Hoelang bewaar je de babyspullen?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door lostinthecity, 1 jun 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lostinthecity

    1 jun 2022
    9
    3
    3
    Bewaren jullie de babyspullen voor een volgend kindje? Bijvoorbeeld op zolder. Of koop je liever dingen nieuw als er weer een kindje geboren is? Twijfel een beetje. Het zijn ook zo veel spulletjes bij elkaar. Hoe doen jullie dat?
     
  2. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.378
    3.896
    113
    noord holland
    Ik bewaarde alles voor de volgende, ik vond dat echt zonde van het geld en ook voor het milieu om bruikbare spullen zo maar weg te doen en vervolgens weer opnieuw te kopen. Je gebruikt t al maar zo kort. Wil niet zeggen dat ik voor onze tweede niks meer heb gekocht, maar in ieder geval niet zomaar iets vervangen. Er komen altijd wel weer nieuwe dingen waarvan je denkt, goh dat lijkt me toch juist handig nu of er is iets nieuws op de markt. Wat kleertjes erbij vond ik ook leuk, maar heb ook gewoon dingen opnieuw gebruikt.
     
    Robijn89, Mum1921, Dubbelgeluk en 3 anderen vinden dit leuk.
  3. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.404
    23.913
    113
    Ik heb grote dingen of dingen die nog mooi waren steeds bewaard, zoals meubeltjes, kinderwagen, bepaald speelgoed, combisleeper, kleertjes die nog mooi waren, leren slofjes, etc. Maar ander klein spul wat ook goed gebruikt was, ging weg.
    Nadat de jongste was geboren en we zeker wisten dat er geen 5de meer kwam, iedere keer alles meteen weggedaan, zodra hij het ontgroeid was.
     
  4. Eli05

    Eli05 Actief lid

    5 aug 2019
    386
    326
    63
    Vrouw
    België
    Wij bewaren alles voor een tweede kindje. Naderhand gaat alles onmiddellijk weg van zodra het niet meer gebruikt wordt!

    In de eerste plaats besparen we zo geld door niet alles opnieuw te moeten kopen. Op een latere termijn probeer ik de spulletjes die we niet meer nodig hebben, te verkopen.
     
  5. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Veel dingen wel, maar ik heb er 4 vlak op elkaar dus het stond niet lang op zolder.
    Nu ben ik gelijk aan het opruimen zodra het niet meer gebruikt word.
    Wij zijn klaar met baby’s :p
     
  6. lostinthecity

    1 jun 2022
    9
    3
    3
    Bewaren jullie ook de kinderkleding voor een volgende? Heb het een en ander bewaard maar begin soms wel te twijfelen of het na het vele wassen/ buiten spelen wel z'n tijd heeft gehad. Sommige dingen zoals truien en vesten zijn wel mooi gebleven.
     
    esklessebes vindt dit leuk.
  7. riean

    riean VIP lid

    21 apr 2014
    5.527
    7.033
    113
    Ik bewaarde na de 1e heel veel, na de 2e ook nog veel, na de derde niks. Zodra ik wist dat we een jongen kregen toen ik zwanger was van de 3e deed ik sowieso al het meisjesspul direct weg. Na de derde ging alles weg zodra we het niet meer gebruikten, omdat we het bij 3 zouden houden.
    En toen kwam de 4e :roflmao: Maar bij elk kind besefte ik meer hoe weinig er eigenlijk écht nodig is.
    Dus uiteindelijk heb ik amper wat gekocht. We hebben een familieledikantje dat mijn opa ooit voor zijn kinderen maakte, die heb ik bij alle kinderen gebruikt. Dat was alleen een klein model, dus voor de 4e heb ik later nog wel een normale maat ledikantje gekocht. Maar verder heel weinig.
     
  8. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Wij bewaren nog alles. Mochten we geen 2e meer willen (of kunnen) krijgen dan geven we het door. En als er in de tussentijd ergens een kindje in de omgeving wordt geboren die het kan gebruiken dan zal het meeste ook doorschuiven.
     
  9. Frun

    Frun Bekend lid

    13 mei 2011
    847
    1.064
    93
    Hier de box, ledikant, en leukste/speciale dingen en kleertje bewaard. Verder heel veel doorgeschoven, want klein leeftijdsverschil met kids van een vriendin.
     
  10. Sophie2019

    Sophie2019 Fanatiek lid

    21 jul 2018
    1.745
    1.322
    113
    Vrouw
    Ik heb vrijwel alles bewaard. Alleen dingen die ik nauwelijks gebruikte bij de eerste of die op waren heb ik weggedaan. Zonde van het geld en milieu om alles weg te doen. Nu ik weet dat ik een meisje krijg na een jongen wel de kleding uitgezocht en weggegeven.
    Geen wens voor een derde dus nu gaat alles op marktplaats zodra ze er uit gegroeid is.
     
  11. Palmpje

    Palmpje VIP lid

    8 jul 2017
    8.521
    6.527
    113
    Vrouw
    Babykleding had ik allemaal bewaard maar uiteindelijk gebruik ik er bijna niets van. Heb zoveel nieuwe kleding gekocht. En van de oudste bewaar ik nu alleen nog spijkerbroeken, die zijn tijdloos. De rest verkoop ik of gooi ik weg als t versleten is.
     
  12. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.625
    1.974
    113
    Vrouw
    Ik heb tot nu toe alles bewaard. Al moet ik zeggen dat ik qua kleding nu vrijwel alles nieuw heb gekocht.
    Kinderkamer is zo goed als hetzelfde net als kinderwagen, box ed. Waarom iets wegdoen wat nog goed is?
    De bekleding van de wieg is wel bijna 9 jaar oud en begint te vergaan. Maar het moet het nog even volhouden. Vind het mooi dat ze alledrie met dezelfde bekleding in de wieg hebben geslapen.

    Aangezien dit toch wel de laatste gaat worden ga ik hierna wel veel dingen gelijk wegdoen. Zal me wel wat moeite kosten (verzamel graag :D) maar wel nodig.
     
  13. Lynx

    Lynx VIP lid

    19 jul 2008
    8.482
    2.382
    113
    Oef. Ik heb nog steeds dingen bewaard. :oops:
    Lakentjes en beddengoed, kruiken, hydrofiele doeken. De muziekmobiel, opvouwbaar bed. Ik denk het nog alles door te kunne geven aan de meiden of het nodig te hebben als ik oppasoma wordt. :roflmao:
     
  14. Mississippi

    Mississippi VIP lid

    10 feb 2012
    10.511
    4.634
    113
    Ik heb steeds alles bewaard, met vier meiden kwam het ook allemaal weer van pas! Bij de jongste wel weer veel nieuw gekocht, maar daar heeft mijn zusje weer plezier van, want haar dochter is een jaartje jonger dan onze jongste. Tijdje terug een heleboel weggeven aan een opvang locatie voor Oekraïense vluchtelingen (voornamelijk vrouwen en kinderen) Ik deed het in een opwelling en heb ook best even een traantje gelaten, maar het voelde goed om er nog iemand blij mee te kunnen maken. We zijn in principe klaar, maar mocht er ooit toch nog een kindje bijkomen, dan kopen we wel weer wat :)
     
  15. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.082
    5.270
    113
    Ik heb langzaam dingen weg gedaan, eerst het grote spul, nu gaan wij weer verhuizen en heb ik het schot nu helemaal opgeruimd. Maar goed bij ons was het dan ook een ander verhaal maar ik heb het denk ik wel een paar jaar bewaard eerst.
     
  16. Malbec

    Malbec VIP lid

    5 apr 2020
    5.691
    7.734
    113
    Vrouw
    Wij hebben echt alles bewaard. Van babykamer tot babykleding. Stond op zolder en dingen achter de schotten. Nu gebruiken we super veel weer voor onze dochter. Kleding heb ik allemaal uitgezocht en wat unisex was, schuif ik gewoon door naar haar.
    Een hydrofiel is een hydrofiel, zo zonde om dat weg te doen als je de ruimte hebt om te bewaren er nog een eventuele wens hebt.
     
  17. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.028
    3.113
    113
    Wij bewaren weinig. Eerste pakje en doopkleding wel.
    Nu als het niet past gaat het naar mn schoonzusje, die heeft een dochter die tussen mijn dochters in zit qua leeftijd. En dan komt het weer hierheen als het nog goed is. Nu krijgt ze nog een dochter dus alles van A wat niet meer past gaat weer haar kant op :thumup:
     
  18. SydneyGirl

    SydneyGirl Niet meer actief

    Alles bewaard en nu weer in gebruik. Alleen kleding bleek niet erg overeen te stemmen: eerste een jongen geboren in de zomer, tweede een meisje geboren in de winter. Unisex spul eruit gefilterd en hergebruikt en natuurlijk ook genoeg nieuw gekocht en gekregen.

    Kleding van toen de eerste wat ouder was viel me achteraf tegen toen ik het tevoorschijn haalde: idd meer bevlekt en verwassen dan gedacht omdat ze dan er langer mee doen en veel meer knoeien met eten en spelen etc. En meer typisch jongens of meisjes-achtig dan bij een newborn. Dus daar veel van weggedaan toen de tweede een meisje bleek te zijn. Probeer nu spul weg te doen zodra ze het ontgroeid is (want al 42), maar toch lastig met al die lieve kleine kleertjes etc.
     
  19. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    17.842
    16.877
    113
    Vrouw
    Na onze 1e hebben we nagenoeg alles bewaard, omdat we graag nog een kindje wilden. Toen ik zwanger was en het geslacht wist, heb ik veel kleding weggedaan.
    Nu na onze dochter heb ik het babyspul direct de deur uitgedaan.. mijn man heeft sowieso geen kinderwens meer (zegt hij:p), ik zou opzich nog wel een kindje willen met een paar jaar, maar ik ga het niet al die tijd op zolder bewaren dus het spul wordt weggedaan of verkocht, heb er eerlijk gezegd ook geen moeite mee.
     
  20. Emm27

    Emm27 Fanatiek lid

    24 mrt 2013
    1.801
    351
    83
    Ja ik had bijna alles bewaard. Ook veel kleding en wat was ik daar blij mee toen ik nog een meisje kreeg.
    Ook babyspeelgoed veel gebruikt.

    Nu ik echt klaar ben met babys gaat alles wel weg. Ik had trouwens na de 2e wel al het badje, bedje, wagen, maxi cosi etc verkocht omdat we niet wisten of we ooit nog een 3e wilden, en we weinig opslag hadden.
    Bij de derde die dingen uiteindelijk geleend of tweedehands gekocht.
     

Deel Deze Pagina