer heb ik er 1 of 2. de ouders betalen me zelf (uit eigen zak) als ik ziek ben. Dat wilde ze zelf doen en staat ook zo in mijn overeenkomst. Ik ga morgen eens het gastouderbureau bellen en dan weten we zo meer.

minniemouse

6. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    die 13euro per uur is neem ik aan Bruto?
    Mijn moeder is ook allen gastouder en haar bureau heeft vanaf t begin gezegt. Je krijgt je salaris, daarvan zet je zeker 1/3 appart want de belasting gaat er nog vanaf.

Mijn vader werkt wel nog en ze zijn getrouwd dus t wordt samen berekent.
    Verder voorziet het gastouderbureau haar van alle info

7. minniemouse25

minniemouse25 VIP lid

31 okt 2009
    5.712
    68
    48
    Vrouw
    disneyworld
    dat is idd bruto en zet ook trouw iedere maand 1/3 appart. ik ben zelf niet getrouwd. maar heb het bueau al een mail gestuurd en verwacht deze week wel een mail terug. thanx voor je reactie!

8. SaschaH

SaschaH Actief lid

13 aug 2009
    461
    0
    0
    Hoewel er inderdaad belachelijk weinig geregeld is voor gastouders, zijn er een paar belastingvoordeeltjes, kijk eens op www.janpellegrom.nl voor tips.

Succes!

Deel Deze Pagina