Hoeveel en welke rietjes?

Discussie in 'Donorschap' gestart door Happyhope, 26 mrt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Happyhope

    Happyhope Fanatiek lid

    15 sep 2018
    1.520
    671
    113
    Vrouw
    Hoi,

    Ik heb een vraagje over het bestellen van donorrietjes.
    Er is zoveel keuze en het is erg prijzig...

    Hoeveel rietjes zijn handig om te bestellen bij rietjes van een donor uit het buitenland?
    En welke MOT is het beste?

    ik zie dat er Mot10 en Mot20 is (en zelfs hoger) maar de prijsverschillen zijn erg hoog. Zou het echt een betere kans geven bij een hogere MOT?
     
  2. Happyhope

    Happyhope Fanatiek lid

    15 sep 2018
    1.520
    671
    113
    Vrouw
    Oké, welke MOT ben ik achtergekomen! Blijkbaar is MOT10 voldoende.

    maar nu het aantal rietjes nog.
    Heb géén idee waar we goed aan doen en hoeveel we moeten kopen.

    iemand een idee?
     
  3. Loes23

    Loes23 Actief lid

    23 jul 2013
    410
    365
    63
    Ik stuur je pb
     
    Happyhope vindt dit leuk.
  4. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.813
    5.559
    113
    Vrouw
    @Lisa280887 wellicht kan jij hulp bieden bij de vraag van TS?
     
    Happyhope en Lisa280887 vinden dit leuk.
  5. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Lastig he! Wij hebben de eerste IUI’s gedaan met MOT5. IUI 3 mee zwanger geraakt maar helaas bbz. Lag dus niet aan de zaadjes. Daarna was op een gegeven moment MOT5 op en overgegaan op 10. We wilden wel heel graag bij deze donor blijven, gezien er soortvan al ‘bewezen’ was dat we een match waren.

    Wij bestelden steeds per 3. 9 IUI gedaan en 1 IVF. Nu dus nog 2 rietjes in de vriezer, naast de 2 embryo’s die over zijn van IVF1. Per 1 bestellen kost echt veel qua verzendkosten en neemt onnodig extra tijd in beslag qua levering. Onze kliniek raadde aan het per 3 te doen. Per meer kan ook, maar dat kost natuurlijk ook genoeg. Wij vonden 3 een goede middenweg.

    Een hogere MOT geeft overigens geen extra kans op zwangerschap. Sterker nog: met 5 ben ik dmv wel zwanger geweest (bbz). Met 10 icm IUI niet.
     
    Kramertje vindt dit leuk.
  6. Happyhope

    Happyhope Fanatiek lid

    15 sep 2018
    1.520
    671
    113
    Vrouw
    Dankjewel voor je uitgebreide reactie!
    Ja het is zo lastig... we willen nu 7 rietjes bestellen om mee te beginnen.
    maar ergens heb ik de angst dat we nu te weinig bestellen en de donor straks op is ofzo. Of dat het wel lukt, maar dat we niet meer genoeg hebben voor een 2e kindje van dezelfde donor (mocht dat ons gegeven zijn)

    ik denk dat we gewoon die 7 gaan bestellen en het goed in de gaten houden wat zijn voorraad gaat doen. Dat lijkt me een goed begin. Het ligt er natuurlijk helemaal aan hoe snel het raak mag zijn en dan ook per 3 bij gaan bestellen als dat nodig is.

    Jammer dat je niet in de toekomst kan kijken he hoeveel je er uiteindelijk nodig hebt :)
     
  7. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Oh dat dilemma hadden wij ook de gehele weg... Dat blijft helaas, hoeveel je er ook besteld. Wij hebben ons al voorgenomen dat als we ooit voor een tweede willen (als we dat überhaupt al willen) we het waarschijnlijk gaan houden bij deze rietjes en embryo’s. Wij kozen bewust een donor met veel voorraad maar hij ging megasnel.

    De donor raakte op vlak nadat wij onze laatste rietjes hadden besteld en we houden dit nu al in ons achterhoofd. Cryos houdt wel wat rietjes achter voor stellen zoals ons maar wil daar niet teveel op rekenen. Stukje zelfbescherming.

    Het blijft lastig en zo dubbel! Nu al nadenken over meerdere kinderen terwijl nmr 1 nog in de maak is. Vond dat tijdens het traject heel lastig om over na te denken. En nu ook trouwens.
     
  8. Happyhope

    Happyhope Fanatiek lid

    15 sep 2018
    1.520
    671
    113
    Vrouw
    Zo vervelend dat dit weer extra spanning met zich meebrengt en precies wat je zegt: er is al zoveel om over na te denken met dit traject. Je moet echt ver vooruit plannen. Zaken waar je anders misschien helemaal niet bij stil zou staan.
    Ik ben wel blij dat wij er überhaupt het geld voor hebben. Ik moet er niet aan denken als je dat niet kan. Dan heb je niet eens de keuze. Maar het blijft een hoop geld. Maar goed, dat is niet anders en hebben we er 100% voor over.
    Wij hebben precies hetzelfde als wat jullie hebben: we hebben nu een donor gekozen waarvan wij denken dat deze voor ons de juiste is, dus liever iets teveel rietjes nu dan straks te weinig. Tegen geld kunnen we wel weer opsparen, maar een kindje is onbetaalbaar.
     
    Lisa280887 vindt dit leuk.
  9. Jacy82

    Jacy82 Bekend lid

    24 nov 2018
    742
    418
    63
    Vrouw
    Bij mij werd aangeraden minimaal 3 te bestellen en best tussen de 3 a 6. Heb gekozen voor 4. Wel 2x gelijk zwanger, dus nog 2 rietjes over. Meer tegelijk scheelt een hoop kosten voor verzenden etc ook. En tijd zoals hiervoor genoemd.
     
    thousandoaks en Happyhope vinden dit leuk.
  10. Happyhope

    Happyhope Fanatiek lid

    15 sep 2018
    1.520
    671
    113
    Vrouw
    Wauw wat fijn zeg dat het 2x in een keer gelukt is! 4 is dan een mooie middenweg als ze 3-6 aanraden.
    wij hebben nu 4 rietjes alvast “gereserveerd” (ik kreeg een beetje stress haha). Die blijven dan bij cryos maar zijn wel van ons. Mochten we ze niet meer nodig hebben, krijgen we volgens mij 75% van de prijs terug. Die rietjes willen we dan achter de hand houden voor het geval dat.
    En gaan volgende week 4 rietjes bestellen die we naar de kliniek laten komen.
     
  11. Happyhope

    Happyhope Fanatiek lid

    15 sep 2018
    1.520
    671
    113
    Vrouw
    @Lisa280887 hoelang duurde het bij jullie vanaf moment van bestellen tot je daadwerkelijk mocht starten?

    ik zit nu in de ‘ongeduldige modus’ haha en start natuurlijk het liefst zsm...
    hebben een tijd terug al een keer een startgesprek gehad, alleen daarna alles even on hold gezet.
    Hebben wel zeer recent met de maatschappelijk werkster weer contact gehad en die heeft een notitie bij ons gezet dat we “goedgekeurd” zijn.
    Hebben dinsdag de afspraak met de arts staan, maar volgens mij is dit wel weer een nieuw startgesprek. Daarna mogen we daadwerkelijk rietjes bestellen als het goed is. Ben zo benieuwd hoelang het dan ongeveer zal duren.

    edit: we zitten ook bij MCK
     
  12. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Wij maakten via Cryos gebruik van de gezamelijke verzending. Toen werd het op woensdag in bepaalde weken verzonden en was het op vrijdag in de kliniek. De week erop kregen we dan vaak het bericht dat het binnen was en verwerkt in de administratie. Daarna kan je starten. Wij timeden het zo dat we dan de volgende cyclus konden starten/verder konden gaan. We hebben tussendoor wel steeds even minstens een cyclus rust gehad. Vonden we zelf ook wel fijn en na IUI 3 en 6 krijg je een evaluatiegesprek. Dat viel voor ons mooi samen met het opnieuw bestellen.

    Je kan even nagaan in welke week de gezamelijke verzending is (als je cryos gebruikt en hier gebruik van wil/kan maken). Het zou zonde zijn als je die net misloopt omdat je het gesprek af moet wachten. Gewoon even bellen naar de kliniek hierover.
     
  13. Happyhope

    Happyhope Fanatiek lid

    15 sep 2018
    1.520
    671
    113
    Vrouw
    Dankjewel voor je uitgebreide reactie!
    Fijn om een beeld ervan te krijgen.

    Hebben uiteindelijk vanmiddag even een belafspraak gehad met een verpleegster. We kregen ineens stress want er waren een paar rietjes besteld van “onze” donor. De verpleegster gaf aan dat we al groen licht hebben, dus mochten bestellen. Hebben dus vanmiddag rietjes besteld (5 stuks) die naar MCK gaan :)
    En hebben er 4 nog bij Cryos zelf. Dus voorlopig meer dan genoeg!
    Voelt toch weer als een mijlpaal!
     
    Lisa280887 vindt dit leuk.
  14. SweetBlossom

    25 apr 2021
    92
    129
    33
    Vrouw
    Ik kreeg het advies om 3 á 4 rietjes van MOT10 te bestellen. Heb er 4 besteld. Van deze donor was er nog een grote voorraad, dus die gok neem ik. Ik vind het ook erg prijzig, maar als het mag lukken dan is het het zeker waard.

    Ben je al gestart Happyhope?
     
  15. Happyhope

    Happyhope Fanatiek lid

    15 sep 2018
    1.520
    671
    113
    Vrouw
    Dankjewel voor je berichtje. Het is het zeker waard! Ook een hoop geld inderdaad, maar ben blij dat we dit kunnen betalen.
    Ik verwacht een dezer dagen mijn eisprong en krijg dan de IUI. Het is in volledig natuurlijke cyclus en krijg tussendoor ook geen echo’s. Enerzijds heel relaxt, anderzijds ook gek omdat je totaal niet weet wanneer de eisprong is en je naar de kliniek moet...

    Jij begint in juni lees ik? Is dat een bewuste keuze of kan je nu nog niet starten?
     
  16. SweetBlossom

    25 apr 2021
    92
    129
    33
    Vrouw
    Dat is wel spannend ja, afwachten tot de eisprong. Ik duim voor je!
    Ik heb afgelopen week te horen gekregen dat mijn cyclus in orde is en dat ik mag starten. Het donorzaad is meteen besteld. Zodra de kliniek het heeft ontvangen mag ik me melden met een positieve ovulatietest. Ik weet niet hoe snel het donorzaad in Nederland is, daarom ga ik er vanuit dat in juni de eerste poging zal zijn. Ik wacht het (ongeduldig) af..
     
  17. Happyhope

    Happyhope Fanatiek lid

    15 sep 2018
    1.520
    671
    113
    Vrouw
    Ah vandaar! Bij ons was het met twee dagen al in Nederland (kon het volgen met track & trace) en een week later was alles verwerkt :) heel snel dus!
    maar je moet dan natuurlijk nog op het juiste moment in je cyclus zitten. Hopelijk kan je iets eerder dan juni beginnen!
    Bij welk ziekenhuis/kliniek zit je?
     
  18. SweetBlossom

    25 apr 2021
    92
    129
    33
    Vrouw
    Dat is wel super snel ja! Ik weet niet wat normaal is, maar ik ben allang blij dat mijn kliniek geen wachtlijst heeft. Ik zit bij Nij Barrahus. Tot dusver heel tevreden hierover.
     
    Happyhope vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina