hoe zwangerschap aankondigen aan schoonfamilie?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door zuurtje, 19 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zuurtje

    zuurtje VIP lid

    11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    Ik ben nu 20 weken zwanger en mijn schoonbroers en schoonzussen weten dit nog niet, we hebben niet zoveel contact (er is geen ruzie ofzo)
    Man wilt niet naar zijn broers bellen en schuift het door naar mij maar ik heb geen zin om te bellen omdat ze volgens mij niet zo blij gaan zijn en ik niet op al die negatieve commentaar zit te wachten.
    Ze hadden al een hoop commentaar toen ik zwanger was van de derde.

    Hoe zouden jullie dit aanpakken?
    Ik speel met de gedachte om dit via een mailtje te doen maar wil graag jullie mening.

    Bedankt om te lezen

    liefs van zuurtje
     
  2. oumYahya

    oumYahya Niet meer actief

    Als je whatsapp hebt en hun nmrs hebt, kan je dat un een appje zeggen dat ze nog eens tante/oom worden haha ookal staan ze er niet op te wachten..
    al vind ik dat uw man het moet vertellen want dat zijn zijn broers en zusse
     
  3. birds86

    birds86 VIP lid

    13 mei 2013
    5.304
    2.001
    113
    Vrouw
    Zien jullie elkaar nooit?
    Anders toch even een belletje?
    Vind het wel iets dat je man moet doen. Als het contact niet goed is moet die t niet afschuiven op jou.

    Je topic is trouwens verkeerd geplaatst ;)
     
  4. oumYahya

    oumYahya Niet meer actief

    Berichtje beginnend met "ik weet dat jullie dit niet graag wille horen maar HOERA jullie worden weer tante /oom" haha
    wat zij daarvan vinden is bie belangrijk. Zolang jullie zich daar goed bij voelen
     
  5. zuurtje

    zuurtje VIP lid

    11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    We zien elkaar enkel op feestjes en horen elkaar niet zoveel.
    Manlief werkt heel veel en ik ben alle dagen thuis en hij vindt dat ik ze maar op de hoogte moet brengen.
    Schoonouders weten het ook nog maar pas 2 weken en dat was maar een flauwe reactie.
    Ze hadden kort voor ik er achter kwam dat ik zwanger ben nog gezegd dat we maar goed moesten nadenken en iet voor een 4e moesten gaan.
    Uiteindelijk ben ik toch geheel onverwacht zwanger geworden (de andere kids zijn er gekomen via de mmm)
    We waren nu ook niet bezig met behandelingen omdat ik een studie zou gaan volgen om nadien via stage aan het werk te kunnen.
    Die studies moesten er komen omdat ik na een verkeersongeval bijna een jaar geleden niet meer aan het werk kon in mijn toenmalige job.
    De studies zijn gedaan alleen de stages moesten nog maar zijn uitgesteld omwille van de zwangerschap.

    Ik denk dat ik op zoek ga naar een kort gedichtje en dit doorstuur via mail. Als er dan negatieve gedachtes komen is het maar zo.
    Man zei ook al dat wij het kindje wel graag willen en het meer dan welkom is ook al was het onverwacht. Ik moet me niets aantrekken van hun (negatieve) commentaar.

    Ik trek me maar op aan de positieve reacties van mijn ouders en mijn zus, die waren we blij.
     
  6. zuurtje

    zuurtje VIP lid

    11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    Bericht is verstuurd
    Benieuwd naar de reacties die gaan komen
     
  7. Madelie

    Madelie VIP lid

    14 jun 2014
    11.381
    8.487
    113
    Het lekker bij je man terugleggen. Geen zin om zijn broers te bellen en dan mag jij het opknappen?! Uiterst vreemd. Ik zou dus zelf niets doen.
    En dat hij veel werkt vind ik een slecht excuus.
     
  8. Ster27

    Ster27 Fanatiek lid

    14 jan 2010
    2.903
    254
    83
    Ik zou een ludieke foto maken waarin je de komst van jullie vierde aankondigt en die sturen via mail/app.
     
  9. Hanneke

    Hanneke VIP lid

    18 jun 2007
    14.893
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Eerlijk gezegd zou ik gewoon niets laten weten, ze zien vanzelf dat je zwanger bent wanneer je ze weer een keer ziet. Of misschien horen ze het wel via je schoonouders. En als ze je in de hele zwangerschap niet zien dan merken ze het wel als ze een geboortekaartje in de bus krijgen.
     
  10. Elinoa

    Elinoa Lid

    10 jun 2016
    38
    6
    6
    Amsterdam
    Ik zou ook zeker de bal naar je man terug kaatsen, of laat hij op z'n minst met dé manier komen zodat jij de vraag niet hier hoeft te stellen.
     
  11. zuurtje

    zuurtje VIP lid

    11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    Ik heb ondertussen al een mailtje gestuurd vanuit de kinderen hun naam gericht aan de tantekes en nonkels

    heb erin gezet dat ze er in november een klein speelkameraadje bijkrijgen maar dat het nog een groot bewaard geheim is of het een broertje of zusje zal zijn
     
  12. zuurtje

    zuurtje VIP lid

    11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    ik had hem dit al gevraagd maar daar kwam niet zinnigs uit, enkel manieren hoe ik het zeker niet zou doen
     
  13. zonnestraal21

    zonnestraal21 Niet meer actief

    Ik had niets laten weten. 🙈
     
  14. Suusjeuh

    Suusjeuh VIP lid

    4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik ben benieuwd wanneer je reacties krijgt?
     
  15. zuurtje

    zuurtje VIP lid

    11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    ik ook
    tot nu toe nog geen reactie
     
  16. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.130
    15.199
    113
    goed opgelost zo dan toch? En he, wat hun denken moet je proberen naast je neer te leggen als het negatief is en gewoon heel blij zijn met dat kleintje in je buik!
     

Deel Deze Pagina