Hoesten, kan dat kwaad?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Sandra G, 13 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sandra G

    Sandra G Actief lid

    20 sep 2009
    152
    0
    0
    Hallo allemaal,

    Ik ben vermoedelijk pas 6 weken zwanger (volgende week termijnecho), maar ik moet nu sinds een week hoesten. En dan zo'n brulhoest die door kriebel wordt veroorzaakt. Ik ben een beetje bang dat dit kwaad kan voor de baby, terwijl de huisarts zei van niet... Weten jullie dit? Dus kan echt hard hoesten (zodat je buik er bijna pijn van doet) kwaad zo vroeg in de zwangerschap?

    Groetjes,
    Sandra
     
  2. Laris

    Laris Fanatiek lid

    27 jun 2008
    1.917
    2
    0
    Hoihoi!


    Ik hoest vrolijk met je mee hoor, ik heb momenteel ook van die hoestaanvallen.....met name 's nachts op z'n ergst. Heeel irritant, maar voor je baby kan het echt geen kwaad. Die dobbert vrolijk mee op je hoest. 't Is voor jezelf voornamelijk vervelend. Vraag anders bij je apotheek even een hoestdrank die je mag nemen tijdens je zwangerschap. Daar moet je heel matig mee zijn, maar het helpt wel! Sterkte!
     
  3. suusvdw

    suusvdw Actief lid

    25 jun 2008
    475
    1
    0
    verpleegkundige
    Noord-Brabant
    Ik heb net voor de bevalling en ook nog tijdens de bevalling en in het kraambed flink gehoest bij ons eerste kindje.
    Het kindje zelf heeft hier echt geen last van. Ik denk helemaal niet al het nog zo klein is. Voor jezelf is het, het vervelends.
    Helemaal omdat je tijdens je zwangerschap bijna niks mag innemen wat betreft medicatie.
     
  4. Cygnet2

    Cygnet2 Niet meer actief

    Waarom geloof je je huisarts niet? Het is handiger om iemand te geloven die er 12 jaar voor gestudeerd heeft dan een aantal ondeskundige maar heel goedwillende dames hier op het forum ;)

    Maar goed.. nee, hoesten kan geen kwaad. Je kindje zit heel diep verborgen en merkt niets van jouw gehoest. Weer wat weken later zit je kindje in een zak met water. Doe maar eens wat in een ballon en vul deze met water. Schudt aardig door elkaar en dan zie je dat er niets gebeurd! Heel grappig. Jouw lijf is de allerveiligste plek die er is voor jouw baby, ook als je hoest, kucht, niest etc etc.
    Pas op met het nemen van dingen tegen de hoest. Neem liever een dropje (als je geen hoge bloeddruk hebt) en pas op met dingen als Trepsils (goed de bijsluiters lezen!)
     
  5. Sandra G

    Sandra G Actief lid

    20 sep 2009
    152
    0
    0
    Dank voor jullie reacties! Ik hoest nu weer zelfverzekerd door ;) Met name de nachten blijven een ramp... Ik weet dat ik er idd bijna niets voor mag nemen, ik heb wel een hoestdrankje van de dokter gekregen, maar ik merk daar nog weinig van. En op zich geloof ik de huisarts wel, maar ik vind het niet zo'n vriendelijke huisarts en mijn vraag werd een beetje 'lacherig' beantwoord (terwijl ik er mee zat), gaf me geen goed gevoel. Maar goed, nu maar afwachten tot het over gaat! :)
     
  6. Tania

    Tania Fanatiek lid

    13 mei 2008
    1.240
    0
    0
    Ik kan me je vraag wel voorstellen. Op het moment ben ik ook heel erg aan het hoesten. Heel vervelend en het doet ook echt pijn in je buik. Ik wéét wel dat het geen kwaad kan, maar omdat het niet goed/fijn voelt krijg je het idee dat dat voor je kindje ook zo voelt. Gelukkig is dat niet waar.

    Beterschap!
     
  7. Alita

    Alita Niet meer actief

    Dit had ik ook een week geleden en erg blij werd ik er niet van.
    Tuurlijk weet je dat het geen kwaad kan maar zorgen maken doe je toch daar ben je nu al mama voor meid!!!
     

Deel Deze Pagina