Hoeveel follikels en eitjes hadden jullie? (opbrengst stimulatie bij ivf/ICSI)

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Izzy1986IVF2021, 5 mrt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Izzy1986IVF2021

    5 mrt 2021
    67
    25
    18
    Vrouw
    Gelderland
    Hallo allemaal,

    Ik zit in mijn allereerste IVF-traject en heb net de eerste rijpingsecho gehad, overmorgen de tweede en ws laatste. Ik zou heel graag van jullie willen weten hoeveel follikels en eitjes jullie hadden, hoeveel er uiteindelijk bevrucht werden en hoeveel er uiteindelijk teruggeplaatst konden worden.

    De arts zei tegen mij, "Ik zie er 12". Maar ik weet niet of ze eitjes of follikels bedoelde.
    Ik begreep uit een eerder gesprek dat 12 eitjes niet betekent 12 embro's/cryo's. Ik ben erg benieuwd naar de verhouding, wat ik kan verwachten...

    Stel, hypothetisch, dat het 12 follikels zijn, dan zouden er 10 eitjes in kunnen zitten? En daarvan zijn er bijv. 8 groot genoeg? En dan worden er bijv. 6 goed bevrucht? En dan eentje vers teruggeplaatst en 5 ingevroren, waarvan er 3 het invriezen en ontdooien overleven. Is dat een goede inschatting?

    Alvast heeel erg bedankt!!
     
  2. blij83

    blij83 Fanatiek lid

    5 jun 2012
    1.949
    1.712
    113
    Ik denk dat dat een redelijke inschatting is.
    Ik had bij punctie 1:
    20 follikels, 18 eicellen, uiteindelijk 1 verse terugplaatsing en nog 9 cryo´s. (daarvan helaas slechts 4 goed ontdooid (waren wel oudere technieken). Dus 5 terugplaatsingen in totaal gehad.

    Punctie 2:
    Iets van 17 follikels, 15 eicellen, 1 verse terugplaatsing en 8 cryo´s. Tot nu toe zijn alle cryo´s goed ontdooid. Dus tot nu toe uit deze punctie 8 terugplaatsing gehad en 1 cyro in de vriezer.

    Ik moet wel zeggen dat wij volgens de arts altijd een hele goede opbrengst hebben, goed aantal bevruchtingen en embryo´s. Niet bij iedereen gaat dat zo.
     
    Izzy1986IVF2021 en Do1981 vinden dit leuk.
  3. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Gemiddeld is het volgens mij 1/3 bevrucht en 1/3 ontwikkeld tot dag 5. Maar heb het idee dat het vaak wel iets hoger licht met huidige technieken. Ontdooien gaat tegenwoordig vaak wel goed, dat is geloof ik 80% goed ontdooit.

    dus 12 follikels is 8 bevruchtingen en dan 5 embryo’s dag 5. Waarvan er 1 dan niet goed ontdooit.

    maar een gemiddelde zegt helaas niks voor het individu.

    Ik heb geen goed vergelijkingsmateriaal, maar je zou mijn ervaring eens kunnen lezen via https://www.zwangerschapspagina.nl/threads/punctie-30-follikels.699392/
     
    Izzy1986IVF2021 vindt dit leuk.
  4. lynole

    lynole Fanatiek lid

    22 nov 2014
    1.372
    560
    113
    Vrouw
    Denk dat het een redelijke inschatting is.
    Het is toch altijd even afwachten hoe het gaat.

    Ik heb in totaal 2 puncties gehad
    1 punctie:
    4 follikels en bij de punctie 2 eicellen.
    Deze 2 zijn bevrucht en daarvan is er 1 goed gaan delen tot dag 3. Toen verse tp gehad maar niet zwanger.

