Afgelopen week (10 weken zwanger) is mijn miskraam spontaan op gang gekomen nadat er een missed abortion is vastgesteld bij 8.6 weken zwanger. Er was alleen een lege vruchtzak te zien, dus de verloskundige dacht dat de ontwikkeling van het embryo bij 4/5 weken gestopt is. Nu ben ik dit verloren (zie foto's) en ik vraag mij af wat dit is. Het lijkt mij weefsel, want het valt niet uit elkaar. De eerste foto is wat eruit kwam en de tweede foto is het stukje weefsel van de eerste foto uitgespreid. Sorry voor de 'viezige' details, maar ik ben erg benieuwd wat dit zou kunnen zijn. Alvast bedankt voor uw antwoord.
Goedenavond, als er alleen op de echo een lege vruchtzak te zien is geweest, lijkt het erop dat je alles verloren bent. Vaak merk je dat als je het verloren hebt, dat het bloedverlies gelijk minder is en de buikpijn een stuk minder is. Blijf je ruim vloeien, dan is er vaak nog wat achter gebleven in de baarmoeder. Als je twijfelt kan je altijd een controle-echo laten maken bij de verloskundige, om te kijken of je baarmoeder helemaal schoon is. Succes! Groetjes Monique
Bedankt voor uw reactie! Dit is dus een vruchtzakje? Op de echo was te zien dat de vruchtzak er nog niet uit was. Dit betekent dat ik oorspronkelijk zwanger was van een tweeling? Kan dat als er op de echo met 9 weken maar 1 vruchtzak te zien was?
Goedenavond, wat vervelend dat niet alles er uit is gekomen. Ik denk dat je niet zwanger bent geweest van een tweeling. Dan was dat op de eerste echo wel gezien. Mogelijk is een deel van de vruchtzak eruit gekomen of het is een stolsel wat eruit is gekomen. Wat is er nu verder met je afgesproken? Afwachten of het nog spontaan komt? Ik ben benieuwd! Groetjes Monique
Het is een curettage geworden. De vruchtzak zat nog in zijn geheel in de baarmoeder, was nog intact. Kan een tweede vruchtzak voor de 9 weken kapot gaan waardoor hij niet meer te zien is op een echo? Ik zou niet weten wat dit weefsel anders zou moeten zijn.
Ik zou het ook niet weten. Het zag er wel echt uit als weefsel. Heb je het gevraagd in het ziekenhuis? Kan het geen bloedstolsel zijn? Sterkte! Groetjes Monique
Ik heb mogelijk een idee wat het zou kunnen zijn. Mogelijk heb je de slijmprop verloren. Vaak voelt dat ook aan als stug weefsel en kan erg doorbloed zijn. Dit wilde ik je nog even laten weten. Groetjes Monique
Ah kan dat ook? Super bedankt voor uw moeite! Ik had het niet gevraagd in het ziekenhuis. Kan ik misschien bij de nacontrole nog doen.