Hoe zwangerschap aan kinderen vertellen bij samengesteld gezin?

Discussie in 'Ik ben zwanger' gestart door Saren, 12 mrt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saren

    Saren Actief lid

    7 jun 2012
    329
    23
    18
    NULL
    NULL
    Hoi,

    Wij zijn een samengesteld gezin. Ik heb een dochter van 8 uit een eerdere relatie en mijn vriend een dochter van 12 en een zoon van 9 uit een eerdere relatie. We zijn nu in verwachting van ons eerste kindje.
    We willen het de kids als eerste vertellen maar dan wel op een leuke manier.
    Nu zaten we te denken aan een tompouce van de Hema met de echo foto erop. Alleen mijn dochter lust geen tompouce haha.
    Om ze allemaal een t-shirt te doen met hoera ik word grote broer/zus vond ik een beetje kinderachtig voor de oudste van 12...
    Hebben jullie nog leuke ideeën?
     
  2. wiedeltje

    wiedeltje Fanatiek lid

    2 apr 2012
    1.134
    1.466
    113
    Gefeliciteerd met je zwangerschap!

    - Een andere taart met echo foto bestellen of cake/Beschuit oid maken met roze en blauwe muisjes
    - Donuts met roze en blauw bestellen
    - allemaal een ingepakt baby cadeautje geven (bijv. romper/slabbetje/shirtje/mutsje met eventueel tekst)
    - zelf een shirt aantrekken met tekst. Kijken wie het het eerst ontdekt
    - fotolijstje geven met echo of met een leuke tekst dat ze een broertje/zusje krijgen.

    Nouja er zijn zoveel ideeën, ik kan er zo nog wat opnoemen.
     
  3. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Speurtocht door huis waar ze letters moeten vinden.
    En dan met de tekst ofzo we krijgen een baby oid.
     
  4. esklessebes

    esklessebes VIP lid

    23 mrt 2014
    6.472
    3.330
    113
    Je kan ook zelf een T-shirt aantrekken met een tekst of met zo een rits met een baby hoofdje eruit als opdruk. Kijken hoelang het duurt voordat ze wat doorhebben.
     
  5. esklessebes

    esklessebes VIP lid

    23 mrt 2014
    6.472
    3.330
    113
    Of je doet tompoucen met de echo foto en wat andere gebakjes ertussen met een prikker Baby?

    Taart met speentjes erin verstopt.
     
  6. esklessebes

    esklessebes VIP lid

    23 mrt 2014
    6.472
    3.330
    113
    Foto maken met z'n allen en dan een stoeltje erbij zetten of een tekst klein broertje/zusje en dan als ze allemaal een telefoon hebben deze doorsturen en kijken of ze het zien.
     
  7. RE080219

    RE080219 Fanatiek lid

    10 dec 2018
    2.449
    4.620
    113
    Wij hebben (al vroeg in de zwangerschap) ‘s avonds met het toetje een met zowel roze als blauwe muisjes gevulde cake met slagroom gegeven. Op zo’n manier dat ze het pas zagen zodra ze begonnen met eten. Supergaaf moment, we hadden acht gillende en huilende kinderen aan tafel zitten. <3
     
    hummeltje5 vindt dit leuk.
  8. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.545
    13.125
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap!

    Als er 1 geen tompouce lust, is het misschien een idee om een taart te laten maken met bijv. een baby'tje van suikerfondant erbovenop of met de tekst ''hoera we krijgen een baby''.

    Persoonlijk zou ik niet iets met een echo doen. Veel kinderen weten geen eens wat dat is en dan moet je het ze alsnog gaan uitleggen (wat in mijn optiek het leuke er wel een tikkeltje vanaf haalt...).

    Wat ook leuk is om ze iets gepersonaliseerds cadeau te geven met bijv. de tekst ''Hoera, ik wordt grote broer/zus''.
    Dat kan dan voor alle 3 de kinderen hetzelfde kado zijn, maar misschien nog wel leuker is als jullie op zoek gaan naar iets wat ze individueel ook echt leuk vinden (bijv. voor de 1 een bedrukte choladereep, voor de tweede een t-shirts en voor de 3e een toffe ingelijste foto ofzo).
     
  9. Saren

    Saren Actief lid

    7 jun 2012
    329
    23
    18
    NULL
    NULL
    We hebben het afgelopen weekend verteld. Vrijdagavond aan de kids. We hadden voor alledrie een cadeautje. Een mutsje, rompertje en slofjes. Het bleef even stil en toen vroeg de oudste: heb jij een baby’tje in je buik? Ze waren dolblij en enthousiast. Voor mijn ouders en en schoonmoeder hadden we een echo fotolijstje bij de Xenos gekocht en daar de echo in gedaan en cadeau gegeven. Zij stonden eerst ook raar te kijken maar daarna wel heel blij voor ons. De reacties vielen ons mee en waren beter dan verwacht.
     
  10. Saren

    Saren Actief lid

    7 jun 2012
    329
    23
    18
    NULL
    NULL
    Lees bij samengesteld gezin hoe dit verhaal toch nog een vervelend staartje kreeg...
     
  11. Dagda

    Dagda Fanatiek lid

    8 jul 2019
    1.687
    1.855
    113
    Vrouw
    Fijn dat iedereen positiever reageerde dan verwacht.
     
  12. Dagda

    Dagda Fanatiek lid

    8 jul 2019
    1.687
    1.855
    113
    Vrouw
    Linkje?
     
  13. Saren

    Saren Actief lid

    7 jun 2012
    329
    23
    18
    NULL
    NULL
    Ik heb om privé redenen deze topic laten verwijderen.
     

Deel Deze Pagina