    2de punctie:
    5 follikels en bij de punctie 5 eicellen
    1 eicel was te rijp 1 was niet rijp genoeg.
    3 bevruchtingen en alle 3 goed gedeeld tot dag 5. 1 verse tp en zwanger en 2 cryo's
    Beide cryo's zijn goed ontdooit 1tp niet zwanger 2de tp wel zwanger.
     
    Izzy1986IVF2021 vindt dit leuk.
  5. JosjeM

    JosjeM VIP lid

    4 jun 2017
    10.710
    9.359
    113
    Vrouw
    ICSI poging 1:
    14 follikels
    11 eicellen
    1 slecht embryo, verse terugplaatsing (niet zwanger)
    0 cryo's

    ICSI poging 2:
    10 follikels
    7 eicellen
    5 embryo's, waarvan 1 verse terugplaatsing (zwanger van geraakt, is dochtertje)
    3 cryo's (ingevroren op dag 5)
     
    Izzy1986IVF2021 vindt dit leuk.
  6. dame82

    dame82 Fanatiek lid

    29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    15 follikels
    12 eicellen
    10 bevruchtingen
    1 verse tp en 7 cryo's (allen goed ontdooit).

    Probeer je niet blind te staren op aantallen, want dat zegt niet alles. Ik ben uiteindelijk pas de 8e tp zwanger geraakt. Vriendin van mij had 'maar' 4 embryo's en was al helemaal teleurgesteld, maar meteen 1e tp zwanger!
    Succes!
     
  7. Asil

    Asil VIP lid

    14 nov 2018
    9.570
    9.020
    113
    Vrouw
    IVF 1, 6 follikels, 2 eicellen 1 verse 3daagse TP, zwanger maar mk

    IVF 2, 12 follikels, 12 eicellen, 2 bevruchtingen 1 verse TP 3 daags, 2de niet doorgedeeld niet zwanger

    ICSI 3, 10-13 follikels, 8 eicellen, zondag 5 dagse TP rest weet ik nog niet.
     
  8. Gliss

    Gliss VIP lid

    5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    20+ follikels, 18 eicellen, 5 bevrucht, 4 blastocysten (5/6 daagse embyo's). 1 verse tp gehad en 3 cryo tp's.
    Helaas nog niet succesvol. Binnenkort poging 2.

    Succes!
     
  9. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Poging 1: 12 follikels, 8 eicellen, 1 dag 5 embryo.

    Poging 2: 8 follikels, 9 eicellen (waarschijnlijk dus ook nog 9 folikkels geprikt) 3 dag 5 embryo’s.

    Het verschilt per persoon en per poging zo erg.. Ik zou er proberen een beetje neutraal in te gaan.
     
  10. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.814
    5.560
    113
    Vrouw
    Poging 1: 5 follikels, 2 eicellen, 1 bevruchting, terugplaatsing 1 dag 3 embryo (negatief getest)

    Poging 2: 4 follikels, 1 eicel, geen bevruchting, (geen terugplaatsing)

    Poging 3: 8 follikels, 5 eicellen, 3 bevruchtingen, terugplaatsing van 2 dag 3 embryo’s (positief getest maar missed abortion), geen cryo’s

    Poging 4: 12 follikels, 10 eicellen, 3 bevruchtingen, terugplaatsing van 2 dag 3 embryo’s (positief getest maar missed abortion), geen cryo’s

    Poging 5: 9 follikels, 7 eicellen, 4 bevruchtingen, terugplaatsing 1 dag 5 embryo (positief getest maar vroege miskraam), 2 cryo’s (1cryo negatief getest, 2e cryo positief getest maar vroege miskraam)

    Poging 6: 7 follikels, 4 eicellen, 2 bevruchtingen maar genetische deelfout dus vernietigd, 0 embryo’s (geen terugplaatsing)

    Poging 8: 11 follikels, 9 eicellen, geen bevruchtingen (geen terugplaatsing)
     
  11. Splitijsje

    Splitijsje Fanatiek lid

    21 nov 2020
    2.969
    3.059
    113
    Vrouw
    Follikels betekent inderdaad niet per definitie (rijpe) eicellen.

    IVF 1: 15 follikels, 15 eicellen, 11 bevruchtingen, 11 embryo’s, 8 cryo’s. Van de 11 embryo’s is er een terug geplaatst; helaas niet gelukt.

    Ik las dat ongeveer 50/60% van de rijpe eicellen wordt bevrucht (bron: ZH Maastricht). Gister las ik ergens dat 70/80% wordt bevrucht (Nijlinge). De grootste afvalrace zou tussen dag 3 en 5 plaatsvinden. 20/30% van de embryo’s zou zich ontwikkelen tot het stadium dat het ingevroren kan worden (bron: VivaNeo).
     
  12. Jolandadjk

    Jolandadjk Fanatiek lid

    22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    Het verschilt per persoon, maar ook per poging en is van vele factoren afhankelijk...

    IVF 1: 6 follikel, 6 eicellen, 4 bevruchtingen, 1 verse tp, 2 cryo's, waarvan 1 niet goed ontdooit

    IVF 2: 5 follikel, 5 eicellen, 3 bevrucht (waarvan 2 afwijkend), 1 verse tp

    ICSI 3: 5 follikel, 2 eicellen, 1 bevrucht, geen terugplaatsing

    ICSI 4: 12 follikel, 2 eicellen, 1 bevrucht, 1 verse tp

    ICSI 5: 12 follikel, 12 eicellen, 9 rijp, 6 bevrucht (waarvan 3 afwijkend), geen terugplaatsing
     
  13. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Even off topic, ik lees jouw onderschrift. Bij jou is dus heftige endometriose geconstateerd? En dus nooit toen je in het traject zat? Is daar nooit aanleiding voor geweest om te onderzoeken? Heb je er wel/niet veel pijn van?
    Ben even nieuwsgierig (if you don’t mind me asking) ;)
     
  14. Jolandadjk

    Jolandadjk Fanatiek lid

    22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    Nee, helaas niet... Dit had mogelijk echt wel uitgemaakt op het gekozen behandelbeleid...
    Ik heb wel behoorlijke pijn op 1e en 2e menstruatie dag, maar met goede pijnstilling goed onder controle te houden...
    Ik kreeg gedurende het traject wel steeds meer problemen met mijn darmen (verstopping, buikpijn aanvallen welke steeds heftiger werden en frequenter voorkwamen). Tijdens mijn korte zwangerschap had ik nergens last van, direct na de miskraam was het weer mis. Dus voorafgaand aan IVF 2 heb ik een darmonderzoek gehad. Dit onderzoek was ondanks een roesje behoorlijk pijnlijk. Doordat mijn darm dus erg stug leek in combinatie met onvervulde kinderwens opperde de mdl-arts dat het mogelijk endometriose kon zijn. Ik heb dit vervolgens nagevraagd in het ziekenhuis waar ik onder behandeling was, maar zij zeiden dat ze hier geen aanwijzingen voor zagen. Na ICSI 3 zijn we naar Düsseldorf gegaan. Daar werd wel een endometriose marker in mijn bloed gevonden, maar wederom vonden ze dit geen aanleiding om verder onderzoek naar te doen. En ook tijdens onze laatste poging in Gent niet...
    Nadat wij het kinderwens traject hadden afgesloten, bleef ik natuurlijk veel pijn houden, waardoor ik zelf bij de huisarts gevraagd heb om een verwijzing naar een endometriose centrum. Bij het VU is dit op basis van echo eigenlijk al direct duidelijk geworden en mbv MRI bevestigd. Vervolgens overstap gemaakt naar HMC (ivm wachttijd operatie in VU) en daar zeiden ze bij de eerste echo die ze maakten: "ik zie het meteen".
    Uiteindelijk bleek mijn dikke darm ter hoogte van de endeldarm vast te zitten aan de baarmoeder en endometriose weefsel in de darmwand gegroeid, mijn eierstokken zaten achter mijn baarmoeder vastgeplakt ('kissing ovaries'), rechts onderin mijn buik was mijn blinde darm + stuk overgang dunne naar dikke darm helemaal ingekapseld in endometriose weefsel en er zaten allerlei plekjes verspreid over de darmen, blaas en het middenrif. Tijdens operatie is dan ook totaal ruim 20 cm darm verwijderd op de twee genoemde plekken, een stukje van mijn blaas, de eierstokken zijn losgemaakt en weer in positie gezet en de overige plekjes zijn weggebrand. Sinds de operatie geen medicatie meer nodig om ontlasting soepel te houden en geen buikpijn aanvallen meer gehad... Menstruatiepijn is nog wel aanwezig, alleen het begint nu pas wanneer de menstruatie ook echt doorbreekt.
     
