Hoevaak luier verschonen bij 13 maanden?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Wendyvanheuten91, 23 dec 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wendyvanheuten91

    23 dec 2020
    11
    4
    3
    Vrouw
    Hallo dames,

    Gisteren kwam ik aan de praat met een andere mama met een kind van ongeveer dezelfde leeftijd (14 maanden). We raakten aan de praat over het verzorgen van onze kindjes. Toen ik vertelde hoevaak ik mijn kindje verschoonde op een dag, flesje gaf en eten, keek zij raar op. Zij vertelde mij dat ze het veel vaker deed. Nu is mijn vraag kunnen jullie een soort schema of routine van de dag maken, zodat ik kan kijken of ik een beetje in de buurt. Ik ben nu wel heel erg benieuwd.

    groetjes,
    Wendy
     
  2. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.912
    3.331
    113
    Luier verschonen als de luier vies is. Eten als ze honger hebben.
    Ieder kind verschilt. Als het voor jullie werkt, is het toch prima.

    Hier was het ongeveer:
    Borstvoeding
    Ontbijt met yoghurt
    Fruit
    Brood
    (Luier verschonen)
    BV met slapen (12-14 ongeveer)
    Luier na het slapen verschonen
    Tussendoortje eten
    Avondeten
    Douchen, schone luier
    Bv
    Slapen

    Overdag gebruikte ik 3 wasbare of 2 wegwerp. En dan snachts nog een wegwerp.
    Wel poepte m’n dochter niet in de luier, en plaste regelmatig op de pot bij luierwissels.
     
  3. Goldrose

    Goldrose Actief lid

    4 feb 2017
    318
    193
    43
    Ik denk dat het bij ons ongeveer zo is:
    Schone luier bij opstaan.
    Schone luier voor het eerste slaapje. Na het slaapje meestal zo goed als droog.
    Schone luier voor het tweede slaapje.
    Schone luier na het tweede slaapje.
    Schone luier ivm poepbroek na het avondeten.
    Voor het naar bed gaan weer een schone luier.

    Als ze tussendoor nog een keer poept ook een schone luier natuurlijk. Maar grofweg is dit het wel denk ik.

    Ik heb er eerlijk gezegd nooit bij stil gestaan of dit veel of weinig is.
     
  4. Jessi79

    Jessi79 Fanatiek lid

    4 jan 2012
    4.561
    2.416
    113
    Mijn kinderen zaten op die leeftijd op gemiddeld 4 luiers per dag (soms 5), en geen flesjes meer. Eigenlijk vooral bij een poepbroek verschonen (3x per dag), en voor het slapen gaan.
     
  5. Monique11

    Monique11 Lid

    6 feb 2017
    20
    2
    3
    NULL
    NULL
    Toen mijn kinderen die leeftijd hadden ging het ongeveer:

    - wakker maken en ontbijten (yoghurt en fruit)
    - flesje
    - luier verschonen
    - slaapje
    - na het slaapje luier verschonen
    - tussendoortje
    - avond eten
    - na avond eten luier verschonen (meestal altijd poepbroek)
    - douchen
    - eventueel luier verschonen voor het slapen gaan
    - flesje


    Ik deed altijd smorgens wachten met het verschonen omdat mijn oudste altijd 15-20 minuten na het wakker worden ging poepen. Daarom gingen we eerst ontbijten en meestal als dit op was, was het broekje vol. Natuurlijk altijd luier verschonen als ze een poepbroek had.
     
  6. riean

    riean VIP lid

    21 apr 2014
    5.540
    7.043
    113
    Hier is het:
    Bij uit bed halen schone luier (nu tussen 07.45 en 08.15)
    Pap als ontbijt
    Slapen
    Fruit na het slapen
    Lunch
    Daarna schone luier en weer slapen
    Na het slapen een rijstwafel o.i.d.
    Avondeten
    Daarna in bad, schone luier en naar bed (dat is meestal tussen 18.00 en 18.30)

    Ze drinkt de hele dag door uit haar rietjesbeker en poept zeker om de dag, soms elke dag en dan verschoon ik dus 1 keer extra.
     
  7. Wendyvanheuten91

    23 dec 2020
    11
    4
    3
    Vrouw
    klopt inderdaad, maar het kan nooit kwaad om te kijken hoe het er bij andere aan toe gaat. Ik was gewoon best wel nieuwsgierig
     
    Monique11 en Fristi2012 vinden dit leuk.
  8. Wendyvanheuten91

    23 dec 2020
    11
    4
    3
    Vrouw
    Oké, dat zal wel luiers schelen. Maar vindt je het dan niet vies dat je kind dan nog een 15-30 minuten extra in een plas en/of poepluier zit? Mij zou dit namelijk storen als ik het de hele tijd ruik.
     
  9. Malbec

    Malbec VIP lid

    5 apr 2020
    5.694
    7.749
    113
    Vrouw
    Ik ben nu vooral benieuwd hoe jij het doet en hoe zij het deed?

    Hier toen geen flessen meer. Schone luier bij opstaan, rond 9:30 voor (11:30) en na slaapje (14:30) rond 17:00 en na het bad rond 18:30

    En tussendoor wanneer hij gepoept had of als ik voelde dat hij een volle luier had wanneer hij veel had gedronken.
     
