4 weken, 1x per twee dagen poepen, scheten moeilijk

Discussion in 'Flesvoeding' started by BabeBabe, Dec 25, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

Jul 14, 2009
    13,173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    onze mini krijgt Kruidvat standaard, poept 1x in de twee dagen een hele pamper vol, doet daar een half uur over, eerste stukje is hard daarna zacht.
    ook scheetjes laten lijkt hem elke x veel moeite en persen te kosten...

iemand tips? Hij krijgt zes flessen 120 waar we ook al wat extra water bij doen

2. Miepiemoos

Miepiemoos Bekend lid

May 13, 2013
    973
    160
    43
    Kindacol druppels Van VSM! Ideaal...of iig 1x per dag temperaturen wil ook helpen.

3. Averlhach

Averlhach VIP lid

Mar 26, 2011
    8,809
    1,014
    113
    Female
    Drenthe
    Ik ben geen voorstander van voeding wisselen, maar dit probleem lees ik vaker bij kindjes die kruidvat voeding krijgen. In theorie zou er niet of nauwelijks verschil in de voeding moeten zitten.

4. babbel1983

babbel1983 Fanatiek lid

Jul 3, 2013
    1,338
    302
    83
    Denk dat het ook een beetje bij de leeftijd van je kindje hoort. Mijn dochter had vaak ook maar eens in de 2 a 3 dagen ontlasting en ook geregeld scheetjes die pijn deden. Wij hadden Nutrilon voeding. De darmpjes moeten de eerste 3 maanden nog zo wennen, waardoor darmkrampjes mogelijk zijn. Bij mijn dochter werd de pijn na een week of 10 minder, maar het poepen bleef eens per 2 a 3 dagen, met moeite. Sinds ze fruit en groente eet is dat echter voorbij en poept ze nu zelfs meerdere keren, pijnloos, per dag.

5. tompoes

tompoes Bekend lid

Oct 12, 2014
    979
    0
    0
    Centrum
    Ik zou overstappen op een comfort voeding. Mogelijk wordt de ontlasting wat zachter. Zou niet "knoeien" met olijfolie oid. Of idd kindicol van VSM, extra water, e.d

6. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

Jul 14, 2009
    13,173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    kindicol nu gehaald, sinds gister gebruik ik het, ben benieuwd... zondachtochtend voor het laatst gepoept...

7. daantjedubbel

daantjedubbel Bekend lid

Apr 2, 2014
    721
    1
    16
    Arnhem
    Mijn zoontje heeft dat ook hoor! Is nu ruim 4 weken en poept sinds ongeveer anderhalve week nog maar om dag, waar dat voorheen bij elke wisseling van de luier was. En dan zit ook de hele pamper vol. Ook veel last van pijnlijke scheten die er maar met moeite uit lijken te komen. Hij krijgt 6 flessen van 120cc en gebruiken Nutrilon Standaard, vorige week overgestapt vanaf de Nutrilon hypo-allergeen en ik moet zeggen dat hij sindsdien gek genoeg minder last lijkt te hebben van krampjes.
    Maar denk dat het gewoon aan de leeftijd ligt, aangezien het verhaal hier precies hetzelfde is :)

8. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

Jul 14, 2009
    13,173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    wij zitten nu aan de Kruidvat Extra Care H.A. staat gelijk aan de Nutrilon Omneo comfort, is toch nog weer 3 dagen geleden dat hij heeft gepoept, maar we hebben wel al het idee dat hij overdag rustiger slaapt!

Share This Page