Hoesten tot overgeven…

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door roever, 27 apr 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. roever

    roever Niet meer actief

    Hoi!

    ons kindje hoest al 2 weken flink, zo erg totdat ze ervan moet overgeven…

    ze heeft een dikke taaie slijmhoest die ze op probeert te hoesten en vervolgens weer doorslikt :/

    Ze is bijna 1.

    heeft iemand toevallig dé tip?!

    ze ligt al wat schever, luuf, en vooral neem ik d’r op schoot tijdens die flinke hoestbuien…
     
  2. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.597
    13.150
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Vervelend zeg! En dan nog bij zo’n kleine krummel ook nog :(

    Mijn advies: zelf tijmsiroop maken voor je kindje.

    O.a. hier kun je een recept daarvoor vinden: https://weckenonline.eu/recepten/tijmsiroop/
    Hopelijk is je kindje er vlug vanaf.
     
  3. roever

    roever Niet meer actief


    Ja het is verschrikkelijk…. :/
    Zelf lijkt ze er niet heel veel last van te hebben (?)
    Mij begint het enorm op te breken :oops:

    mag je tijmsiroop aan zo’n jong kindje geven? En hoe gebruik je het?
    Wel belachelijk veel suiker:|:eek::oops:
    Dankjewel :)
     
  4. Muisje2016

    Muisje2016 Fanatiek lid

    18 jan 2016
    3.014
    5.106
    113
    Hier hetzelfde... wat een beetje helpt: 's avonds ga ik samen met haar onder de douche en geef dan de laatste (borst)voeding. Dan is al het slijm even losgestoomd en kan ze goed drinken en valt daarna goed in slaap. Ze wordt nog steeds wel hoestend (en kokhalzend) wakker maar wel heel wat uren later dan wanneer ik dit niet doe. Beterschap!
     
  5. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.597
    13.150
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Sorry, had hier niet meer gelezen na m’n bovenstaande reactie.

    Yes dat mag.
    En ja, wel belachelijk veel suiker idd.
    Tis denk ik afwegen wat je wil, er bestaan namelijk ook (suikervrije) kant-en-klare varianten.
    Verdere afweging: kost geld en is een fabrieksproduct vs. kost tijd en is een natuurproduct.

    Mocht je nog borstvoeding geven (en mocht het nog nodig zijn), is de tip van @Muisje2016 ook zéker een goede.
    Borstvoeding helpt namelijk tegen allerlei kwaaltjes (ook eczeem en ontstoken oogjes onder andere).

    Hoe is het vandaag de dag met het hoesten? Inmiddels al wat afgezwakt?
     
    Muisje2016 vindt dit leuk.
  6. roever

    roever Niet meer actief


    Geen probleem :)
    Het leven gaat voor iedereen gewoon door hè haha

    ik geef sinds gisteren tijm -thee :)
    En wil zelf de tijmsiroop maken vd week.

    hoesten is nog steeds duidelijk aanwezig helaas.. ene nacht minder dan de ander.
     
  7. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.827
    14.156
    113
    Hier gebruiken we juist GEEN luuf en ook geen ui meer maar een halve citroen.

    Zowel luuf als ui ging dochter meer van hoesten en irriteerde de slijmvliezen. Halve citroen werkt hier beter. Thijmsiroop hebben we overigens ook maar deze is vanaf 3 jr. (Fabrieksversie)

    Wanneer er een verkoudheid aan vast zit, neusspoelen met fysologisch zout. Hier hebben we een flacon en losse spuitjes, maar als je t nog niet kent er zijn ook kant en klaar setjes (zit ook een instructie bij). Remt de hoestprikkel omdat de boel wat meer vrij komt dan met neusspray, al maak je er geen vrienden mee.

    Neusspray hadden we eerst maar vanaf een bepaalde leeftijd haalde dat t niet meer bij dr. Ja lichte verkoudheid, maar daar deden we helaas nou nooit aan.
     
  8. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.597
    13.150
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Het hangt kennelijk weer in de lucht.
    Die van mij hebben er ook sinds een paar dagen last van.

    Hopelijk is het gauw over!
     
  9. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.827
    14.156
    113
    Schoonzusje stuurde al een linkje van nu.nl over RS wat weer opgelaaid was...ook niet al te beste ervaringen mee. Gelukkig is de kleine man bijna 6 mnd, stemt me IETS geruster. Dochter ging met 18mnd ermee gestrekt tot aan zh opname aan toe, dus helemaal content nog niet maar voorblijven lukt toch niet.
     
  10. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Mijn oudste hoestte ook heel veel en spuugde daarbij ook constant.
    Dat is pas beter geworden sinds der keelamandel er uit is.
    Dat was met 4 jaar :o:
     
  11. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.597
    13.150
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Een vriendin van me haar hele gezin was laatst geveld door RS! :O
    Had ik ook nog nooit eerder gehoord, dat het zelfs bij oudere kinderen en volwassenen voor kan komen :|

    Hopelijk waait het jullie huisje voorbij dit keer.
     
  12. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.597
    13.150
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    @roever je dochter inmiddels helemaal opgeknapt?
     
    roever vindt dit leuk.
  13. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.827
    14.156
    113
    In geval van nood hebben we sambutamol in huis en ik heb de baby voorzetkamer ook bewaard (inmiddels voor dochter een grotere variant die GELUKKIG nog ongebruikt is). Zal t niet zonder overleg inzetten uiteraard, maar we hebben t en daar ben ik al blij mee.

    Haar eerste aanvaring (18mnd) viel wel mee, dr tweede episode (net 3 jr) van benauwdheid was heel heftig. Maar of dát RS was...wij zouden t niet vreemd vinden als dat al een covid was geweest.

    In elk geval een vrij long gerichte aanval en niet zo zeer verkouden, dat was t namelijk absoluut niet terwijl zij juist om de haverklap met een verkoudheid gestrekt ging was er toen geen spoor van te vinden. Dat was wel heel apart. Heeft echt nog wekenlang thuis gezeten, half februari kon ze weer naar kdv daarvoor vonden wij t nog niet verantwoord. Terwijl ze met de kerst er lag.

    Oudere kinderen en volwassenen kunnen idd ook RS krijgen, normaliter zal je dat niet weten omdat t gewoon verkoudheid x is (en fikse verkoudheid kan ook echt naar zijn). Je wordt niet resistent voor RS maar je longen worden groter, dan heb je er doorgaans wat minder issues mee.
     
  14. roever

    roever Niet meer actief


    Pffff… hou maar op,
    Ja ze was weer beter, en begint nu weer met een droog hoestte dit x.
    En allemaal buikgriep oid AGAIN!

    denk dat ik eens gezondheids checks ga laten doen om t een en ander uit ge sluiten.
    Denk idd aan keel/neusamandelen, weerstand en parasieten…

    Voor m’n gevoel zijn ze echt té vaak ziek…:|
     
  15. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.597
    13.150
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Lekkere rollercoaster zo wel ja :cry:
     
  16. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.827
    14.156
    113
    Sambucol hielp hier wel (althans laat zich lastig meten) kan je bij de tuinen als siroop en kauwtabletjes krijgen.

    Wij houden G. ook gewoon op multivitamine jaar rond. Zodra die begint met kuchen duurt t ook kneiter lang eer dst er weer uit is en dan heb je binnen no-time de volgende.

    Zeker t eerste 1,5 jaar dachten we dat ze chronisch verkouden was, het is dat ze in de zomervakantie thuis was en een keer NIET verkouden (wat bij haar ook hoesten betekende).
     

Deel Deze Pagina