Hoelang ziek van Omikron tijdens zwangerschap

Discussie in 'Corona forum' gestart door 1986CHANTAL, 23 jan 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 1986CHANTAL

    1986CHANTAL Fanatiek lid

    12 mei 2014
    1.758
    758
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Hi allemaal,

    Mijn dochter heeft hoogstwaarschijnlijk corona opgelopen op de psz want daar was een uitbraak. Zij knaptte na 2 dagen op heeft nog wel hoest en snot maar is vrolijk.

    Ik ben vanaf dinsdag ziek. Geen koorts gehad maar veel hoofdpijn (sinds gister is dat iets beter) maar hoesten en neusverkoudheid nog volop aanwezig. Wat mij het meeste last geeft is het algehele gevoel van ziek zijn en erg vermoeid. Ben nu 19 weken zwanger.

    Hoelang zijn jullie ziek geweest? Dus echt ziek dat je het liefst de hele dag op de bank hang van ellendigheid.

    Mijn vriend zei als je dinsdag nog zo bent dan bel je de dokter maar even (ivm zwangerschap) maar zou niet weten wat die kan doen voor me… Ik neem al paracetamol.

    Liefs
     
    Inaya1991 vindt dit leuk.
  2. Inaya1991

    Inaya1991 Bekend lid

    11 sep 2021
    544
    438
    63
    Zoals je weet begon ik zondag avond last van mijn longen te krijgen .. zelftest positief en maandag bij de GGD ook..
    maandag en dinsdag wel flink ziek als in koorts ontzettend spierpijn hoofdpijn , vanaf woensdag erg aan het hoesten en wat jij ook al zegt enorm moe!! Hoesten is al een stuk minder en vandaag lijk ik iets minder vermoeid als de dagen daarvoor maar voel me nog niet zoals voor de Corona zeg maar .. ( huishouden en koken kost mij ontzettend veel energie, zit de halve dag op de bank)
    vermoeidheid is een klacht waarmee je niet in quarantaine hoeft te blijven vertelde de GGD mij .. dat zou betekenen dat ik vanaf morgen mijn huis weer uit mag ..
    hopelijk snel weer wat meer energie en knap jij ook snel weer op!
    had jij de vk nog gesproken over je besmetting?
    De mijne gaf aan dat het geen kwaad kon.. alleen koorts goed in de gaten houden ..
    ik heb volgende week maandag weer controle, kijk daar wel erg naar uit want merk dat het me toch niet helemaal lekker zit ..
     
  3. 1986CHANTAL

    1986CHANTAL Fanatiek lid

    12 mei 2014
    1.758
    758
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Jij hebt het dus ook flink te pakken!

    Ik heb gelukkig geen koorts en spierpijn. Weet eigenlijk ook niet wanneer ik officieel uit quarantaine mag. Vanaf maandag klachten maar woensdag ‘pas’ positieve pcr test. Dan zou ik t/m zaterdag binnen moeten blijven denk ik?

    Die vermoeidheid is echt vervelend he! Ik had hier al last van in mijn zwangerschap maar is nu nog 10x erger.

    Fijn dat je binnenkort langs de vk kunt! Ik heb de 20 weken echo helaas een weekje moeten verschuiven. Gelukkig voel ik de kleine wel goed sinds gisteren dat is fijn.
     
  4. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.029
    25.506
    113
    Een paar dagen, 2 of zo dat ik me ziek voelde, de dag ervoor en de dagen erna vooral verkouden en hoesten. Ik ben nu niet verkouden meer maar heb nog wel een hoest en af en toe komt er opeens heel veel slijm opzetten.

    Als je je nog zo beroerd voelt dan zou ik wel even langs de huisarts gaan om andere infecties uit te sluiten.
     
    Inaya1991 vindt dit leuk.
  5. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Hier 1 dagje echt op de bank gehangen. Verder alleen beetje duf en extra vermoeid. En ongv 2 dagen smaak en reuk verlies

    het scheelde voor mij wel dat ik 2e vaccinatie nog naar 3 maanden daarvoor had gehad denk ik.
    Was toen ongv 34 weken zwanger qua termijn

    Als je klachten maandag begonnen mag je dinsdag weer naar buiten volgens mij (7 dagen + 24 uur klachten vrij)
     
  6. Inaya1991

    Inaya1991 Bekend lid

    11 sep 2021
    544
    438
    63
    bij een positieve pcr test rekent de ggd je eerste ziekte dag als 1 dus dan zou je dinsdag ( mits 24 uur klachten vrij ) weer naar buiten mogen ..
     
  7. Inaya1991

    Inaya1991 Bekend lid

    11 sep 2021
    544
    438
    63
    hoe lang geleden ben jij besmet? Ik heb af en toe ook van die hoest / slijm aanvallen maar heb dus ook astma , vind het dan zo lastig om te bepalen of ik klachten vrij ben ..
     
  8. Inaya1991

    Inaya1991 Bekend lid

    11 sep 2021
    544
    438
    63
    Ik heb de 20 weken echo ook een week later nu , voel dus heel weinig nog steeds en daardoor word ik nu wel wat zenuwachtig
     
  9. Inaya1991

    Inaya1991 Bekend lid

    11 sep 2021
    544
    438
    63
    Als de vermoeidheid blijft aanhouden in deze mate wil ik volgende week even mijn hb+ferrine laten prikken .. vooral die laatste wil tijdens mijn zwangerschappen nog wel eens flink dalen terwijl mijn hb dan nog binnen de norm is ..
     
  10. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.029
    25.506
    113
    Ik denk anderhalve week geleden.
    Ik zie mijzelf zo goed als klachtenvrij. Ik heb die hoest nog een beetje, en dan het slijm. Ik blijf morgen nog binnen en dan dinsdag vind ik het mooi geweest.

    Lastig van de astma. Hoelang geleden is het voor jou? Ik heb geen astma dus het is voor mij wel duidelijk dat het van de infectie komt.
     

Deel Deze Pagina