Kinderopvang toeslag

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door aicirtap, 5 okt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.109
    3.377
    113
    Vrouw
    Even een vraagje.

    Mijn dochter gaat in principe altijd naar gastouder J. Deze heb ik (of het gastouderbureau??? dat weet ik even niet meer) ook op gegeven bij de belastingdienst.

    Maar in de vakanties van gastouder J. maak ik gebruik van gastouder D. Ik heb haar zelf niet op gegeven bij de belastingdienst. Moet ik dat doen? Ze zitten aangesloten bij hetzelfde gastouderbureau.

    Ik heb een behoorlijk bedrag dat ik moet terug betalen. Baal daarvan. Ik snap ook niet hoe het kan.
    Mijn inkomen staat al hoger dan wat het normaal is. Kan ik het op een andere manier voorkomen?
     
  2. lynole

    lynole Fanatiek lid

    22 nov 2014
    1.369
    553
    113
    Vrouw
    De vakantieopvang hoef je niet door te geven aan de belastingdienst.

    Als je terug moet betalen en je hebt je loon al honger staan dan kan zitten in de uren die je hebt doorgeven aan de belastingdienst. Of ik het uurtarief wat je hebt opgegeven.

    Hoeveel uur heb je ingevuld en wat gaat ze gemiddeld per maand.

    Ik heb voor beide kinderen voor het hele jaar opgegeven dat ze gemiddels 80 uur per maand gaan.
    Ze gaan een aantal maanden meer als 90 uur naar de opvang maar in de zomer gaan ze minder uur omdat onze vakantie grotendeels gelijk valt met die van de gastouder. Hierdoor zijn ze bijv in augustus maar 40 uur geweest ipv 90

    Nu bereking gemaakt voor dit jaar en mijn dochter gaat gemiddeld 82 uur en zoon 81 uur per maand.
    Dit nu aangepast en nu verrekenen ze de komende 2 maanden nog het verschil.
     
    aicirtap vindt dit leuk.
  3. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.109
    3.377
    113
    Vrouw
    Ik werk weer sinds 1 april. Ze gaat 30 uur per week naar de opvang. Dus dat is 130 uur per maand. En dat staat ook zo zie ik. Wel zie ik staan dat mijn uurtarief hoger is dan ze vergoeden. Mijn uurtarief is 7,37 en ze vergoeden max 6,15.
     
  4. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Heb je een jaaropgave ontvangen van je GOB? Komt dat allemaal overeen met wat er is ingevuld bij de belastingdienst?

    Heb je de KOT ook echt in laten gaan per 1-4? Want stel dat is per ongeluk per 1-1 dan heb je drie maanden te veel gekregen.

    Dat het uurtarief hoger is dan wat er vergoed wordt kan niet de oorzaak zijn want je krijgt nooit meer dan de maximale vergoeding. Ongeacht wat je in vult. Heb je wel aangegeven dat het om een GO gaat en geen KDV verblijf? Want voor die laatste is de vergoeding hoger en dat zou het wel kunnen verklaren.

    Anders even bellen met de belastingtelefoon en vragen of ze het kunnen uitleggen.

    Heb je zelf ook al een proefberekening gemaakt trouwens? Wat komt daar uit?
     
    aicirtap vindt dit leuk.
  5. autumn86

    autumn86 Bekend lid

    3 sep 2014
    768
    530
    93
    Je hebt een overeenkomst met je gastouder. Gaat je kind naar een andere gastouder, ook al is het voor een korte vakantieperiode, dan sluit je een overeenkomst met deze nieuwe gastouder.
    Je hebt dus over een jaar 2 overeenkomsten gehad en beide moet je opgeven bij de belastingdienst.
     
    aicirtap vindt dit leuk.
  6. zeilbootje

    zeilbootje Fanatiek lid

    15 jan 2014
    2.634
    1.283
    113
    Klopt het aantal uren per maand ook met wat je daadwerkelijk afneemt? Mijn gastouder was bijv altijd 48 weken per jaar open en daarbij kwamen nog de weken dat ik zelf vrij nam. Dus in totaal misschien maar 45 weken per jaar opvang gehad.
     
    aicirtap vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina