Hoeveel borstvoeding 11 maanden

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Tilly08, 28 feb 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tilly08

    Tilly08 Lid

    1 mrt 2019
    95
    48
    18
    Hi,

    Mijn dochter is nu 7 maanden en krijgt thuis borstvoeding. Ze eet wel gevarieerd maar er gaat nog niet heel veel vaste voeding in dus ze drinkt nog veel bij mij.

    Nu hebben we gelukkig een plekje op het kdv kunnen krijgen maar vanaf dat ze 11 maanden is. Ze zou eigenlijk gaan als ze 12 maanden is, dan wilde ik haar s ochtends en s avonds nog zelf voeden.

    In principe is borstvoeding natuurlijk de hoofdvoeding het eerste jaar, dus ik weet niet precies hoe dat nu gaat als ze met 11 maanden daar al gaat beginnen… ik heb nooit gekolfd, moet ik dat dan nu voor die laatste maand toch nog gaan proberen? Hoeveel drinken kindjes van 11 maanden nog? Kan ze dan al alleen s ochtends en s avonds drinken of is dat te weinig???

    Later starten op kdv kan helaas niet, het is al een wonder dat ze terecht kan zo druk is het hier
     
  2. Malbec

    Malbec VIP lid

    5 apr 2020
    5.695
    7.749
    113
    Vrouw
    Rondom 11 maanden is mijn ervaring dat ze net tussen de fase zitten van 2 naar 1 voedingen door de dag heen. ( dus of ongeveer 10:30/14:00 of rond 11:30/12:00 met de lunch ) Wanneer je wil dat ze nog borstvoeding overdag krijgt dan is mijn advies inderdaad te gaan kolven.
    Met 11 maanden zitten ze bij ons al bijna volledig in het dreumesritme dat is:

    9:30: fruit
    11:30 lunch
    14:00 yoghurt met koude groente
    16:30 eventueel warme hap en anders een tussendoortje

    Bij de lunch hebben ze dan soms nog fles/bv voeding en sommige kindjes hebben nog in de ochtend of middag een voeding maar over het algemeen zitten ze rond de 12mnd nog op 1 voeding.

    Ik zou persoonlijk even het kdv opbellen en vragen naar hun voedingsbeleid en hun advies daarin.
     
  3. Iris86

    Iris86 Fanatiek lid

    21 apr 2014
    2.080
    288
    83
    Emmeloord
    Hier met die leeftijd in de ochtend bij ontbijt, ergens in de middag en dan de avond en nog een keer in de nacht. Dus zeg een keer of 4.
    Misschien kun je voor die tijd oefenen met water of iets anders drinken voor op de opvang? Zou niet perse nog met kolven beginnen als het om 1 voeding zou gaan zeg maar. Je kunt het nog even aan kijken komende 3 maanden hoe het loopt. En kijken waar ze dan nog behoefte aan heeft.
     
    Tilly08 vindt dit leuk.
  4. Tilly08

    Tilly08 Lid

    1 mrt 2019
    95
    48
    18
    Het KDV bellen is inderdaad ook een goed idee, echt nooit aan gedacht!
     
    Malbec vindt dit leuk.
  5. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.411
    3.964
    113
    noord holland
    Je kunt zelf bepalen waarmee je een evt voeding, die je bijvoorbeeld overdag als je thuis bent en wel live wil geven, vervangt. Tenminste ik denk dat je bedoelt dat je evt voedingen op vrije dagen wel nog aan de borst wil geven of niet?
    Je kunt dan namelijk gerust water of bijv yoghurt geven als vocht en daarnaast eten zoals brood, fruit of een rijstwafeltje etc.
    Overigens kun je tegen die tijd ook gerust een flesje koemelk geven op die dag bij de lunch. Geen idee of je dat anders toch ooit als alternatief wil geven tegen de tijd dat je wellicht geen bv meer geeft. Uiteraard is water dan natuurlijk ook gewoon een optie, want met je borstvoedingen in de ochtend en avond kom je op je werkdagen echt wel aan de hoeveelheid geadviseerde melk.
     
  6. Loveischocola

    Loveischocola VIP lid

    11 jan 2019
    11.946
    12.419
    113
    Vrouw
    Hier nog best wat voedingen overdag en nacht.
    Maar de mijne eet ook slecht vast voedsel begint nu wat meer te worden. Krijgt ook water of thee
     
  7. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.111
    113
    Vrouw
    Ik gaf nog zeker 10 voedingen per dag. Dus moet je echt kijken wat bij je kind werkt.

    Nu geef ik nog steeds zeker 8 voedingen, hij is 2 jaar.
     
    Loveischocola vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina