Hoeveel flesvoeding bij een baby van rond de 5100 gram?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Novaatje, 13 sep 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Novaatje

    Novaatje Lid

    13 aug 2013
    24
    4
    3
    NULL
    NULL
    Ik zit een beetje met mijn handen in het haar en ik weet niet goed wat wijsheid is.

    Wij geven A. (vandaag een maand oud, afgelopen maandag woog hij rond de 5,1 kilo) flesjes van 120 cc. Hij lijkt nog steeds hongerig te zijn, zelfs nu we het ook in dikken met JBPM. Wat zou nu beter zijn? Meerdere flesjes vam 120 cc? Of met flesjes van 150 cc starten?

    Volgens CB 'moet' ik flesjes om de drie/vier uur blijven geven van 120 cc. Eerder niet omdat hij volgens die mevrouw geen honger kan hebben (?). Nu net wel een 150 cc gegeven en het ging bijna allemaal op. Daarna is hij in slaap gevallen na een lange tijd wakker te zijn geweest.

    Tips?
     
  2. jvsd92

    jvsd92 Fanatiek lid

    12 apr 2019
    4.629
    8.838
    113
    Vrouw
    Hoeveel flesjes geef je? De richtlijnen zijn een beetje 150cc per kg lichaamsgewicht. Dus je zou op een dag 750cc ‘mogen’ geven.
     
  3. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.912
    3.331
    113
    Duren de flessen wel 20 min? Dat is namelijk nodig om aan de zuigbehoefte te voldoen en het signaal ‘ik zit vol’ naar de hersenen te sturen.
    Ik zou eens een kleiner speentje proberen, zodat de fles wat langzamer gaat.
     
    Zoe123 vindt dit leuk.
  4. AvdY

    AvdY Niet meer actief

    Wat zegt je eigen gevoel? Mijn baby dronk toen een liter op een dag weg, dat vond het CB en de kinderarts ook prima. Dat was verdeelt over 6 a 7 flesjes.
     
  5. Hellomama

    Hellomama Lid

    9 feb 2020
    22
    18
    3
    Vrouw
    150 cc de kilo is de richtlijn. Mag ik vragen waarom je de voeding indikt? Om de honger te stillen? Want op die leeftijd kan je beter naar de behoefte van je kindje kijken dan hem 'loze' vulling te geven door in te dikken. Zuigbehoefte lijkt ook erg op honger. Als je het uitrekent mag jou kindje 6 flessen van 130 cc of 5 flessen van 150 cc. Na een maand hebben veel kindjes ook een regeldag(en) misschien dat dit er mee te maken heeft.

    Ik zou vooral luisteren naar je gevoel en doen wat goed voelt.
    Succes!
     

Deel Deze Pagina