Hoelaat sta je in het weekend op?

Discussie in 'De lounge' gestart door Amanthis, 3 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amanthis

    Amanthis Fanatiek lid

    7 aug 2006
    2.015
    0
    0
    Ik snap dat ouders met baby's en kleine kinderen vroeg opstaan maar wat doen de ouders van de wat oudere kinderen vanaf een jaar of 5, sta je dan mee op of geef je eten/drinken en pak jezelf nog een paar uurtjes slaap.

    Mijn dochter is 7 en zij gaat zelf naar boven en pakt eten en drinken en gaat dan spelen/tv kijken of computeren en op de afgesproken tijd komt ze ons wakker maken.

    Ben benieuwd?
     
  2. Lovely83

    Lovely83 VIP lid

    29 mei 2008
    20.388
    3.258
    113
    Ik heb het geluk uitslapers te hebben, op een goede dag in het weekend slapen ze beide zoiezo wel tot 9uur max 9:30 uit! :D
    Ik ben zelf niet een uitslaper, dus altijd eerder dan hun wakker.
     
  3. vonnie73

    vonnie73 Fanatiek lid

    22 aug 2008
    1.898
    0
    36
    in un schwon huiske
    Op zaterdag sta ik meestal rond 7.00 uur op omdat mijn oudste dochter moet voetballen (man werkt 6 dagen per week), maar op zondag slaap ik uit! Mijn man houdt niet van uitslapen maar de oudste 2 meiden nemen de jongste meestal mee naar beneden. Erg handig en fijn. Ik kom rond 9.00 uur beneden en soms om 9.30 uur (ik kijk meestal nog naar campinglife).
     
  4. Carla1980

    Carla1980 VIP lid

    16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Ik sta met de meiden mee op. Maar meestal komen ze eerst nog wel even bij ons liggen voordat ik met ze naar beneden ga. Tussen 8 en half 9 gaan we meestal naar beneden toe.
     
  5. kippiekip

    kippiekip Niet meer actief

    Ik vind uitslapen zonde van mijn dag dus ik sta altijd op om 7 uur.
     
  6. LittleMonsters

    LittleMonsters Niet meer actief

    8 uur hebben we nog wat aan de dag.. Uitslapen vind ik zonde van mijn tijd
     
  7. Amanthis

    Amanthis Fanatiek lid

    7 aug 2006
    2.015
    0
    0
    Dat kan natuurlijk ook;):D
     
  8. Troelaa

    Troelaa Niet meer actief

    In het weekend staan wij meestal rond half 11 op. Nog geen kinderen ;)
     
  9. clauzoe

    clauzoe Actief lid

    10 okt 2011
    433
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik sta eigenlijk altijd om een uur of 7 op
    ook in het weekend, nou ja zaterdag eigenlijk nog eerder om de oudste d'r bed uit te werken
    want die heeft op zaterdag altijd van half 8 tot 9 wedstrijdzwemtraining

    maar ik vind het ook wel lekker om eerder op te staan dan de meiden, kan ik eerst ff rustig een bakkie doen :D
     
  10. toetie

    toetie Fanatiek lid

    14 dec 2010
    2.310
    7
    38
    noord brabant
    mijn biologische klok zorg er 9 van de 10 keer voor dat ik eerder dan mijn poppetje wakker wordt maar moet eerlijk zeggen dat de ene keer word mijn kleine meid wakker om 6 uur en soms hebben we de luxe dat ze pas om half 10 wakker word ligt er maar net aan hoe druk de dagen voor haar zijn geweest.
     
  11. moontje2008

    moontje2008 VIP lid

    7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Als we mazzel hebben wordt Eef rond half negen wakker.. Is nu natuurlijk anders met Fiene er bij..
     
  12. mamav4

    mamav4 Niet meer actief

    Meestal ga ik rond een uur of 8 uit, omdat ze zich dan lang genoeg alleen hebben vermaakt en 'ruzie' met elkaar gaan maken.
    Maar wat lijkt het me heerlijk om gewoon een keer een dag uit te slapen tot een uur of 12....! (ga er denk maar een tegoedbon voor vragen voor moederdag!)
     
  13. Kylie1986

    Kylie1986 Niet meer actief

    Heb nog geen kids, maar als wij beiden niet hoeven werken worden we rond half 9/9 uur vanzelf wakker. Ik zet altijd de wekker rond 10.00u omdat ik bang ben dat ik anders niets aan de dag heb.
     
  14. marieke3

    marieke3 Fanatiek lid

    11 dec 2009
    1.785
    0
    0
    purmerend
    Voordat we de jongste kregen (mijn oudste was tot haar 9de alleen) sliepen wij tot een uur of 10/11 en mocht mijn dochter om 8 uur naar beneden. Ze pakte dan zelf drinken en wat te eten en ging lekker tv kijken. Ze vond het heerlijk dat ze lekker kon bankhangen zonder ons en nu mist ze dat wel eens.
    Als ze het zat was dat we lagen te slapen ging ze gewoon wat meer herrie maken zodat we wakker werden;)
     
  15. lovewinnie

    lovewinnie VIP lid

    13 jan 2007
    16.250
    790
    113
    tilburg
    Ik sta 7 uur op. Soms worden ze eerder wakker maar ze moeten op hun kamer blijven tot 7 uur. ( tenzij ik toch al wakker was) ik sta graag op met de kindjes en als het laat wordt dan heb ik pech en slaap gewoon weinig. 1x Per maand slaap ik uit tot een uur of 10 en dan gaat papa eruit. In de zomer sta ik vaak al voor 9 uur in de speeltuin :). Ik zou ze als ze er aan toe zijn wel een uurtje alleen beneden laten. Niet langer. Kan er geen leeftijd aan binden. Met Mijn dochter zou ik het nu al aandurven maar met zoontje echt niet :)
     
  16. butterfly83

    butterfly83 Fanatiek lid

    14 feb 2008
    2.037
    40
    48
    friesland
    De jongens mogen naar beneden en krijgen wat te drinken en wij kruipen nog even lekker onder de wol! Nou moet ik wel zeggen dat onze jongens rond zes uur wakker, wij gaan er meestal in het weekend rond 8 uit. De ene dag slaap ik uit en de andere dag mijn man, heerlijk!
     
  17. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.855
    7.622
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    9 uur, kan je nog wat doen tenminste..
     
  18. twinkle star

    twinkle star Niet meer actief

    Ik sta altijd mee op, ook als de jongste nog slaapt. Mijn ouders waren beide "uitslapers" en ik heb het als zeer vervelend ervaren dat wij op zaterdag en zondag ochtend alleen beneden zaten. Het ontbrak daardoor aan huiselijkheid en gezelligheid dus ik vind dat heel belangrijk. De oudste voetbalt en als het droog is, hoe vroeg ook gaan we met z'n allen. Ik vind dat echt een heerlijk gezinsmoment.
     
  19. Arevinol

    Arevinol VIP lid

    7 okt 2007
    7.759
    2
    0
    mama!
    Wij slapen vaak om de beurt in het weekend uit. Mijn vriend ook wel eens doordeweeks, als hij een dag niet hoeft te werken of pas later een afspraak heeft ofzo.
    Dan kan het zo wel eens half 12 worden ;)

    Ik kan helaas niet altijd slapen en dan ga ik er toch maar uit, maar blijf wel liggen tot minstens half 9 dan!

    Zonde van de dag? Nee hoor, heerlijk om uitgerust en bijgeslapen zijn ;) Ik kan echt tegen de dag opzien als ik niet genoeg geslapen heb.
     
  20. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.179
    6.711
    113
    9 uur staat de wekker en ik wil tussen 9.15 en 9.30 ontbijten met de kinderen

    De kinderen worden meestal 8 uur wakker en gaan samen spelen. Tot ik dan kom. Maar meestal vinden ze dat niet leuk.
     

Deel Deze Pagina