folders, hangt af van wat ik in mijn portemonnee heb, maar echt maximaal 1 euro, liever 50 cent. krantenjongen (wij hebben alleen de zaterdagkrant) 5 euro
Ik geef niks. Zeg: "Dank je wel, jij ook fijne feestdagen". Heb het wel een keer meegemaakt dat die jongen zei: "Als je niks geeft, wil ik ook mijn kaartje (kalendertje) terug". Nou, neem je je kaartje toch weer lekker mee, sukkel!
Wij geven de folder bezorgers 2 euro en de krantenbezorger een bioscoopbon van 10.00 euro. (maar dat is mijn broertje)
Ik heb ook eigenlijk nooit klein geld in huis en als ik eerlijk ben, als ik kijk hoeveel er altijd aan de deur kwamen bij mn ouders, dan ben je als je iedereen een euro geeft zo een 10tje lichter en ik moet nu zelf hard op de centjes letten daarbij vind ik dat ze er al voor betaald krijgen, veel of weinig die keuze maken ze zelf door dat werk te gaan doen ik heb er ook aan zitten denken om een folderwijk ofzo te beginnen, en me ook ergens ingeschreven. Maar ik zou zelf niet eens de deuren langs gaan, ik vind dat ongepast.
Die keus maken ze zelf als ze dat werk gaan doen? Nou degene die hier de krant/folders brengen zijn toch echt allemaal jongeren tot een jaar of 16. Die hebben weinig keus om iets anders te gaan doen hoor.. (of je moet gaan vakken vullen maar dat verdient haast net zo slecht) Ik vind het fijn om die jongeren die willen werken voor hun centen en niet (alleen) teren op de zak van hun ouders aan het eind van het jaar te belonen met wat extra's en ik hoop dat dat gebaar andere jongeren stimuleert om ook te gaan werken voor hun geld.
50 cent tot een euro...............schaam me dood mn oudste had bij het eerste kaartje de deur open gedaan...komt binnen met een kaartje en zegt hm kerstkaartje van de kranten... ik zeg aaa dan hoor je een centje te geven, staat ie nog voor de deur? nee zegt ze ik zei bedankt en deed de deur dicht.. oeps;-\
Van mij krijgen ze niks. Ik krijg de folders pas op woensdag...dan zijn alle aanbiedingen al in gegaan en vis je vaak achter het net (bv bij de kruidvat en trekpleister) En degene die de weekbladen bezorgt doet dit op donderdag ipv op woensdag (hij hoort op woensdag voor 20 uur in de bus te liggen). Als ze een beetje beter hun werk zouden doen zou ik ze best wat willen geven, maar nu geef ik niks.
Nou ik vind dat er wel mensen of instanties zijn die het harder nodig hebben. En nee ik weet niet precies wat de verdiensten zijn, en het is iig wat. Ze hoeven geen gezin te onderhouden neem ik aan... Ik heb gewoon het idee dat het nooit genoeg is en ze nooit meer ergens blij mee zijn...
ach die kinderen die lopen door weer en wind.. vind best dat het gestimuleerd mag worden dat ze op die leeftijd al een bijbaantje nemen...! de meesten zitten liever op hun reet en houden hun handje op....
Ik heb 2 euro gegeven, ik had niks anders. Normaal geef ik 1 euro. En gister kwam er nog 1 aan de deur... maar ik had echt helemaal niks geen kleingeld meer in huis, dat heb ik ook gezegd... hij wenste me toch nog heel vriendelijk fijne dagen. Ik vond het nog sneu ook.
hier geef ik 1 of 2 euro. meer dan genoeg omdat vaak de reclames te laat komen... als ik een slechte bui heb, krijgen ze een "jij ook" en dus niks haha. Toen ikzelf de krant bezorgde was ik verontwaardigd dat ik maar 1 gulden kreeg per adres. Ik ging wel door weer en wind en kranten waren DROOG, ONBESCHADIGD en VOOR 6 UUR BEZORGD. Maarja met 300 adressen toch een flinke som. Bij de laatste deur bedankte de bewoner mezelfs dat ik bij hem nu altijd als eerste kwam, nu kon hij de krant lezen voor hij naar zijn werk ging. Nou hij trok meteen zijn beurs en gaf me 25 gulden extra toen ik zei dat hij mijn laatste adres was hihihihi. Maarja dat is wel 14 jaar geleden.... (vond ik gewoon even leuk om te melden)
wil altijd wat leuks geven, maar als je t hele jaar geen kranten krijgt en de laatste twee weken opeens wel dan kunnen ze het echt vergeten hoor hahaa hoezo opvallend..
Ik geef ook altijd wat! Ik weet hoe slecht het verdiend en je moet door weer en wind voor maar 80 euro per maand. Als ik op dat moment niks in huis heb vraag ik altijd of ze morgen nog een keer komen..