Hoeveel kinderen heb je / had je graag gewild?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door sunshine83, 29 dec 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sunshine83

    30 jun 2020
    56
    17
    8
    Ik ben benieuwd hoeveel kinderen je hebt / had gewild en waarom?
     
  2. Oilell

    Oilell Fanatiek lid

    8 okt 2018
    2.882
    3.851
    113
    Vrouw
    Hebben er nu 1, we hopen dat een tweede ons gegund is.

    We hadden er graag 3 of 4 gewild, daar is ook ons huis op uitgezocht. Maar door mijn zwangerschap en de blijvende schade aan mijn nieren en lever is dat geen optie meer.
     
  3. riean

    riean VIP lid

    21 apr 2014
    5.529
    7.033
    113
    Ik heb er 4. Hoeveel ik er gewild heb, geen idee, daar heb ik nooit over nagedacht. We hebben altijd gewacht op een moment dat we beiden zeiden: ja, we zouden heel graag (nog) een kind willen krijgen.
    De 4e was wat minder gepland, maar nu we er 4 hebben geniet ik er enorm van. Ik moet wel bekennen dat ik soms een beetje me-time mis. Er is altijd wel een kiind dat aandacht nodig heeft of vraagt. Van 7 (nu in de vakantie vanaf 8, wat een luxe!) Tot 21.00 sta ik 'aan'. Pas daarna start mijn 'vrijheid' weer en kan ik lekker gaan hobbyen ofzo. Maar ik probeer wel uiterlijk 23.00 in bed te liggen, dus van echt een poos lekker bezig zijn met iets waar ik zin in heb komt niet zo heel veel meestal.
    Maar ach, die tijd komt wel weer als de jongste naar school gaat :thumup:
     
  4. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.457
    13.054
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    We hebben er 2. Zelf heb ik er altijd graag 3 gewild.
    Maar moet zeggen dat m'n hart nog open zou staan voor meer.
    Het liefst wel 3 ''van mezelf'', maar daarbuiten zou ik met alle liefde nog meer kindjes van iemand anders opvangen. Dat zit er overigens al van jongs af aan in.
     
    aicirtap vindt dit leuk.
  5. Venne

    Venne Actief lid

    14 feb 2013
    464
    59
    28
    NULL
    Zuiden van het land
    Ik had er graag 3 of 4 willen hebben. Heb helaas maar 1 zoon (en 2 sterretjes). Het zijn 10 loodzware jaren geweest van hoop naar wanhoop en van geluk naar veel verdriet.
    Ons gezin zal nooit compleet zijn helaas, ondanks dat prijs ik me enorm gelukkig met het jongetje dat we hebben!
     
    Dagda vindt dit leuk.
  6. prjbt

    prjbt Niet meer actief

    Mijn man en ik hebben altijd gezegd dat we er 3 wilden. Van kleins af aan al en onafhankelijk van elkaar.

    We hebben er 5 :roflmao:
     
    Lies1611 en Oilell vinden dit leuk.
  7. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    12.895
    25.249
    113
    We hadden geen specifiek aantal in ons hoofd, we hebben er nu 2. Voor nu is het goed zo , wie weet wat de toekomst brengt :)
     
  8. Youtan

    Youtan VIP lid

    9 jun 2015
    6.390
    4.245
    113
    Vrouw
    Wij hadden er graag 3 gekregen, na 4 icsi’s kwam onze dochter, na weer 3 icsi was ik zwanger van een tweeling. Helaas liep dit in twee fases slecht af.
    Ik zeg altijd dat ik één kind heb, veel mensen weten wel dat er ook een jongetje bij ons had kunnen rondlopen. Ik praat er niet graag over.
    Hierna kon ik het gewoon niet meer aan om weer icsi te doen. Het verlies deed te veel pijn en ik was bang dat dit weer zou kunnen gebeuren.
     
  9. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Wij hebben er 1
    Wilden graag 2. Mss lukt dat nog, en anders is het ook goed.
     
  10. RE080219

    RE080219 Fanatiek lid

    10 dec 2018
    2.449
    4.619
    113
    Vroegah :rolleyes: zei ik dat ik drie kinderen wilde. Ben nu gezegend met het kwadraat daarvan. ❤️
     
    Vero0504, Liana84, Lies1611 en 2 anderen vinden dit leuk.
  11. EdN

    EdN VIP lid

    27 mei 2011
    8.680
    3.465
    113
    Wij hebben er 3. We hebben lang getwijfeld of we er 2 of 3 wilden en hebben uiteindelijk besloten dat we het bij 2 zouden laten. Het werden er 3 :D
     
    Dagda vindt dit leuk.
  12. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.985
    5.817
    113
    Tot de derde heel stellig: 3 :p
    Toen ik zwanger was van haar wist ik dat ik er nog meer wilde. Na de vierde heb ik ook nog wel de wens gehad, maar nu roept het verstand steeds harder: het is goed zo!
    In mijn hart is er altijd plek voor nog een kindje, maar je moet ook kijken naar het hele plaatje. En dan is het in ons geval gewoon verstandiger om het hierbij te laten.
     
  13. Tassie74

    Tassie74 Fanatiek lid

    23 mei 2011
    3.134
    530
    113
    Utrecht
    Ons leek 3 kinderen wel erg gezellig mocht het allemaal lukken.
    Uiteindelijk na een heel medisch en ivf-traject zijn we blij en dankbaar met onze dochter.
    Ik heb het er best lange tijd moeilijk mee gehad dat er geen 2e meer kwam.
    Maar nu ben ik zo gewend dat we alleen haar hebben als kind dat ik heel erg geniet.
    Wij hebben heel vaak vriendinnetjes over de vloer. Die "afspraak" hebben mijn man en ik met elkaar gemaakt, dat onze deur openstaat voor andere kinderen, dat wij daar makkelijk in zijn.
    En dat lukt aardig!
    Het is namelijk erg fijn om onze dochter te zien genieten van en met haar vriendinnetjes. Ze houdt erg van gezelschap. En het is voor ons ook ontspannend als ze samenspelen, omdat wij onze dochter dan niet hoeven te vermaken : ).
    Ik houd erg veel van haar!
     
    mamaloe250, hummeltje5, Dagda en 2 anderen vinden dit leuk.
  14. Madeliefje06

    Madeliefje06 VIP lid

    26 mrt 2015
    11.387
    4.670
    113
    Wij hebben 6 kinderen, waarvan 4 bij ons.
    Ik had altijd twee of drie in mijn hoofd. Maar de tweede zwangerschap was van een drieling, dus toen zaten we gelijk al aan vier. En toen wilde we nog graag één kindje en was het een tweeling. Uiteindelijk zijn twee kinderen dus overleden. Nu zijn we compleet, al zullen we dus nooit echt compleet meer zijn. Maar hier houden we het bij.
     
    Dagda en Lies1611 vinden dit leuk.
  15. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    We hebben er 3.
    We willen er graag nog een kindje bij :)
    En dan is het klaar.
     
    Spectre vindt dit leuk.
  16. Schuurpapier

    Schuurpapier Niet meer actief

    Ik heb er 2 en dit was altijd mijn droomaantal. Al zijn er soms wel wat twijfels, gezien m'n huidige relatie. Een kindje van ons samen kriebelt soms wel :)
     
    Madeliefje06 vindt dit leuk.
  17. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.397
    5.494
    113
    Vrouw
    Ik heb er 3, dat was ook altijd mijn wens.
    Maar in mijn hart hadden het er best nog meer mogen zijn :)
     
  18. JupitR

    JupitR VIP lid

    13 mei 2020
    6.121
    6.660
    113
    Vrouw
    Ik kom uit een gezin met 4 kinderen, en wilde er daarom ook altijd 4. Mijn man komt uit een gezin met 2 kinderen, en wilde er 2. Nu hebben we er 3, als soort compromis ;) Man zou een knip laten zetten na de derde, maar ik ga hem vragen dat nog niet te doen. Ik vind zwanger worden en zijn niet bijzonder leuk, en misschien wil man gewoon überhaupt niet, maar een 4e zou ik toch wel heel mooi vinden. Zeg ik nu, terwijl mini nog geen 2 weken oud is :p

    En niet omdat we dan nog kans hebben op een meisje :rolleyes:
     
    Fraser en Lies1611 vinden dit leuk.
  19. Jottie

    Jottie Fanatiek lid

    17 apr 2015
    2.098
    873
    113
    groningen
    Ik wilde altijd graag 3 kinderen.
    Uit mn 1e huwelijk zijn 2 kinderen geboren.
    Had nooit gedacht dat er ooit nog een 3e zou komen, maar nieuwe partner wilde ook graag kinderen.
    3 kinderen is nu prachtig en ook genoeg.
     
  20. Bloem2310

    Bloem2310 Fanatiek lid

    6 aug 2016
    2.535
    1.885
    113
    Ik vond 1 altijd genoeg en nu kleine meid er is sta ik daar nog steeds achter. Als alleenstaande moeder is dit voor mij ook precies goed qua het verdelen van m'n aandacht en ook nog een beetje een eigen leven hebben.
    Maar wie weet over een paar jaar, maar nu voelt het helemaal oké. We hebben het heel gezellig met z'n tweetjes :)
     
    Dagda vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina