Hoelang tussen jullie kinderen?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door juultje, 28 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. juultje

    juultje Bekend lid

    2 jan 2011
    983
    0
    16
    Het is natuurlijk voor iedereen anders maar ik ben benieuwd welke tijd jullie tussen jullie kinderen hebben. En wat de voor en eventuele nadelen van de tijd is die er tussen jullie kinderen zit.

    Mijn meisje is bijna een jaar en ik heb altijd gezegd dat ik wat meer tijd er tussen wil maar twijfel een beetje. Wat dichter op elkaar kan ook zijn voordelen hebben. Graag jullie ervaringen
     
  2. Marente

    Marente Actief lid

    26 okt 2010
    271
    0
    0
    Ik heb 4 kinderen.

    Tussen nr 1 en 2 zit 2,5 jaar
    Tussen nr 2 en 3 zit 3,5 jaar
    Tussen nr 3 en 4 zit 2 jaar.

    Mijn persoonlijke mening: Ik vind 2,5 jaar precies goed! Met 2 jaar ertussen is het nog lastig om sommige dingen door te schuiven en zul je een aantal spullen waarschijnlijk dubbel moeten aanschafffen. Een net 2 jarige heeft toch echt nog wel kinderwagen/buggy nodig bijvoorbeeld. Ook moet je een net 2 jarige nog veel tillen en met 2,5 jaar toch al minder, een kindje is dan over het algemeen net ietsje zelfstandiger waardoor een groter bed ook kan. Meer dan 3 jaar is heel lang, ze spelen dan veel minder samen, hebben minder aan elkaar. Helaas heb ik nooit een zwangerschap kunnen timen, maar als je dat wil kunt, is 2,5 jaar ertussen heel prettig.
     
  3. frummelk

    frummelk Fanatiek lid

    2 okt 2012
    2.309
    0
    36
    in het midden...
    Ik heb hier pas geleden een poll over geopend. Misschien dat je daar wat aan hebt. Ik heb dezelfde vraag namelijk hihi
     
  4. frummelk

    frummelk Fanatiek lid

    2 okt 2012
    2.309
    0
    36
    in het midden...
  5. juultje

    juultje Bekend lid

    2 jan 2011
    983
    0
    16
    @ Frummelk dank!

    @ Marente dank voor je antwoord. Hoe ging het je fysiek af met deze zwangerschappen?
     
  6. mammiesam

    mammiesam Actief lid

    11 dec 2012
    193
    0
    0
    bij mijn meiden zit 1,5 jaar tussen..in het begin wel lastig...maar is allemaal goed gekomen...
     
  7. Marianne1987

    Marianne1987 Actief lid

    14 sep 2012
    156
    0
    0
    Hoi hoi,

    Tussen de 1ste en 2de zit 2 jaar en 9 maanden, ik vond dit wel fijn omdat de oudste toen al een stuk zelfstandig was en ook omdat we de babykamer door konden schuiven, want de oudste kon al in een groot bed..
    Nu zwanger van de 3de en zit er dadelijk 2,5 jaar tussen de 2de en 3de... Vind dit zelf echt een mooi leeftijdsverschil

    Maar je moet doen wat je zelf wil
     
  8. Cygnet2

    Cygnet2 Niet meer actief

    21 maanden tussen nummer 1 en 2 (oftewel op de eerste verjaardag van mijn oudste zwanger geworden van mijn tweede)

    Ik hoop nu dat er minder dan 3,5 jaar met hopelijk nog een derde tussen zal zitten... maar ja... je hebt het niet voor het zeggen... zijn inmiddels een jaar bezig voor nr 3
     
  9. brenda1976

    brenda1976 Niet meer actief

    wij hebben 1 jaar en 10 mnd er tussen zitten.
    Onze 2e was een huilbaby en dit was hierdoor wel erg lastig. Nu beginnen ze wel meer samen te spelen en op te trekken, dus wel weer erg leuk.
    En inderdaad het is zo het moet wel lukken, wij hebben ivf kindje en we zijn vrij snel begonnen met cryo terugplaatsing er vanuit gaand dat het evenop zich kon laten wachten.
     
  10. Jo86

    Jo86 Bekend lid

    16 apr 2009
    658
    0
    0
    Tussen nr 1 en 2 zit 20/21 maanden en tussen 2 & 3 straks 21/22 maanden.
    Het is wel druk soms en je hebt idd wel nog een dubbele wagen nodig als je wat langer wilt lopen, maar ik zou niet anders willen. Ze zijn ook sneller groter en dan kunnen ze allemaal tegelijk dezelfde dingen een beetje en ben je niet afhankelijk van slaapjes e.d. en ik zit er toch al midden in :) persoonlijk zag ik het niet zo zitten om na 2/3 jaar weer ´opnieuw´ te beginnen (snachts, luiers, slaapjes e.d.).
     
  11. Be Happy

    Be Happy Niet meer actief

    Als alles goed gaat 22 maanden.
     
  12. Mamadaisy

    Mamadaisy Fanatiek lid

    1 jan 2010
    1.533
    6
    38
    Tussen nr 1 en 2 zit 19 maanden.
    Tussen 2 en 3 straks 3 jaar.
    Hebben er nu wel bewust wat langer tussen zitten want klein leeftijdsverschil is wel heftig..
     
  13. Skip

    Skip Actief lid

    13 dec 2012
    238
    0
    0
    Kapster
    Hoofddorp
    Ik heb een dochter van bijna 4 oorspronkelijk hebben wij mijn spiraal laten verwijderen toen zijn net nog geen 3 was maar het duurt wat langer ! Dat wilde wij omdat mijn vriend wisseldiensten heeft en een heel pittig rooster bijna alle weekenden werken dus dan sta ik er groot en deels alleen voor en ik ben een ondernemender moeder dus nu is mijn dochter was zelfstandiger (bijv in het zwembad durft ze nu alleen te zwemmen zonder zich aan mij vast te klampen) maar ook omdat als mijn vriend slaapt ivm nacht dienst dan begrijp mijn dochter dat ze wat rustiger moet zijn die kun je nu wat meer uitleggen.


    Zo is er voor iedereen wel een rede om er wat meer tijd tussen te hebben en juist wat minder !
    Mijn collega/ vriendin is nu zwanger en als ik dan zie hoe mijn dochter daar mee om gaat vind ik dat ook wel heel leuk ze snapt echt dat er een baby in haar buik zit dan zit ze bij haar op schoot en dan die handjes op haar buik geweldig !
     
  14. lydia1986

    lydia1986 VIP lid

    16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    16 mnd ongeveer .. Hoe het zal gaan zullen we nog achter komen ☺
     
  15. Whabbit

    Whabbit Fanatiek lid

    22 feb 2008
    1.248
    18
    38
    Hier 18 maanden tussen nummer 1 en 2, 19 maanden tussen nummer 2 en 3. Vind het geweldig, had zelfs nog wel sneller op elkaar gemogen ook. Vind het reuze gezellig en de kindjes met elkaar zijn ook superleuk. De jongste is nu 9 maanden en stiekem zou ik liefst alweer zwanger zijn van een volgende! Helaas vind mijn man 3 echt genoeg... :)
     
  16. xaar

    xaar Actief lid

    31 jul 2008
    398
    0
    0
    Mijn stiefzoon was net 4 toen onze zoon geboren werd. Daar viel natuurlijk weinig aan te plannen :)
    Nu is onze jongste ook net 4 als de baby geboren wordt. In principe hadden we er minder tijd tussen gewild maar het was gewoon niet anders. Het 1e jaar moest ik er niet aan denken, 2e jaar gezondheidsproblemen en mn baan kwijt, 3e jaar wilde we er voor gaan en werd mijn moeder ernstig ziek... Dus er waren wat hobbels. Nu waren we er echt aan toe en nu gebeurde het ook.
    Ik vind 4 jaar wel veel maar het heeft gelukkig ook een hoop voordelen. De jongens zijn oud genoeg om genoeg te begrijpen. Ze zijn heel betrokken. Ik hoef ze niet meer te tillen, te verschonen aan te kleden, dat soort dingen. Als mijn verlof begint gaat de jongste net naar school, dus dan heb ik ook quality time met de baby.
     
  17. Flutterby

    Flutterby VIP lid

    23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Tussen mijn oudste 2 zit 2,5 jaar. Ik vond dat een fijn leeftijdsverschil, de oudste snapte al wat meer en kon ook even op haar beurt wachten. De middelste slaapt overdag natuurlijk nog en dan is er quality time voor de oudste en als de oudste naar de psz is, is er speciale aandacht voor de middelste!

    Nummer 3 is er nog niet, maar tussen de jongste en de middelste zal ruim 1,5 jaar zitten. Aan de ene kant lijkt het me heel erg leuk, de jongste 2 zitten dan nog een beetje in dezelfde fase. Aan de andere kant ben ik bang dat het zo druk is dat het eerste jaar voorbij vliegt zodat ik helemaal niet zo bewust heb kunnen genieten van de babytijd van de jongste.
     
  18. Saz667

    Saz667 Fanatiek lid

    24 nov 2008
    4.828
    164
    63
    Tussen onze 2 kids zit 22,5 maand. Hadden in eerste instantie 3-4 jaar in gedachten, maar het begon al na een paar maanden te kriebelen. Toen ze 11 maanden was besloten voor een tweede te gaan, met oog op dat het voor de eerste 18 maanden duurde voor ik zwanger was. Nu dus niet.

    Tussen de tweede en een eventuele derde willen we wel 3-4 jaar, omdat ik het best vermoeiend vind, 2 van die kleintjes. Gevoelsmatig doe ik weinig anders dan luiers verschonen en beide kids voorzien van eten/drinken de hele dag.
     
  19. Babystew

    Babystew Niet meer actief

    Tussen die van mij gaat, als alles goed gaat, 22 maanden verschil zitten. En dan is mijn dochter nog 2,5 mnd te vroeg geboren dus dat moet je er eigenlijk ook nog aftrekken tot 2 jaar qua ontwikkeling, dat wordt dan dus 19,5 maand verschil. Gaat best pittig worden denk ik maar lijkt me geweldig als ze straks veel samen kunnen gaan spelen enzo en een beetje op hetzelfde punt zitten in de ontwikkeling straks. Maar je weet toch niet hoe het gaat lopen, is altijd maar afwachten en hopen op het beste.. Misschien liggen ze elkaar wel helemaal niet. Maar dat heb je ook met meer jaar verschil dan..
     
  20. januari2010

    januari2010 Niet meer actief

    Tussen de eerste en tweede zit 13 maanden, in het begin best even druk maar nu echt geweldig zo samen.
    We gaan beginnen voor nr drie. De jongste is nu 15 maanden dus er zal tussem de 2e en 3e minimaal 25 maanden zitten!
     

Deel Deze Pagina