Hoeveel geef jij uit aan de verjaardag's cadeau's van je kind en hoeveel cadeautjes?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Deedee91, 17 feb 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.095
    5.273
    113
    Klein meningsverschil met mijn man. Dochter krijgt een fiets voor haar 3de verjaardag, mooie aanbieding van 150 naar 90 euro. Hij vind dit een mooi cadeau en duur zat. Ik heb natuurlijk veel meer cadeautjes er bij gekocht want alleen een fiets is ook zo saai:D hij vind het maar overdreven. Ze krijgt nog een puzzel, prinsessen verkleed spullen zoals tasje, elfenvleugels, schoentjes, spel ezeltje strekje, een wat groter klei setje van play doh en nog een ijs maak setje voor in de zandbak. Al met al ben ik nog eens 50 euro kwijt voor de losse cadeautjes, allemaal in de uitverkoop gekocht afgelopen maanden al dus merk je niks meer van. Zijn verweer, vroeger kreeg ik 1 groot cadeau en daar was ik enorm blij mee. Wij hebben geen grote familie/ vriendenkring die komen dus ze krijgt daarnaast nog 1 groot duurder gezamenlijk cadeau van een aantal mensen en hooguit nog 4 kleinere cadeautjes.

    Dus wat geven jullie ongeveer uit en hoeveel cadeautjes?
     
  2. Anan

    Anan Fanatiek lid

    10 mei 2013
    2.845
    2.256
    113
    Bedrag wisselt. Vorig jaar kregen beide kinderen samen een wobbel en elk 1 klein cadeau van broer/zus. Dit jaar elk eigen cadeau. Hij 1 cadeau twv €70 (en kleinigheidje van zijn zus), zij een trampoline a €300 (en een klein cadeau van broer). Waarde zegt ze nu nog niet zoveel (3 en 5 straks).
    De hoeveelheid in aantallen die jij geeft doe ik zelf niet voor een verjaardag (voor sinterklaas dan weer wel Haha). Ik haal dingen als klei etc gewoon tussendoor, dat hoort voor mij bij een basis knutsel kast.
     
  3. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Hier 1 of 2 kadootjes. Hier houdt het met 50,- wel op.
    Gewoon omdat een kinderhand snel gevuld is.
     
  4. MamaChantal

    MamaChantal VIP lid

    14 okt 2010
    16.197
    2.836
    113
    Rond de 100 euro.
    Maar bij een groot cadeau altijd nog wat "kleine" dingen erbij.
    Vind 1 ding zielig haha.

    Zoon krijgt waarschijnlijk een grote set lego.
    Dan haal ik daarbij nog wat kleine uitbreidingen, klei (is altijd goed), een spelletje, boekje en iets van een auto ofzo.
    Geen hele dure dingen maar wel iets wat hij leuk vind.
    We hebben ook geen grote familie en geef ze daarom wat meer.
     
  5. gitaartje

    gitaartje Fanatiek lid

    12 nov 2013
    1.959
    1.230
    113
    Hier 1 cadeau van ons en 1 van broer/zus

    Bedrag verschilt, tussen 30-100€

    Maar wel veel familie met kleinere cadeaus, en die kopen ze in overleg met ons.
     
  6. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Het bedrag wisselt. Maar ik let er wel op om net níet veel verschillende cadeaus te geven. Ik heb een hekel aan dat verzamelen van spullen in huis. Voor mezelf, maar ook voor de kinderen. Ik probeer hen net duurzaamheid bij te brengen. Onlangs dus ook beslist met mijn man dat de kinderen vanaf dit jaar geen cadeaus meer krijgen voor hun verjaardag, maar ervaringen.
     
    Rozemarijn33 en peque vinden dit leuk.
  7. Mythique

    Mythique Fanatiek lid

    3 apr 2015
    4.641
    3.768
    113
    Tot nu toe kregen ze van ons 1 groot cadeau, tussen de 100 en 150 euro. Van familie krijgen ze ook nog het een en ander. Tot nu toe is ook gebleken dat dat genoeg is. Mijn familie komt vaak al op de dag zelf even langs en geeft dan hun cadeaus en later in het weekend als we het vieren krijgen ze van schoonfamilie en vrienden. Na het openen van 3 a 4 pakjes is de aandacht weg en gaan ze spelen.
     
  8. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.281
    3.526
    113
    Hier krijgen ze 1 groot cadeau, wij geven zelf rond de €50,-. Is het eens iets meer, geen probleem. Maar wij vragen ook vaak zat opa en oma om mee te betalen, vind ik nuttiger dan bergen speelgoed.
    En sinds de jongste er is geven ze ook elkaar een cadeautje van rond de 10-15 euro.

    De fiets die de oudste voor z'n verjaardag kreeg was rond de €200,-. Heeft hij van ons en beide opa's en oma's gehad. Die namen elk nog wel een los cadeautje mee omdat hij de fiets 's morgens al van ons had gehad.
     
  9. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.910
    15.215
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Doorgaans 1 groot kado en dan wat kleinigheidjes erbij, broer en zussen geven elkaar onderling ook een klein kadootje van ongeveer 10 euro.
    Ik vind wat kleinere kadootjes naast een groot kado altijd wel heel leuk om te geven dus dat doen we ook altijd, hier ook altijd een zeurende man maar die negeer ik gewoon ;)
     
  10. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.095
    5.273
    113
    Dat is absoluut waar! Laatst was ze enorm blij met de reuze stuiterbal haha. Ach op haar verjaardag verwen ik haar graag. Tussendoor krijgt ze vrijwel weinig. Ja een kleurboek ofzo daar is ze ook blij mee.
     
  11. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.095
    5.273
    113
    Die mannen ook altijd:roflmao: zwaar leven hebben ze. Hij denkt altijd dat ik haar veel geef maar dat is absoluut niet waar wabt tussendoir krijgt ze weinig.Als ik iets koop is het een uitbreiding van iets zoals voor in het keukentje of zoals nu voor haar verjaardag een groot klei apparaat.
     
    Anouk2005 vindt dit leuk.
  12. G89

    G89 VIP lid

    18 sep 2008
    9.910
    1.188
    113
    Nederland
    Sinds een 2 jaar geven we hem elk jaar geld en een kleinigheidje. Ik vind het altijd maar weer lastig om iets te bedenken en 9 van de 10 keer zijn het mega dure dingen die hij wil of het is prul en dan kijkt hij er amper naar om. Van overige familie leden krijgt hij ook geld. Hij wilde al heel lang een Nintendo Switch en hij heeft al zijn geld + verjaardagsgeld bij elkaar gespaard om dat te kopen. Op die manier willen we hem ook mee geven dat niet alles van vanzelfsprekend is en dat je soms moet sparen als je iets groots wil.
     
  13. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.910
    15.215
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Haha gaat hier ook altijd zo, hij snapt het gewoon niet ;)
     
  14. Liselou

    Liselou Bekend lid

    1 jan 2019
    891
    1.121
    93
    Niks mis mee toch om haar te verwennen op haar verjaardag!:D

    Hier wisselt het. Ze krijgen in principe wat ze willen hebben. Dit kan €50,- maar ook €500,- zijn. Soms één groot cadeau, soms meerdere kleinere cadeaus.
     
  15. Ligero

    Ligero VIP lid

    1 aug 2011
    6.805
    1.516
    113
    Normaal tot de €100 ongeveer en vaak 1 cadeau.
    Maar vorig jaar kreeg mijn dochter een (tweedehands) fiets, een yumbox met wat bento dingetjes en omdat ik het sneu vond dat er dan geen speelgoed bij zat ook nog een verkleedpak. Dus was rond de €130 kwijt en best veel pakjes.
    Dit jaar (over 4 weken jarig) geven we een kleurkoffer en een xoomy, ik twijfel nog tussen de unicorn versie of de standaard versie maar de kleurkoffer was €15 dus max zijn we in totaal zo'n €60 kwijt. Daarnaast mag onze zoon ook nog iets voor haar uitzoeken, dat is elk jaar zo rond de €15/€20.
    Dit jaar krijgt zoon waarschijnlijk iets duurders, sowieso een fiets en een yumbox met wat accessoires omdat hij het nodig heeft en dan waarschijnlijk nog wel iets van speelgoed erbij. Maar vorig jaar had hij maar 1 kado en wat goedkoper omdat ik het toen niet zo goed wist voor hem (iets van hotwheels van €40)
     
  16. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.484
    8.331
    113
    Ik heb geen bedrag, maar ik beperk het aantal cadeautjes wel, zeg max. 3 oid. Want ze krijgen ook van de visite dingen en met hun kinderfeestje, ze komen dus niets te kort.
     
  17. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.621
    21.117
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Wisselt heel erg. Met 2 bv houten keukentje en allerlei toebehoren, was rond de 80 euro kwijt in totaal.
    Met 3 houten treinbaan. Was relatief goedkoop, denk rond de 30 in totaal.
    Dit jaar nieuw bed, een halfhoogslaper. Met nieuw matras natuurlijk, nieuw beddengoed. (Ze had een peuterbedje en nu dus 1persoons.) Ook dr kamer geschilderd, want zachtroze past echt niet bij dr. Dus dit jaar in totaal wel 400 euro.
    Ik kijk dus niet naar het bedrag, maar wat ze leuk vindt.
     
  18. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ligt er aan wat ze willen hebben.
    Ik vind het sowieso niet leuk om 1 cadeau te geven, dus is het vaak 1 groot cadeau en 2/3 kleinere cadeaus. Gemiddeld geef ik rond de 150 a 200 uit.
     
  19. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.806
    32.713
    113
    Hier hetzelfde. Mijn man zegt het ook altijd dat 1 ding genoeg is, maar ik vind van niet, dus helaas.
    Het bedrag maakt niet zoveel uit, ligt er ook een beetje aan wat ze vragen. Meestal is het wel zo dat mijn dochtertje veel kleine dingen vraagt en oudste zoon 1 groter ding.
     
    Liselou vindt dit leuk.
  20. lynole

    lynole Fanatiek lid

    22 nov 2014
    1.372
    560
    113
    Vrouw
    Toen onze dochter 1 werd een ikea keukentje en een loopfiets. Toen ze 2 werd een rugtas en een broodtrommel.

    We kijken naar wat ze nodig heeft en ze wordt ieder jaar ook verwend door de opa's en oma's. Zeker nu heeft ze nog niet de waarde door van een cadeau
     

Deel Deze Pagina