Hoevaak gaat/gaan jullie kindje(s) logeren?

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Mell0408, 7 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mell0408

    Mell0408 Fanatiek lid

    14 apr 2016
    2.184
    2.392
    113
    Vrouw
    Ik ben wel eens nieuwsgierig. Hoevaak gaan jullie kindjes logeren?

    Mijn kindjes hebben twee opa’s en oma’s.

    Bij mijn schoonouders slapen ze meestal wel 1, heel soms 2 keer per week. Zij passen vaak op en vinden het dan fijn/gezellig als de kindjes blijven slapen. Kan ze lekker rustig aan doen. We wonen tegenwoordig iets verder weg.

    Bij mijn ouders denk ik 1x per drie weken.
     
  2. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier afgelopen jaar de jongste 1 nachtje, oudste 2 nachtjes. En dan nog meerdere nachten logeren bij mijn ouders met mij erbij.
    Jaar ervoor allebei in totaal 4 nachtjes, dus zonder corona niet veel vaker. We hebben zelf wel regelmatig een logée.
     
  3. rijo

    rijo VIP lid

    5 mrt 2014
    5.150
    1.943
    113
    Bijna nooit, 2x per jaar denk ik.
     
  4. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.082
    15.607
    113
    Vrouw
    Bijna nooit.
    De jongste nog nooit en de 2 grote is van 2019 geleden.

    Grootouders hebben er geen behoefte aan en daardoor kennen de kinderen het niet en maakt het hen ook niet zoveel uit.
     
  5. jvsd92

    jvsd92 Fanatiek lid

    12 apr 2019
    4.629
    8.838
    113
    Vrouw
    Hier soms elke week en zo dan ook weer een hele tijd niet. Ligt er een beetje aan wat wij aan het doen zijn, waarom ze oppassen. We waren hiervoor erg druk met verbouwen. Als Q dan bij opa en oma was en hun vonden het prima dan ging hij daar naar bed en haalde ik hem de ochtend erna op, zodat wij nog langer door konden klussen. Nu zijn we bijna klaar en komt het nog weinig voor. Maar wij zijn er erg makkelijk in, de opa’s en oma’s ook. Als het bij iedereen kan, prima. Lekker laten slapen. En Q vind het ook allemaal prima. Die slaapt overal net zo goed als thuis. :D
     
    Mell0408 vindt dit leuk.
  6. G89

    G89 VIP lid

    18 sep 2008
    9.911
    1.188
    113
    Nederland
    Bijna nooit. De oudste gaat 1x per jaar een weekend naar mijn moeder, als zij vakantie heeft. Ze woont ook niet naast de deur, anders had de oudste zeker vaker gewild.

    Heel soms logeert hij eens bij schoonmoeder, maar alleen als hij daar behoefte aan heeft. Afgelopen zomer heeft hij daar één nachtje geslapen.
    Vorige week besloot hij een nachtje te willen logeren bij haar, maar eenmaal daar wilde hij toch weer niet. Gelukkig wonen ze op 5/10 min rijden, dus hebben hem direct weer gehaald.

    De jongste is bijna 1,5 jaar maar heeft nog nooit gelogeerd. Ergens anders slapen, met ons, is al drama. Laat staan logeren:p
     
  7. Driessen21

    Driessen21 Bekend lid

    13 jan 2012
    921
    217
    43
    Vrouw
    hier ook zoiets, normaal gesproken. Meestal gebeurt dit dan in de zomervakantie, maar door Corona is de laatste keer nu 1,5 jaar geleden ongeveer.
     
  8. RLSD

    RLSD Fanatiek lid

    4 jul 2020
    1.575
    1.128
    113
    Vrouw
    Hier wordt eigenlijk alleen gelogeerd als ze er zelf om vragen. De oudste (9) gaat denk ik gemiddeld 1x per maand logeren bij opa en oma, en vaak ook nog wel een keertje bij zijn neefje van dezelfde leeftijd. Het komt ook voor dat hier vriendjes komen logeren.

    De jongste (6) eens in de 2-3 maanden bij opa en oma en 1 tot 2 keer per jaar denk ik dat hij bij zijn neefje van dezelfde leeftijd gaat logeren, of hij komt hier.

    Ik denk dat wij (normaal gesproken, zonder corona) hooguit 1 tot 2 keer per jaar beroep zouden doen op de opa's en oma's voor een "verplichte" logeerpartij vanwege bv een weekendje weg samen of een feestje.
     
  9. Feye

    Feye VIP lid

    26 nov 2013
    6.054
    3.521
    113
    Vrouw
    Denk iets van 10x per jaar? In vakanties soms elke week ergens (opa/oma, nichtje, vriendinnetje), maar kan soms ook weer maanden tussen zitten.
     
  10. JongetjeM

    JongetjeM Bekend lid

    28 jan 2015
    959
    216
    43
    ---+
    Oudste 1x per maand bij ouders. Schoonouders heeft nog niemand ooit geslapen. Andere gaan praktisch niet uit logeren.
     
  11. Striae

    Striae Fanatiek lid

    16 jul 2020
    1.567
    1.073
    113
    Voor de corona ongeveer elke maand wel een keertje. Nu met corona is het niet meer nodig, dus gaat ie af en toe te spelen en slaapt ie thuis
     
  12. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.106
    113
    Vrouw
    Nooit.

