Pap2

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Pioenroos92, Jul 28, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Pioenroos92

Pioenroos92 Fanatiek lid

Jul 28, 2014
    1,961
    1,463
    113
    Female
    Noord-Holland
    Vraagje; ik heb 2 jaar geleden een uitstrijkje gehad. Er werd me verteld dat ik pap2 had en over een half jaar terug moest komen. Vervolgens had ik een half jaar verder weer pap2 en moest naar het ziekenhuis om het een en ander te onderzoeken. Toen hebben ze ook wat weggehaald en dat is onderzocht. Gelukkig zagen ze geen gekke dingen. Ze vroegen me of ik een jaar later weer terug wilden komen. Dit is nu over 2 maanden ongeveer. Nu vraag ik me af; stel dat mijn man en ik voor kinderen willen 'gaan', is het erg als ik dan misschien weer pap2 heb? Kan dit gevolgen hebben voor het kindje? En wordt je beter in de gaten gehouden tijdens je zwangerschap als je pap2 heb gehad? Ik hoor het graag. Alvast bedankt:)

2. Monique

Monique Verloskundige

May 6, 2014
    1,572
    0
    0
    Goedemiddag,

Volgens mij mag je gewoon zwanger worden. Pap 2 wil zeggen dat er een paar cellen anders uitzagen dan normaal, maar niet verontrustend. Daarnaast is het weefsel onderzocht en zag het er normaal uit. Dus volgens mij staat er niets in de weg om zwanger te worden. Voor de zekerheid kan je dit nog navragen bij je huisarts. Succes!

Groetjes Monique

Share This Page