Hoelang bleef jullie baby geel na de geboorte

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mimus, 15 jul 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mimus

    Mimus Fanatiek lid

    26 okt 2015
    2.266
    2.464
    113
    Zoals de titel al zegt, hoe lang bleef jullie baby na de geboorte geel?
    Fijn als je ook vermeld of je borstvoeding of flesvoeding geeft/gaf:)

    Ons zoontje is vandaag 4 weken oud en blijft nog steeds wat geel, zijn en huid en oogwit.
    We zijn vandaag bij cb geweest, en zijn doorverwezen om toch even zijn bilirubine waarde te prikken.
    Ik geef zelf borstvoeding dus weet dat dit ook kan zorgen dat ze wat langer geel blijven.
    Maak me verder ook niet echt zorgen..
    Want hij is verder goed alert en groeit goed etc.
    Maar ben wel even benieuwd naar de ervaring van anderen :)
     
  2. Fraser

    Fraser Niet meer actief

    Hier trok het pas na 8 weken langzaam weg (borstvoeding)
    Ze is nooit heel erg geel geweest, maar dat vleugje bleef lang hangen. Dat zag je heel goed and er een andere baby naast haar lag (die baby kreeg flesvoeding).
    Kinderarts vertelde dat het bij borstvoeding vaker langer blijft.
    Ze is ook op bilirubine geprikt met 6 weken, maar die was blijkbaar zelfs laag voor een baby die borstvoeding krijg. Je zag dus nog wel het gele kleurtje ondanks lage waarde. Best apart.
     
    Mimus vindt dit leuk.
  3. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.854
    15.290
    113
    Oudste: enkele dagen
    Middelste: week of 2
    Jongste: met een week of 5-6 was het pas weg, bleef lang wat geel

    Ze hebben alledrie flesvoeding gekregen
     
    Mimus vindt dit leuk.
  4. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.461
    3.448
    113
    Oudste: een week ongeveer.
    2e: paar dagen heel iets.
    3e en 4e: hebben helemaal niet geel gezien.

    De 1e, 3e en 4e hebben flesvoeding gekregen. De 2e heeft de 1e 3 weken combinatie fles en borstvoeding gekregen.
     
    Mimus vindt dit leuk.
  5. Mimus

    Mimus Fanatiek lid

    26 okt 2015
    2.266
    2.464
    113
    Nou hij is is donderdag geprikt (zo sneu)
    Afgelopen vrijdag ochtend ha gebeld voor uitslag en werd ik doorverbonden met de ha, die vertelde dat de waardes wel te hoog waren en dat er nog een waarde bij stond wat ze niet helemaal wist wat deze betekende.
    Ze wilde eerst nog even contact hebben met de cb arts, maar die kon ze niet te pakken krijgen, dus zou later meer horen..
    Uiteindelijk einde van de middag belde ze me terug dat het haar nog steeds gelukt was om contact te krijgen met cb arts en ze toch maar de kinderarts gebeld heeft. Deze gaf gelukkig aan dat de waarde nog net voldoende waren en helemaal bij borstvoeding. Wel moeten we volgende week nog een keertje prikken om te zien of de waardes ook verder zakken.

    Dus was toch nog wel even een spannend dagje vrijdag, maar gelukkig viel het mee en hopelijk zijn de waardes vrijdag goed gezakt! :)
     
  6. Gruffalo123

    Gruffalo123 Fanatiek lid

    26 jun 2017
    3.939
    4.461
    113
    Hier een baby van nu 7 weken die ook nog duidelijk geel is. Begint nu wel een beetje af te nemen sinds vorige week, maar nog duidelijk aanwezig.
    Is onze vierde en net als de andere 3 krijgt ze borstvoeding. Ik maak me er daardoor helemaal niet druk om. Kan wel tot 12 weken na de geboorte blijven. Zolang ze niet suf worden, goed blijven reageren en mooie gele borstvoedingspoep houden (mag niet wit worden) dan is er meestal niets aan de hand.
    De eerste was hier ook zeker 12 weken geel. Nummer 2 en 3 maar een paar dagen heel iets en nummer 4 nu dus al 7 weken geel.
     
    Mimus vindt dit leuk.
  7. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.934
    8.752
    113
    Onze zoon was kanarie geel. Hij was te vroeg geboren dus was al in het ziekenhuis. Hij moest een licht ding op zijn ruggetje onder zijn romper. Hij is compleet lek geprikt maar hij was wel snel van zijn kanarie gele kleur af. Zal met een Klein weekje zijn.

    Omdat mijn borstvoeding niet om gang kwam kreeg hij flesvoeding en iets van de borstvoeding.:)
     
    Mimus vindt dit leuk.
  8. Mimus

    Mimus Fanatiek lid

    26 okt 2015
    2.266
    2.464
    113
    Gisteren moesten we voor de derde keer prikken ivm dat de waardes steeds op het randje zaten (had ik niet verwacht, maar beter zekere voor het onzekere) en de waardes waren nu gelukkig wel goed!! Geen geprik meer!! :thumup:
     

Deel Deze Pagina