voedingsvraag

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door pascha, 27 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pascha

    pascha Actief lid

    11 aug 2006
    265
    0
    0
    Hoi Ilja

    ik heb weer even een voedingsvraag..jayden is nu 4 maanden oud en slaapt sinds een paar weken al van 7 tot 7 soms komt hij iets eerder soms iets later...
    we hebben hem gewoon een x laten liggen omdat we hem steeds wakker moesten maken voor zn vijfde fles...

    nou krijgt hij 3x 210/7 en zn laatste fles 240/8
    maar merk dat hij daar niet meer genoeg aan heeft..hij komt nu alweer om half zes...ik hem hem vanmorgen ook 240/8 gegeven...en daar ging hij weer heerlijk op slapen en en daarna heb ik hem gewoon weer 210/7 gegeven maar dan komt hij weer om de 3a31/2 uur...

    mag ik hem vier x 240/8 geven..want nu komt het weer niet uit en zit ik straks weer op vijf flessen..terwijl we nu in een goed ritme zitten..

    hij woog ruim een maand geleden 6600 gram en denk of weet haast wel zeker dat hij nu ruim over de 7 kilo is...

    alvast bedankt weer

    gr.
     
  2. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    240 is veel. Ik denk eerder gezien z'n leeftijd dat hij nog 4 flessen nodig heeft. 4 maanden en drie flessen geven is vlot. Blijkbaar geeft hij zelf aan dat hij die vierde fles nodig heeft.

    Ilja
     
  3. pascha

    pascha Actief lid

    11 aug 2006
    265
    0
    0
    Hoi ilja,

    ik denk dat je me verkeerd begrijpt hij krijgt ook vier flessen

    hij kreeg eerst 5 flessen...en toen hebben we hem een x laten liggen omdat we hem steeds wakker moesten maken voor zn vijfde fles..

    hij krijgt nu 3x 210/7 en zn laatste 4e fles 240/8
    maar daar heeft hij niet meer genoeg aan..
    hij komt nu s'morgens weer eerder en overdag redt hij het met die 210/7 maar drie a drie en half uur...

    mijn vraag is of ik hem vier x 240/8 kan geven
    hij zat nu net in een lekker ritme en als hij steeds eerder komt dan komen we straks weer op vijf flessen uit...

    gr.
     
  4. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Oeps....maar 4 x 240 zou ik niet doen. Teveel. Geef liever in de laatste fles wat nutrix.

    Ilja
     
  5. pascha

    pascha Actief lid

    11 aug 2006
    265
    0
    0
    nutrix dat heb ik vanavond gedaan..en ben benieuwd hoe het dan morgen gaat..

    maar hoe moet ik het dan aanpakken?

    vanmorgen heb ik hem ook 240/8 gegeven en daar deed hij het goed op en op die 210/7 kwam hij weer na drie uur..

    hij heeft dus vandaag twee x 240/8 op...

    en waarom is 4x 240/8 teveel..qua gewicht mag hij het toch wel hebben?

    sorry hoor voor al die vragen..

    gr.
     
  6. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Ik noem dat teveel omdat je eigenlijk dan een beetje volgens de richtlijnen aan de max zit. Dit iv.m. de eiwitten. ( zoekfuctie)

    Het is en blijft uiteindelijk een eigen keus. Doe uiteindelijk waar jezelf een goed gevoel bij hebt.

    Ilja
     
  7. pascha

    pascha Actief lid

    11 aug 2006
    265
    0
    0
    bedankt voor je antwoorden..

    als hij 4x 240 krijgt...krijgt hij dan al teveel eiwitten binnen?

    en mag je ook vaker op een dag een papfles geven?

    gr.
     
  8. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Hij zit dan zo'n beetje aan de max. Meerdere papvoedingen zou op zich mogen, maar gebruikelijk doe je per dag 1 papvoeding.

    Ilja
     
  9. pascha

    pascha Actief lid

    11 aug 2006
    265
    0
    0
    dank je wel...


    gr.
     

Deel Deze Pagina