  10. Summerbelle

    Summerbelle Niet meer actief

    Hier ligt het eraan of ze een wasbare luiers voor hebben of een wegwerp. Wasbare check ik elke 3 uur (op zijn langst). Maar ik denk zo n 4 a 5 luiers per dag.

    Flesjes krijgt ze wanneer ze wil. Meestal 3 of 4, maar ze drinkt per keer 120 ml. Meer kan ze niet op. S nachts soms ook nog 1.
     
  11. Monique11

    Monique11 Lid

    6 feb 2017
    20
    2
    3
    NULL
    NULL
    Ja het scheelt inderdaad 1 luier extra. Het kwam wel eens voor dat ze al hadden gepoept maar ik hield de regelmaat erin en deed eerst altijd ontbijten en dan verschonen. Meestal duurde dit 10 minuten en wat zijn 10 minuten als ze een hele nacht in die luier hebben gelegen ;).

    nu ben ik ook wel benieuwd hoe jij het doet?
     
  12. Wendyvanheuten91

    23 dec 2020
    11
    4
    3
    Vrouw
    Ja oké dat is waar, die 10 minuten langer in die luier maken het dan ook niet uit. De mama met wie ik een praatje maakte verschoonde haar kind 9-10 keer op een dag. Ik zit rond de 4-5. Ook gaf zij veel meer eten, wat mij niet al te goed lijkt. 9-10 vind ik toch wel heel veel. Ik denk dat mijn kind ook geen zin heeft om ieder uur op het verschoon kussen te liggen;)
     
  13. G89

    G89 VIP lid

    18 sep 2008
    9.911
    1.188
    113
    Nederland
    Wij verschonen wanneer het nodig is. Bij een volle plasluier of poepluier. Als ik hem op bed leg en zijn luier is amper vol dan wacht ik tot na het slaapje.

    Eten, ook naar behoefte.
    Ontbijt, tussendoor, lunch, tussendoor en avondeten. Vaste tijdstippen hebben we niet. Het kan maar zo dat hij tijdens lunchtijd ligt te slapen, dan krijgt hij later een boterham en skippen we het tussendoortje, omdat het avondeten kort daarna alweer komt.
     
    Summerbelle vindt dit leuk.
  14. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.110
    113
    Vrouw
    Bijna 1 jaar:
    wij verschonen voor dutje en na dutje + 1 of 2 keer in de nacht. Dus 5 of 6 luiers.

    Poepluiers heeft hij alleen na klysma.

    Melk mag hij zo vaak als wil
     
  15. ManonBB

    ManonBB Actief lid

    27 mei 2019
    287
    186
    43
    Vrouw
    Precies dit. Mijn jongste is nog maar krap 9mnd, maar doe ik ook op die manier. En bij de andere kinderen deed ik het inderdaad net zo, ook bij 13/14mnd.

    Blijf op jezelf vertrouwen hoor, je doet het prima. Die andere mama doet het vast ook prima, al is 9-10x/op een dag verschonen, op de eerste weken na, ook niet mijn keuze ;)
    En betreft vaker eten, 5 a 6 eet-/drinkmomenten op een dag, en evt. tussendoor water, is eigenlijk de max. Anders is het niet zo goed voor het tandglazuur.
     
    G89 vindt dit leuk.
  16. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    14 maanden
    Bij het opstaan
    Na het slaapje
    Na het 2e slaapje
    Voor het naar bed gaan

    en als ze gepoept heeft +/- 2x per dag
    4 tot 6 luiers dus.
     
  17. Monique11

    Monique11 Lid

    6 feb 2017
    20
    2
    3
    NULL
    NULL
    Nee inderdaad, die 10 minuten extra maken geen verschil en inderdaad :roflmao: Die van mij zou al na het derde uur ermee klaar zijn.
     
  18. Striae

    Striae Fanatiek lid

    16 jul 2020
    1.567
    1.073
    113
    In laat m ook altijd nog even bij mij op bed knuffelen voor ik hem ga verschonen. Het knuffelen kan soms wel een uur duren. Hij ligt dan heerlijk tegen mij aan in mijn haar te kriebelen. Vooral nu ik in de ochtenden altijd thuis ben vanwege zwangerschap vind ik dat zo heerlijk rustig wakker worden:)Ik ruik op dat moment weinig van de luier en deze houd alles netjes binnen tot ik ga verschonen. M poept nooit in nacht/ochtend dus dat scheelt en hij heeft ook nog nooit last gehad van luieruitslag.
     
  19. Striae

    Striae Fanatiek lid

    16 jul 2020
    1.567
    1.073
    113
    Ik zet m elke keer ongeveer 30min na het drinken op het potje (hij drinkt zon 5x per dag een bekertje denk ik) En na het slapen. Is de luier nat, krijgt hij een schone. Is deze nog droog dan gaat deze weer aan ;) .en natuurlijk bij poep. M is onderhand wel al bijna 1.5jaar maar dit doen wij al een tijdje zo
     
  20. Striae

    Striae Fanatiek lid

    16 jul 2020
    1.567
    1.073
    113
    Maar waarom zou je ook elk uur doen! Dan ben je alleen maar bezig met verschonen terwijl dat helemaal niet nodig is. De meeste moeders hebben wel betere dingen te doen ;)
     

Deel Deze Pagina