menstruatie na miskraam

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door saar, 3 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. op 28 december 2005 (was ik dacht ik 7weken zwanger) ben ik beginnen bloeden, volgende dag naar gyn en die constateerde een missed abortion. Er was bijna niets meer te zien op de echo (alleen verdikking in de baarmoederwand), dus hij dacht dat het vruchtje op ongeveer 1 week (3w zwanger) zou afgestroven zijn. Tot op vandaag heb ik nog steeds geen menstruatie gehad.

    In september vorig jaar heb ik ook een missed abortion gehad, maar hier was ik 7 weken zwanger toen het afstierf. Toen is het ook niet vanzelf begonnen, maar heeft de gyn pilletjes ingebracht en is het zo na een paar dagen begonnen. Toen heb ik mijn menstruatie gekregen na 42 dagen.

    Ik had gedacht dat het nu wel sneller zou gaan, omdat de misval veel minder erg was (vergelijkbaar met een iets hardere menstruatie). Mijn natuurlijke cyclus (ik heb er wel nog maar 1 gewone gehad zonder pil of miskraam) is 30 dagen.

    Ik heb geen last van zwangerschapsverschijnselen, niet misselijk, geen pijnlijke borsten. Alleen zijn mijn tepels groter geworden en komt er bij druk iets wit uit. Ik heb op 30 dagen van mijn cyclus menstruatieachtige krampen gehad, maar dat is weer helemaal voorbij. Ik heb ook meer last van witte afscheiding, maar vandaag is het weer iets minder.

    Mijn eigenlijke vraag is of het normaal is dat mijn menstrautie zo lang achter blijft en of ik misschien al terug zwanger zou kunnen zijn. Of zou ik beter gewoon afwachten en niet testen?

    Groetjes,
    Saartje
     
  2. Mirjam

    Mirjam Verloskundige

    2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    Hoi Saartje,

    het zou best kunnen dat je alweer zwanger bent. Het zou ook kunnen dat je cyclus langer duurt dan anders, dat zie je vaker na een miskraam. Het enige wat je nu kunt doen is een zwangerschapstest, dan heb je duidelijkheid. Is de test toch negatief, dan zou ik nog een paar dagen wachten en nog eens testen. Als ie dan weer negatief is moet je weer contact opnemen met huisarts of gynaecoloog, dan duurt je cyclus namelijk wel erg lang.

    Succes!

    Mirjam
     
  3. in de eerste plaats bedankt voor het snelle antwoord.

    Ik heb zwangerschapstest besteld op het internet deze morgend, als deze aankomen ga ik testen.

    Nog eens bedankt en groetjes!
    Saartje
     

Deel Deze Pagina