hoe zouden jullie dit doen?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Beeps, 31 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beeps

Beeps Bekend lid

15 dec 2009
    848
    0
    0
    Den Haag
    Ik geef volledige borstvoeding en wil dit het liefst ook een maand of 9 blijven doen (dan ga ik weer werken namelijk).

Nou gaan wij in juli 4 dagen weg zonder de kleine, hij is dan 7 maanden, hoe moet ik dat dan doen met de borstvoeding?

als ik vooraf veel ga kolven, gigantisch veel lijkt me voor 4 dagen (hij drinkt om de 3 uur) dan passen mijn borsten zich daar op aan, en dan zit ik op vakantie (althans vakantie, bruiloft in Casablanca) met onwijs volle boobies de hele tijd, en zal daar dus ook minimaal om de 3 uur moeten kolven..

Kan iemand mij advies geven hoe dit makkelijker kan? Ik durf de kleine niet mee te nemen aangezien het bloedje heet is in juli in Marokko.

Alvast bedankt,

Groetjes
    Bianca

2. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Mmm, Casablanca ligt aan de kust en daar is het veel minder heet dan in de binnenlanden/woestijn. Het is er net zo warm als bijv. Zuid-Spanje, reken een 25 graden in de schaduw. Bovendien heeft iedere auto en hotel/app. airco. Ik zou je zoontje lekker meenemen en er een minibreak van maken. Misschien ouders/schoonouders mee als oppas?

3. Supernurse

Supernurse Fanatiek lid

16 aug 2009
    1.837
    0
    0
    hoihoi
    wat een lastige situatie zeg. je kindje drinkt nu nog om de 3 uren, uit beide borsten??? kan natuurlijk best zijn dat je kindje in juli veel minder vaak drinkt. Je zou dan bv om de 5-6 uren kunnen kolven.
    en voorraadje aanmaken is denk ik wel te doen. Ik kolf vaak 's nachts en 's ochtends extra (ivm stuwing) en heb in een paar weken tijd al een mooi voorraadje aangemaakt.

heel veel succes ermee

groetjes

4. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ik zou zeggen: nu beginnen met vriezervoorraad aan gaan leggen. Nog genoeg tijd tot juli toch? Ik zou dan na de ochtendvoeding kolven en misschien 's avonds voor het slapen gaan? (ook afhankelijk van het nachtritme van je zoontje).
    Waarschijnlijk drinkt hij met 7 maanden ook minder vaak dan nu.

5. Beeps

Beeps Bekend lid

15 dec 2009
    848
    0
    0
    Den Haag
    bedankt meiden, ja ik ontkom er niet aan om een voorraadje aan te leggen, maar man wat wordt dat veel!

en dan alles wat ik op vakantie kolf moet ik gewoon weg gooien? wat zal ik me daar rot onder voelen, maar ja.

de kleine meenemen is echt geen optie, tis ook zo'n bruiloft die 3 dagen duurt, dat kan ik hem en ons niet aan doen!

en de maand erop hebben we een bruiloft in Kroatie, dan gaan mijn ouders mee als oppas, maar ik kan dat niet 2 x van ze vragen!

bedankt voor het meedenken!

6. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    neem een handkolf mee lekker licht en niet zo groot!by the way als je je kleine niet mee wil nemen alleen voor de hitte...wij wonen in Griekenland waar het in de zomer echt ook wel boven de 40 graden kan zijn en dat was toen hij net geboren was...dan drinkt zo'n kleintje heeeeel veel! maar ik kan me voorstellen dat je ht hem om andere redenen niet aan wil doen...

Deel Deze Pagina