  15. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    5 follikels
    6 eicellen
    3 embryo’s die het alle 3 tm dag 5 hebben gered. 2 in de vriezer en eentje bij mij❤️

    Tijdens de punctie wist ik al dat 1 eicel sowieso te groot was. Die viel dus eigenlijk sowieso al af. De overige 2 eicellen waren denk ik niet rijp. Bij de laatste meting maar 3 follikels van perfect formaat. Ik denk zelf dat dat DE 3 geworden zijn.
     
  16. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    jemig, wat een verhaal. Wat slecht dat ze dat zo gemist hebben. En al helemaal als het daarna op echo wordt gezien. En er zijn allerlei aanwijzingen geweest.
    Geeft dat nu mogelijk nog weer opties voor behandeling of gaat dat mogelijk niet meer qua leeftijd?
     
  17. Jolandadjk

    Jolandadjk Fanatiek lid

    22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    Onze kansen op een goede zwangerschap zijn zo klein dat de vergrote kans na operatie nog steeds heel klein is (stel onze kans is 0,01% dan is dat bij verdubbeling 0,02%). Dit heeft er mee te maken dat mijn eicelkwaliteit slecht is (vandaar ook de afwijkende bevruchtingen bij IVF 2 en ICSI 5, het pollichaampje wordt niet afgestoten maar komt mee de eicel binnen bij bevruchting, waardoor er na bevruchting 3 kernen ipv 2 aanwezig zijn) en dat is met alle behandelingen niet op te lossen. Dus wij houden dat boek gesloten...
     
  18. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Dank voor je open reactie. Daar heb ik nog nooit van gehoord zoiets. Snap dat, dat niet veel uitmaakt dan. Hoop vooral dat je nu minder klachten hebt dan
     
  19. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Mijn ivf poging:
    12 eitjes zichtbaar op de echo.
    Punctie opbrengst: 18 eitjes.
    Waarvan bevrucht: 15.
    Nu nog in de vriezer: 12

    Ik ben van de 2e cryo terugplaatsing zwanger geraakt, en die word in juli alweer 2 jaar, daarna gaan we onze cryo's gebruiken voor een broertje of zusje, mocht t ons gegund zijn :)
     
  20. Izzy1986IVF2021

    5 mrt 2021
    67
    25
    18
    Vrouw
    Gelderland
    Ik had uiteindelijk, nu, in ons eerste IVF-traject 19 zichtbaar op de eerste echo. Waarvan er 6 kleiner dan 10 mm waren en dus niet geschikt. Bij de tweede echo zagen ze 10-13 geschikte eicelblaasjes.

    Punctie: 13 eicelblaasjes/follikels weggeprikt met 11 eitjes erin.

    Na 3 dagen: nog 8 embryo's over, waarvan eentje vers is teruggeplaatst. Deze had een score van 200, dus A-kwaliteit.

    Na 5 dagen: 4 embryo's ingevroren.

    In totaal dus 11 eitjes, die resulteerde in 5 embryo's. Nu duimen...
     

Deel Deze Pagina