Hoeveel flesjes? Dr brown / nuk?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Kikkertjekwak, 15 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kikkertjekwak

    Kikkertjekwak Fanatiek lid

    5 jan 2017
    1.035
    966
    113
    Goedemorgen!

    Weer een struggle van deze mommy2be:D.

    Ik ben van plan borstvoeding te geven, maar het is natuurlijk afwachten of het wel of niet lukt. Nu wil ik ook flesjes in huis halen (staat immers ook op alle uitzet lijstjes). Ik dacht koop je makkelijk bij de action 1 soort en klaar!

    Nee dus hihi. Ondertussen uitgekomen op of d'r brown of NUK. Ik lees 't meeste positieve over de Dr brown maar weet dat elke baby anders is en dat het proberen is. Misschien wel een heel ander merk.

    Mijn vraag: hebben jullie ervaringen met deze flesjes (difrax zal misschien ook goed zijn alleen toevallig 2 negatieve verhalen hier gehoord). En hoeveel flesjes heb ik nodig? Een starterset bestaat uit 4 flesjes... Maar is 2 niet voldoende? Zeker om te kijken of 't wel lukt?

    Kikkertjekwak
     
  2. Irene2

    Irene2 Actief lid

    21 mrt 2019
    375
    610
    93
    Vrouw
    Als je echt graag een flesje in huis wilt hebben zou ik er gewoon 1 kopen, of heel misschien 2 verschillende(smal en breed dan bijvoorbeeld, kun je dan kijken wat je kindje prettig vindt). Ik ben zelf ook van plan borstvoeding te gaan geven en koop geen flesjes. Heb er wel 1 gekregen op het in de wolken festival maar dat is dus meer toeval dat we er wel 1 hebben. Sowieso wil ik geen fles gebruiken als mijn kindje de eerste dagen bijgevoed moet worden, dan liever fingerfeeding of zo iets.

    Ik haal ook nog geen kunstvoeding in huis, als het echt nodig is is het zo gehaald en dat geldt voor een fles ook. Er is altijd wel ergens een winkel of apotheek open, dus dat zien we dan wel weer. Was ook de tip die ik kreeg bij de intake van de kraamzorg van de week. Koop geen dingen waarvan je niet weet of je ze nodig gaat hebben. Bijvoorbeeld een kolfapparaat of kunstvoeding. Is gewoon zonde van je geld en als het nodig is heb je het zo geregeld.
     
    Kikkertjekwak vindt dit leuk.
  3. mimi1988

    mimi1988 VIP lid

    7 apr 2015
    6.939
    4.153
    113
    Hier ga ik ook borstvoeding geven. Wij hebben als flesje het avent flesje uit zo’n zwangerschapsdoos.
    Wel heb ik er een nieuwe speen bij gekocht omdat de nieuwere spenen van avent meer op een tepel lijken.

    Zoontje van 3 heeft helaas geen bv gekregen. Hij dronk uit de smalle dr brown flessen. Deze vond ik wel lastig schoon maken en ze lekten ook regelmatig.
    Na 2 jaar zijn we over gegaan op de difrax fles die hij makkelijk zelf kan vasthouden en deze lekt niet (wel met de brown speen er in).
     
    Kikkertjekwak vindt dit leuk.
  4. RachelleNM

    RachelleNM Fanatiek lid

    19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    Ik wil ook bv gaan geven. Voor de zekerheid wel een flesje van MAM in huis en eentje van Medela (met calm-speen). En daarnaast zo'n doosje van Nutrilon met 3 van die zakjes fv. Vind het toch fijn om iets in huis te hebben voor de zekerheid.

    Met m'n oudste dochter had ik ook zo'n startersset, maar heb de helft niet gebruikt. Ik zou het dus laten bij 1 of 2 flesjes.
     
    Kikkertjekwak vindt dit leuk.
  5. Nora001

    Nora001 Bekend lid

    22 jan 2019
    507
    303
    63
    Vrouw
    Ik heb ook borstvoeding gegeven, na 3 maanden gedeeltelijk kolven, dan heb je de flesjes ook nodig. En na 6 maanden kunstvoeding.
    Ik had zelf een pak kunstvoeding voor nood en de flesjes uit de babydoos klaarstaan na de bevalling. Maar niet nodig gehad, dus aan een vriendin gegeven.
    Tegen de tijd dat mijn zoon de fles kreeg, had hij de grote variant nodig ipv de kleintjes.
    Dus voor nood evt een goedkoop of gratis flesje en wat kunstvoeding als je het fijn vindt. Maar meer is echt niet nodig.
     
    Kikkertjekwak vindt dit leuk.
  6. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Hier alleen maar kunstvoeding gegeven en had aan 2 flesjes genoeg.

    Persoonlijk zou ik maar 1 flesje in huis halen. Bijkopen kan altijd nog.
    Hier trouwens erg positief over de difrax flessen. :)
     
    Kikkertjekwak vindt dit leuk.
  7. kikker1

    kikker1 Fanatiek lid

    22 jan 2011
    2.078
    879
    113
    Vrouw
    Wij hadden één fles in huis, een grote dr Brown. Later een kleintje en een middelgrote bijgekocht.
    Ik denk dat 1 fles prima is, bij tevredenheid is de rest zo bijgekocht.
     
    Kikkertjekwak vindt dit leuk.
  8. Pien86

    Pien86 Bekend lid

    3 sep 2018
    710
    686
    93
    Vrouw
    Ik wist dat ik op een gegeven moment toch flessen nodig zou hebben, zodat mijn zoontje gekolfde voeding kon drinken als ik weg was, of kunstvoeding als de borstvoeding niet lukte (dat laatste hoefde gelukkig niet). Dus ik kocht meteen 2 flesjes. Dat waren Avent flessen en die vond ik niet heel prettig, heb nu grotere van Difrax. Vriendinnen zijn heel blij met dr Brown, die zou ik voor een newborn zeker aanschaffen.

    Ook adviseer ik wat kunstvoeding in huis te halen, voor noodgevallen. Stel je bent net bevallen, het is nacht en het lukt niet met borstvoeding. Dan is het toch wel een fijn idee dat je iets in huis hebt. De drie mini verpakkingen van Nutrilon zijn al genoemd, die had ik ook, ideaal.

    Fijne zwangerschap nog en ik hoop dat je borstvoeding straks ook zo goed gaat als bij mij!
     
    Kikkertjekwak vindt dit leuk.
  9. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik had er 2 en dat was voldoende.
     
    Kikkertjekwak vindt dit leuk.
  10. Haver11

    Haver11 Fanatiek lid

    3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Ik heb er 2.
    Bij onze dochter had ik er meer maar absoluut niet nodig gehad. ( flesvoeding )
    Difrax, avent, en dr brown gehad, dr brown vind ik de fijnste.
     
    Kikkertjekwak vindt dit leuk.
  11. G89

    G89 VIP lid

    18 sep 2008
    9.910
    1.188
    113
    Nederland
    Ik had avent flessen gekregen. Mijn 1e deed het daar prima op. Maar de jongste pakte deze absoluut niet, dus één difrax gekocht en dat ging prima, daarna pas meerdere flessen gehaald.

    Ik zou dus eerst maar 1 fles kopen, bijkopen kan altijd.
     
    Kikkertjekwak vindt dit leuk.
  12. Marisje89

    Marisje89 Fanatiek lid

    10 jun 2015
    1.660
    204
    63
    Parttime logistiek
    Ik heb hier 3 kleine flesjes. Difrax avent die had ik nog nieuw is doosje van mijn zoontje en heb zelf een dr. Brown bijgekocht. Ik wil ook borstvoeding gaan geven.

    Bij mijn zoontje was dat ook de bedoeling maar bij hem lukte het niet en moest er gelijk kunstvoeding gegeven worden. Zal wel iets van kunstvoeding in huis halen. De nutrilon optie met de zakjes is al gegeven.

    Bijkopen van flesjes kan altijd nog wel.
     
