ik ga zo even een eitje koken, en ik vindt een hardgekookte lekker maar dan wel zo dat het geel nog een beetje vloeibaar is hoeveel minuten heb ik daarvoor nodig, bij mij is het vaak of TE hard of TE vloeibaar, en daarnaast kook ik ze altijd op gevoel, ik ga nu echt timen
3 minuten:Heel zacht gekookt (het eiwit is nog wat lopend) 4 minuten:Zacht gekookt 5 minuten:Half zacht gekookt 8-10 minuten:Hard gekookt Eet smakelijk
Een halfhard gekookt ei kook ik meestal 6 minuten. Ik prik er gaatjes in met de eierprikker en doe het ei er pas in nadat het water kookt.
Ik kook ze altijd precies hard want we houden beiden niet van zachter dooiers. Hier dus als ze koken nog 9 minuten. De eieren hebben dan maat M. Als ze L of XL zijn, resp. 10 of 11 minuten als ze koken. Gebruik hier altijd de oventimer trouwens.
ik heb precies hetzelfde probleem, ik ga nu een ei koken en doe normaal altijd meteen de eieren in het water, maar nu ga ik ook proberen om achteraf het ei erin te doen.
Ik doe de eieren al vanaf het begin in de pan en zodra het water dan echt kookt gaat de wekker op 4,5 minuut. Dan hebben we de perfecte 'zondag-ochtend-eitjes' (dus idd die met het nog een klein beetje vloeibare eigeel; jammie!!). EDIT niet dat ik geloof dat het iets uitmaakt, maar ik prik nooit gaatjes in de eieren
niet als je ze op de bolle kant prikt.. Daar zit een luchtzakje. als je ze op de puntige kant prikt loopt het ei inderdaad leeg.
ik kook het water eerst en dan pas het ei erin. voor een hardgekookt ei kook ik ze 10 minuten. dus gok dat je aan 9 minuten genoeg hebt voor een bijna hardgekookt ei.
hmmmm ze waren heerlijk, nog iets te vloeibaar maar dat maakte even niet uit, had er zo'n zin in ga hem denk ik volgende keer na het kookpunt 5.30 minuten laten koken denk dat ze dan precies goed zijn zo ga nu even aan de salade beginnen voor me zoontje alles op heeft bedankt dames
bij mij zijn ze mislukt, ik had ze 5 minuten en het eigeel is hard, volgende keer maar 4 minuten doen dan.
ik heb dit dingetje toen gekocht op een beurs voor 2.50 echt een supper ding http://www.gadgethouse.nl/online_bestellen_2190/foolproof-egg-timer.html gewoon een plastick ei wat aangeeft door te verkleuren hoe je eitje er van binnen uit ziet