Hoeveel bieden op woning?

Discussie in 'De lounge' gestart door Emama, 28 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emama

    Emama Bekend lid

    13 jun 2016
    792
    118
    43
    Hallo Dames,

    Wou weten hoeveel je tegenwoordig bied op een huis ivm de "woninggekte". Het gaat om een woning waarvan ik weet dat het erg gewild is.

    Nu vraag ik mij af bied je dan gelijk de vraagprijs of ga je tegenwoordig nog steeds eronder zitten?

    Bedankt alvast voor de reacties:)
     
  2. momwithcamera

    momwithcamera Fanatiek lid

    13 mei 2019
    1.934
    2.777
    113
    Vrouw
    Heb je een aankoopmakelaar? Ik denk dat die je het beste kan adviseren.
     
  3. Beausecret

    Beausecret VIP lid

    26 apr 2016
    5.306
    5.922
    113
    Vrouw
    Ligt beetje aan waar je woont denk ik.. hier gingen huizen ook voor 20k meer over de ‘toonbank’ maar hebben ons daar niet door laten leiden en gewoon de vraagprijs geboden. Waren niet de hoogste bieders uiteindelijk, maar hadden wel onder de meest gunstige voorwaarden geboden voor ze. Het is een mix van.. en geluk?
     
    Emama vindt dit leuk.
  4. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.915
    15.362
    113
    Onder de vraagprijs bieden komt in deze tijd eigenlijk niet voor, dan eerder erboven.... Zeker als het een hele gewilde woning is.

    Ik zou me inderdaad laten adviseren door een aankoopmakelaar.
     
  5. 2jongensmama

    2jongensmama Fanatiek lid

    17 jan 2020
    3.848
    3.624
    113
    Als de woning echt erg gewild is, zou ik boven de vraagprijs bieden of vraagprijs en hele gunstige voorwaarden (voor de verkopers).

    Gaat het op inschrijving? Hoelang staat de woning al te koop? Ben je al wezen kijken? Wat werd er verteld?
     
    Emama vindt dit leuk.
  6. Mooiezomer

    Mooiezomer Fanatiek lid

    22 apr 2017
    2.055
    875
    113
    Vrouw
    Dat zou voor mij echt aan de regio liggen. In een groot deel van nederland zul je boven de vraagprijs moeten bieden. Maar niet overal. En ik zou ze niet gelijk al je maximale bod doen.
    Mag ik vragen waar het is (provincie, regio, of plaats)?
     
    Paardenbloem en Emama vinden dit leuk.
  7. Madeliefje06

    Madeliefje06 VIP lid

    26 mrt 2015
    11.411
    4.733
    113
    Hier redt je het niet door de vraagprijs te bieden. Je moet daar zeker boven zitten. Maar dat zal inderdaad per regio verschillen en ik zou me zeker laten adviseren als ik jou was
     
    GossipGirlxoxo en Emama vinden dit leuk.
  8. Champetter

    Champetter VIP lid

    5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Het scheelt sterk per provincie, per plaats en per prijsklasse.

    Als je er echt serieus mee aan de gang wil schakel dan zsm een aankoop makelaar in.

    Indien de woning echt zo gewenst is, kan het al wel zo zijn dat er al trajecten met aankoopmakelaars lopen. Vaak benader je een aankoopmakelaar al om op bepaalde woningen te jagen voordat ze officieel op de markt komen. Dan komt de woning vaak alsnog op de markt maar lopen er al onderhandelingen. Zo probeert de verkoper er het maximale voor te krijgen in deze verkopersmarkt.
     
    Emama vindt dit leuk.
  9. Narcisje

    Narcisje VIP lid

    17 mrt 2016
    11.400
    6.937
    113
    Vrouw
    Hier gaan eigenlijk alle woningen ver boven de vraagprijs weg. Wij hebben op inschrijving 11.000 boven de vraagprijs geboden en hebben het op 900 euro verschil met de nummer 2 gekregen.

    Onder de vraagprijs bieden zou ik sowieso niet doen als de woning erg gewild is en het bieden van de vraagprijs is mogelijk ook niet zo verstandig als veel mensen interesse hebben.
     
    Emama vindt dit leuk.
  10. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.889
    16.248
    113
    Wij hebben ons vorige huis 30.000 boven de vraagprijs verkocht en ons nieuwe huis dat wij zelf graag wilde kopen hebben wij 25.000 boven de vraagprijs gekocht.

    Ik weet niet in welke regio je zoekt, maar ik zou absoluut boven de vraagprijs bieden als het huis gewild is.
     