    Kikkertjekwak vindt dit leuk.
  13. Littlegirl1989

    Littlegirl1989 Fanatiek lid

    2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    Ik had een difrax fles gekregen en had een aventflesje staan. Heb pas bijgekocht toen hij naar de oppas ging. Toen ik moest bijvoeden bij de bv heb ik gewoon de difrax gebruikt.
     
    Kikkertjekwak vindt dit leuk.
  14. Kikkertjekwak

    Kikkertjekwak Fanatiek lid

    5 jan 2017
    1.035
    966
    113
    Ik ben helemaal verbaasd! Ik dacht echt dat 3/4/5 flesjes nodig zouden zijn omdat al die starterspakketten zoveel aanbieden, en ik dacht dat heet niet voor niets een starterspakket!
    Wat fijn jullie reacties en tips! Bedankt allemaal! Persoonlijk had ik helemaal niet aan voor de zekerheid kustvoeding gedacht, voor het geval snachts niet lukt. Ergens wel een fijn idee natuurlijk maar kan me ook voorstellen dat er een hoop overbodig gekocht word. Ga zo wel even kijken, of ik inderdaad een klein pakketje kan bestellen.

    Oke, heel fijn, wat ik dus van iedereen begrijp 1/2 flesjes is voldoende, en dan weet ik ook gelijk of het flesje wel of niet "werkt". Bedankt! Mijn vraag is beantwoord.

    O en toch nog positief of de difrax. met 1 flesje kan ik het wel altijd proberen want volgens mij is dat wel het merk waar je het makkelijkst bij komt.

    Nogmaals allemaal bedankt!
     
  15. Miekje86

    Miekje86 Fanatiek lid

    24 mei 2019
    4.588
    10.779
    113
    Vrouw
    Paraveterinar
    Een starterspakket is handig als je direct flesvoeding gaat geven.

    Ik had de vorige keer een gratis flesje in een babydoos gekregen. Was ik wel blij mee toen ik een borstontsteking had. Kon meteen met de kolf wat melk (nouja mijn ene borst zat zo verstopt er kwam niks uit) opvangen. Ik ben voor de avent gegaan toen.
     
  16. Haver11

    Haver11 Fanatiek lid

    3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Ik vind zelf difrax niet fijn. Die gehad bij onze oudste maar ze lekte echt heel erg. En zodra je het flesje naar de mond brengt spuit hij in het gezichtje.
     
    Kikkertjekwak vindt dit leuk.
  17. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik kreeg een Avent-flesje in een baby-doos, die hebben we gebruikt, ging helemaal prima :)
     
    Kikkertjekwak vindt dit leuk.
  18. kikker1

    kikker1 Fanatiek lid

    22 jan 2011
    2.078
    879
    113
    Vrouw
    Toen het bij ons wellicht nodig zou zijn kreeg ik van de vk 2 losse verpakkingen kunstvoeding voor ‘backup’ ik weet dat ze ook bij de drogist te koop zijn voor een paar euro. Nu is dit niet t merk dat ik zou hebben willen geven maar voor de zekerheid wel prettig om in huis te hebben.
     
  19. Kikkertjekwak

    Kikkertjekwak Fanatiek lid

    5 jan 2017
    1.035
    966
    113
    Bedankt! Ik hen gisteren voor 2 euro van nutrilon gekochtb
    Nutrilon 1 Standaard Portieverpakkingen 69gr

    Denk dat dit goed is voor een nacht hooguit toch. Als 't niet lukt kan ik daarna een hele verpakking kopen maar daar ga ik even niet vanuit! Is nood:)
     
  20. Nixter

    Nixter Fanatiek lid

    14 jul 2016
    1.593
    1.260
    113
    vlakbij Amsterdam
    Ik kreeg 1 flesje bij een doos.
    Helaas wilde mijn zoon die niet.
    Toen ik borstvoeding moest gaan combineren met bijvoeding, en extra moest afkolven, heb ik speentjes gekocht die op de kolfflesjes passen, dat vond ik wel makkelijk.
    In ons geval was het ook zo'n speciale speen. Een borstvoedingsspeen van medela.

    Maar niet alle kindjes dien het even goed op dezelfde speen/fles. Het kan best een zoektocht zijn.
     

Deel Deze Pagina