    Helaas. Oudste heeft extreme heimwee en slaapt om 00:00 nog niet terwijl hij dan de tent afbreekt en er maar weer gebeld wordt: haal hem maar op....en dat wij dan tot diep in de nacht nog hem wakker hebben en overstuur. (Helaas slaapt hij ook niet als wij op vakantie gaan, stuitert hij om 1:00 nog door hotel of caravan)

    Bij de bevalling had ik meerdere nachten ziekenhuis en toen sliep mijn vader bij ons thuis.
     
  13. Malbec

    Malbec VIP lid

    5 apr 2020
    5.694
    7.749
    113
    Vrouw
    Regematig. Vinden zij en hij heel erg leuk! Kan soms 4x in de maand zijn en soms 1x, wisselt wel. Vaak in de vakanties bij beide opa’s en oma’s 1x.
    Normaal gesproken met de carnaval slaapt hij ook alle 4 de dagen bij mijn schoonouders en vriend en ik zijn nu 2x een weekje op vakantie geweest ( skiën, hij was nog te klein om mee te gaan ) en dan is hij de ene helft bij mijn ouders en andere helft bij mijn schoonouders.
    Ze genieten er allemaal van, dus helemaal leuk!
     
  14. Kache

    Kache VIP lid

    11 jan 2012
    6.147
    1.068
    113
    Zonder corona gemiddeld 2 keer per jaar, in de vakanties (bij opa's/oma's). Wel gaan ze tegenwoordig 2 nachtjes in plaats van 1.
    Toen ze nog niet naar school gingen was het voor speciale gelegenheden (bijv omdat wij een groot feest hadden ergens ver weg, of een weekendje weg gingen), ook ongeveer 2 keer per jaar. Voornaamste reden om niet vaker te doen was BV en slechte slapers. Mijn schoonouders hebben wel eens uren en uren met krijsende baby gezeten omdat de BV op was en ze geen FV lustte...

    Oudste logeert 'professioneel' bij zorginstelling een keer of 8 per jaar.
     
  15. 1991Mamavanvier

    1991Mamavanvier Fanatiek lid

    1 apr 2020
    1.689
    1.292
    113
    Vrouw
    Nooit....( ook nog nooit gebeurd)

    Hier hebben ze een opa en oma, en nog een oma alleen..
     
  16. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.139
    15.210
    113
    Schoonouders nooit en gaat ook nooit gebeuren, al gaan ze op hun kop staan.

    Bij mijn ouders maximaal 2x per jaar denk ik. Vrijdag op zaterdag hebben de oudste 2 meiden er onverwachts er gelogeerd omdat ik een migraine aanval kreeg. Maar daarvoor was het al lang geleden. Jongste zoon twijfel ik over of hij al gelogeerd heeft
     
  17. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.579
    13.144
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Hoewel ik ook zelf mensen ken die hun kind nooit uit logeren sturen, was ik net alsnog verbaasd in een ander topic toen diverse mensen zeiden dat hun kind van 5/6/7 jaar nog nooit ergens gelogeerd heeft :eek:
    Kijk, bijzondere situaties daargelaten hoor. Bijv. een alleenstaande moeder zonder goed/betrouwbaar netwerk of kinderen met ASS die je niet zomaar even uit logeren stuurt...
    Maar als je kind zonder problemen z'n 5-jarige leventje heeft doorlopen en de enige reden is dat papa en/of mama zijn/haar kind niet uit logeren durft te sturen... ja, dat zal ik dus niet begrijpen zolang iemand daar geen gegronde reden toe heeft.

    Even het afgelopen corona jaar buiten beschouwing gelaten... we hebben niet echt vaste prik ofzo voor logeermomentjes.. de jongste (meisje) van net 3 is grotendeels alleen nog maar bij opa& oma's uit logeren geweest. Die had ik zelf ook al veel liever veel eerder uit logeren willen sturen bij haar grote neven&nichten. Maar de ooms& tantes houden wat dat betreft een beetje de boot af. Ik vermoed omdat het leeftijdsverschil tussen de nichten (dat zijn de oudsten) best groot is en de wat jongere neefjes niet zoveel met een klein nichtje hebben ;)
    De oudste is zowel bij opa& oma's als ook bij meerdere tantes& ooms te logeren geweest.
    Het zou me bij hem niks verbazen als ie dit jaar voor het eerst zou gaan logeren bij een vriendje (hij wordt over 4 maanden 5) :)

    Logeren bij neven& nichten zijn we afhankelijk van de vakanties helaas. En dan nog lukt lang niet iedere vakantie.
    Logeren bij opa& oma's gebeurt een paar keer per jaar.
     
  18. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.082
    15.607
    113
    Vrouw
    En stonden daar ook redenen bij dan?
    Dat je dit schokkend vind
    Had je mijn ouders en schoonouders zou je dzt dus niet schokkend vinden :roflmao:.
    Dan zou je denken, ohja zo grootouders bestaan er ook :D.
     
    Mammavantwee en tuc vinden dit leuk.
  19. roever

    roever Niet meer actief

    Oudste is 4...
    Nog nooit wezen logeren..
     
  20. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier gaan we overigens vanwege de afstand vaak met het hele gezin bij mijn ouders logeren, daarom staat onze teller relatief laag, die nachten heb ik niet meegerekend. Als ik ze wel meereken, kom ik op zo’n 28-35 nachten per jaar denk ik...

    Bij mijn schoonouders, schoonzus en zus kunnen ze om verschillende redenen niet logeren.
     

Deel Deze Pagina