    GossipGirlxoxo, Jessi79 en Emama vinden dit leuk.
  11. Emama

    Emama Bekend lid

    13 jun 2016
    792
    118
    43
    Nee twijfelde wel, maar verleden keer is het super goed gegaan heeft mijn man goed onderhandeld en hij zegt dat het nu ook wel weer goed komt haha

    Maar ik twijfel een beetje of je tegenwoordig er nog onder kan/moet bieden
     
  12. Emama

    Emama Bekend lid

    13 jun 2016
    792
    118
    43

    Nee geen inschrijving ,gaan morgen kijken. Dus weten nog niet veel weet alleen dat in die buurt het echt altijd super snel gaat. Maar deze is wel iets duurder als de andere woningen die daar innhet verleden te koop hebben gestaan. Vandaar mijn twijfel ook.
     
  13. Emama

    Emama Bekend lid

    13 jun 2016
    792
    118
    43
    Ja Roosendaal:)
     
  14. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.634
    10.536
    113
    Ligt ook aan je andere voorwaarden. Die waren voor ons ook heel belangrijk. En ik denk dat je voor jezelf moet bedenken, wat is het huis ons waard, ongeacht als je later hoort dat jullie de enige waren die zo hoog hadden geboden, of dat jullie de laagste bieding hadden. Dan was het huis jullie niet meer waard.

    Gewilde woningen (meestal woningen die zo goed als kant en klaar bewoonbaar zijn) gaan hier nog hard, maar woningen die voor teveel geld te koop staan, worden niet zomaar verkocht.

    Vindt je het vergeleken met andere woningen die te koop staan een dure woning, of relatief scherp geprijsd?
     
    Paardenbloem en Emama vinden dit leuk.
  15. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Tenzij je in een uithoek ver weg of in een echt mindere buurt wil gaan wonen, zeker niet eronder gaan zitten. Hier (dorp in Groningen), gaat alles voor boven de vraagprijs weg.

    Collega van man had gekeken voor een simpele woning in Friesland en daar waren 39 kijkers.
     
    Emama vindt dit leuk.
  16. catlady

    catlady Bekend lid

    26 jun 2013
    939
    397
    63
    Vrouw
    Nederland
    Hangt puur van de regio af. Wij hebben onze woning beneden vraagprijs gekocht. Dit is een mooie vrijstaande woning met vrij uitzicht in Friesland. Er waren andere kopers die meer boden maar die wouden teveel stipulates in het koopcontract. Wij hadden geen stipulates onze woning was al verkocht

    Neem een aankoopmakelaar in de arm. Deze is vaak bekend met de regio en hoe te bieden. Onze aankoopmakelaar was een bekende van een familielid.
     
    Emama vindt dit leuk.
  17. Emama

    Emama Bekend lid

    13 jun 2016
    792
    118
    43
    Ik vind het qua afwerking ed eigenlijk een scherpe prijs
     
  18. Jessi79

    Jessi79 Fanatiek lid

    4 jan 2012
    4.564
    2.417
    113
    #18 Jessi79, 28 mei 2020
    Laatst bewerkt: 28 mei 2020
    Eronder bieden? :roflmao:

    In de meeste regio's moet je al heel wat jaren flink overbieden hoor. Alleen grofweg in Friesland en Groningen volgens mij nog niet. Bij ons (middelgrote stad in Overijssel) gaat alles boven de vraagprijs, vaak wel zo'n 5-10%. En zonder voorwaarden, want dan ligt je bod meteen onderop de stapel.

    Wij hebben dit jaar ons huis verkocht, in het hogere prijssegement. Zo'n €15.000,- boven de vraagprijs, en we waren al €15.000,- hoger gaan zitten met de vraagprijs dan vergelijkbare woningen in de straat. Direct verkocht zonder enig voorbehoud van de kopers. Bij een woning van drie ton zou ik hier in de buurt zeker €20.000,- boven de vraagprijs bieden.
     
    Emama vindt dit leuk.
  19. IkbenTess

    IkbenTess Fanatiek lid

    14 dec 2016
    2.115
    1.090
    113
    Vrouw
    Nederland
    Eronder bieden?
    Je mag blij zijn als het voor de vraagprijs weggaat in deze tijd, zeker bij een gewilde woning. Ga maar uit maar boven de vraagprijs.
    Ik zou een makelaar raadplegen.
     
    Emama vindt dit leuk.
  20. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.252
    5.204
    113
    Wat noem je dan hoger segment? Want mijn ervaring is eigenlijk dat je in het hoge segment wel onder de vraagprijs kan bieden. Wij zijn een klein jaar geleden in onderhandeling geweest en toen hadden we dat huis wel kunnen kopen voor zo’n 50.000 onder de vraagprijs. We twijfelden echter teveel, dus hebben het niet gedaan.
     
    Emama vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina