Tja als je zo redeneert ..... ze kunnen ook kiezen voor een huiswerk vrije school en voor een baan als vakkenvuller..... sorry maar ik vind het schooien, niets meer en niet minder. Wie zegt dat de postbode, vuilnisman etc een kerstpakket heeft gehad? Dr zijn genoeg bedrijven die daar mee gestopt zijn.
Er vanuitgaande dat ze de folders ed netjes bezorgen is het best veel werk hoor (mijn vader heeft het jarenlang gedaan om toch nog een beetje extra rond te kunnen komen). En ze krijgen er niet echt veel voor betaald en ook geen extra's zoals een 13e maand, kerstpakket, koffie op het werk, etc . (zoals de vuilnisman die gewoon netjes in loondienst is en wel extra's heeft). Dus om te zeggen dat ze niet hard werken vind ik een beetje flauw. Verder moet iedereen lekker zelf weten of hij/zij wat geeft. Weet wel dat het voor mij en mijn ouders altijd heel fijn was als we wat extra's kregen rond de feestdagen.
Mijn vent krijgt ook geen kerstpakket die staat met weer en wind en nu ook buiten in de kou op het water dag of nacht aan bizar zware kabels te trekken! Das pas hard werken! Denk dak m maar een 10tje geef als die weer thuis komt
Ik neem aan dat jou vent volwassen is en zelf de keus heeft gemaakt voor dit werk te leren en dit werk uit te voeren? Die jonge folderbezorgers mogen nog niet veel anders op hun leeftijd dan folder bezorgen..
Door de financiele crisis is die van mij zn baan kwijt geraakt, en dit was kwa salaris het beste wat hij kon doen voor ons, niet dat hij het nou zon leuk werk vind (duw-sleepboot) het is echt super zwaar werk! Enne ik zou soms nog willen dat ik op school zat! Wat een makkelijke tijd was dat! nee geen medelijden met de folderbezorgers hier!
Ik denk dat folder/-krantenbezorgers ook iets minder kosten hebben dan bijv. een vuilnisman oid. Er vanuitgaande dat de bezorgers schoolgaande kinderen zijn natuurlijk
Ik snap niet zo goed dat iedereen maar komt met "Ja maar die werkt harder en die heeft ook geen kerstpakket gehad, en die heeft minder kosten etc." Er zijn altijd mensen die nog harder werken, nog minder krijgen, en dat is hartsikke k*t voor ze. Maar dat betekent toch niet dat folderbezorgers niet hard werken? Overigens zijn het echt niet altijd kinderen die bezorgen, zeker niet in deze tijden van crisis. Kijk als je niet wilt geven, dan geef je niks. Tis geen verplichting.
volgens mij ontstaat er nu een discussie wel of niet geven, en gelukkig leven we in een vrij land dus al geef je niks al geef je 20 euro, we hoeven elkaar daarom toch niet in de haren te vliegen. ieder zijn menig toch liefs Hellen
ik geef altijd 1 euro aan de bezorgers van de krantjes die het hele jaar door netjes komen. Vorig jaar ook 1 die spontaan alleen in december langs kwam toen ook netjes gezegd als je volgend jaar het hele jaar komt dan bel nog maar eens weer aan . Hij kwam van het zomer zelfs melden dat hij 3 weken met vakantie ging en als ik dan de krantjes niet kreeg het niet zijn schuld was, dit jaar ook netjes elke week op tijd de folders gehad dus helemaal tevreden . En de buurvrouw van iets verder op die 2 soorten brengt op 2 verschillende dagen en die ook regelmatig verse groente uit eigen tuin er bij mee brengt krijgt natuurlijk wat extra's
wat ontzettend flauw... we hebben het hier niet over volwassen mannen.. maar over kinderen hoor.. die kunnen nog niet meer dan een folderwijkje of vakkenvullen als baantje aanemen omdat ze te jong zijn....