Klopt! Ik weet ook nog dat ik hier vorig jaar een topic over had geopend. Dat ging over mijn man die open deed en het kaartje aanpakte en "Bedankt" zei en de deur weer dichtdeed. Die wist niet dat je toen geld moest geven....
We hebben geen krant, we krijgen wel folders. Wij geven ze niks. Ik zeg vriendelijk dank je wel en wens ze fijne feestdagen. Ik vind het niet echt nodig. Ik geef ook geen fooi aan de vakkenvuller in de supermarkt, de vuilnismannen, de postbode enzovoorts enzovoorts. 't Is door die beroepsgroep zelf verzonnen en ze krijgen het blijkbaar nog voor elkaar om daar een hoop geld mee binnen te slepen. Fijn voor ze, maar ik doe er niet aan mee.
als ik geld in huis heb geef ik 50 cent of een euro aan folder en krantjesbezorgers die ongeadresseerd zijn. Aan bezorgers van geadresseerde post, zou ik 2 euro geven denk ik. Dat is post waar ik om 'vraag' zeg maar. En zeker de krantenjongens die smorgens vroeg op moeten, verdienen wel een extraatje vind ik. Hoewel de folderbezorgers het met dit weer ook niet goed hebben... Ik had vroeger een wijk met tv-gidsen, van 500 adressen en verdiende gemiddeld met kerst waar ik normaal 3 a 4 maanden voor moest lopen (zo'n 500 euro) . Ik deed uiteraard die dagen wel 2x zo lang over de wijk . Ik kreeg indertijd meestal een gulden, soms 2. En natuurlijk ook uitzonderingen van meer of minder. En natuurlijk vond je het jammer als je niets kreeg . Het meest bijzondere waren eigenlijk nog de mensen, die in de 3e week van januari je nog aanhielden bij de deur, om nog 1 of 2 gulden te geven... omdat ze je met de kerst gemist hadden. Zó lief vond ik dat altijd! Maar ook altijd gewoon de vriendelijkheid als ze het geld gaven, de blijk van waardering.. maar oke.. er zit ook wel verschil in geadresseerde en in niet geadresseerde post denk ik. En natuurlijk of het goed bezorgd wordt of niet.
Haha.. Hier ook!! Wel een grappig detail.. Normaal krijgen we 9-10 keer geen kranten en folders en dan in december ineens wel.
Hier al twee jongens aan de deur geweest en bijde kregen 2 euro. Ik gun het ze wel. Het is voor hun een zakcentje. Las ergens dat iemand verbaast was dat ze met z.n tweeen aan de deur stonden. Vind eerlijk gezegt slim van ze je weet nooit wie er opendoet he! veiligheid voor alles. Gisteren avond ook die jongen zijn vader was er bij bleef wel netjes buiten wachten. Maar in het donker is het wel normaal dat je zo iets met z.n tweetjes doet. Mijn nichtje liep drie jaar terug de krant. Me zwanger liep ook mee. Inverband veiligheid ze kwamen met z.n 400 euro terug zeg geef mij ook z.n wijkje hihih.
Ze krijgen echt bar slecht betaald hoor ik heb een krantenwijkje gehad en je krijgt bijna niets... Maar ik geef niets ik krijg mijn folders altijd pas op woensdag of donderdag. En als ze dan aan de deur komen is het zaterdags omdat ze dan geld krijgen komen ze wel optijd...
ik krijg mn folders altijd te laat ! ( althans aanbiedingen beginnen maandag en krijg ik ze dinsdag of woensdag dat mag wel maar vind ik niet normaal ) dus zeg dank je en doe de deur dicht.. ( komt er een hork van een ventje aan die geld schooit met een gezicht alsof ie net uit zn bed komt ! ) nee dank je HOudoe !
normaal geef ik altijd wel 50 cent of een euro, maar ik begon me er de laatste tijd wel aan te ergeren dat ik de krantjes van de kruidvat enzo pas op woensdag krijg terwijl de aktie al op dinsdag ingaat. En dat schijnt dus niet zo te horen. En soms krijg ik die folders ook niet en de andere keer 3 keer. Ik heb een brievenbus vooraan de oprit staan en ik heb elke krantenjongen al 10 keer gezegd dat ze het daar in moeten doen en niet in de brievenbus in mijn voordeur (die is dichtgetimmerd maar ze slopen hem gerust weer open) omdat ik een hond had die dan mijn dochter weer wakker blafte. Of ze doen het wel in de goede brievenbus maar laten de krant eruit hangen die dan vervolgens nat regent en doorlekt op al mijn post in de brievenbus. Ik wil geen zeikerd zijn maar ik heb het heel erg gehad met alle kranten (overigens zijn dit van die wijkkrantjes geen dagblad) en folderbezorgers. Dit jaar hou ik mijn geld in mijn zak.
meestal 2 euro, vind het eigenlijk teveel, maar ik durf niet minder te geven die gezichten die ze dan trekken.... zo telleurgesteld, voel mezelf dan heel lullig vorig jaar zijn ze maar 1 keer aan de deur geweest was toen net bezig met zoonlief naar bed brengen, dus vorig jaar hebben ze niets gehad manlief daarintegen zegt ook gewoon : dankjewel en jullie ook fijne feestdagen
Ik geef niks, maar bij mij komen ze ook niet aan de deur omdat ik een nee-nee sticker heb. Denk dat ik anders zo'n 50cent zou geven.
niks. hoe mijn kranten af en toe door de brievenbus gefrot zitten dat ze bijnan niet leesbaar meer zijn? nee daar ga ik echt niks voor geven
Hahahahhhhahhhhhhhh dat deed ik ook een keer hahahah toen was mijn moeder boos op mij moest ik achter de krantenjongen aan van hier je fooi hahaha
Nou lekker hoor als ze niet aan de deur komen!! Wij hebben er nu al 4 aan de deur gehad, ik 1 en mijn man 3 dus de schade valt mee
ik geef het meisje dat altijd het weekblad komt bezorgen 5 euro... verder krijgen we geen folders ofzo dus komen ze hier ook niet...
Wij geven iedereen 2 euro en degene die het Brabants Dagblad verzorgt krijgt 5 euro (maar die komt dus ook elke dag). Ik heb niet alles gelezen, dus misschien is 't al beantwoord, maar komen bij jullie tegenwoordig ook de mensen langs die alleen maar folders bezorgen? Ik kan me niet herinneren dat dat voorgaande jaren ook zo was, maar dit keer dus wel. We hebben d'r ook maar wat gegeven, maar eerlijk gezegd vond ik 't best raar (ze had ook niet zo'n kaartje bij ofzo, die de krantenbezorgers wel altijd hebben).