Hoeveel kinderen heb je / had je graag gewild?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door sunshine83, 29 dec 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Veertje1986

    Veertje1986 Bekend lid

    26 jul 2014
    550
    38
    28
    NULL
    NULL
    Wij hebben drie kinderen. Zelf zou ik dolgraag nog 1 kindje erbij willen, die wens is ontzettend groot. Helaas moet mijn man daar niks van weten. Hij vindt drie echt genoeg. Waarschijnlijk zal het dus bij drie blijven.
     
  2. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.137
    7.725
    113
    Gelderland
    Wij hebben 2 kinderen en ik had er graag 3 of 4 gehad. Mijn man vind 2 eigenlijk prima maar omdat mijn wens zo groot was/is hebben we ruim 2 jaar geprobeerd om zwanger te raken. Helaas heeft het niet zo mogen zijn, dat is iets waar ik het nog vaak moeilijk mee heb.
    Zoveel liefde te geven, zoveel ruimte in ons hart, huis en financieel.

    Inmiddels zijn onze kinderen 9&11 en ik moet zeggen dat er ook weer ruimte komt voor andere dingen. We gaan een hele andere fase in en die is vermoeiend maar ook echt heel leuk!
     
    roever vindt dit leuk.
  3. mapepejo

    mapepejo Fanatiek lid

    27 aug 2014
    1.584
    530
    113
    We hebben er 2. We hadden er, voordat we ooit kinderen hadden, graag 3 gehad. Toen bleek dat er een verhoogd risico is op ASS: onze oudste is autistisch en verstandelijk beperkt en de jongste heeft ADHD (normale intelligentie). Al pittig genoeg vonden wij, en met de oudste een leven lang zorg. Dus hebben we besloten om het bij 2 te laten.
    Heeft mij wel ruim een jaar gekocht om me er emotioneel gezien bij neer te leggen. Verstandelijk was het voor ons beiden al snel duidelijk dat in ons geval 2 kinderen de max zou zijn.
     
  4. Natasjee

    Natasjee Fanatiek lid

    13 dec 2013
    3.357
    678
    113
    Vrouw
    Haarlem
    Wij hebben een drieling van 6 jaar en hebben net (zo goed als zeker) besloten om toch voor een 4e te gaan. Mijn vriend heeft ruim 6 jaar gezegd dat ie geen kinderen meer wilt en afgelopen weekend kwam hij ermee dat ie er toch nog wel graag 1 zou willen, terwijl ik me er na 6 jaar bij neer had gelegd dat het bij onze 3 jongens zou blijven.

    We wilden er eigenlijk 2.
     
  5. Magnolia29

    Magnolia29 VIP lid

    30 nov 2015
    11.388
    23.005
    113
    Vrouw
    Ik wilde er graag 2 en dat is gelukt ;)

    Nog heel even getwijfeld over een 3e, maar ik ben blij dat het bij twijfelen is gebleven. Het is goed zo :thumup:
     
    Indiana en maviju vinden dit leuk.
  6. Lafayette

    Lafayette Fanatiek lid

    13 okt 2012
    1.376
    1.561
    113
    We hebben alle registers open moeten trekken om twee kindjes te mogen krijgen, en ik voel me dan ook zeer bevoorrecht. Ook heel tevreden, ik zou er niet meer willen dan twee.
     
    maviju vindt dit leuk.
  7. Zara75

    Zara75 VIP lid

    10 jul 2007
    11.946
    6.043
    113
    Happyland
    1, had er graag nog 1 gewild. Maar ze is er na een hele lange medische molen gekomen via een eiceldonatie en we wilden graag nog eentje via dezelfde donor. Alle cryopogingen zijn mislukt en de donor was inmiddels te oud om nog te doneren.
    Maar we hebben er vrede mee en zijn gelukkig met onze dochter.:)
     
    maviju vindt dit leuk.
  8. RLSD

    RLSD Fanatiek lid

    4 jul 2020
    1.575
    1.128
    113
    Vrouw
    Wij hebben drie kinderen en daar zal het (waarschijnlijk, zeg nooit nooit ;)) bij blijven. Ik heb altijd graag vier kindjes gewild maar drie is net even wat praktischer en makkelijker.

    Buiten dat vind mijn lijf zwanger zijn echt niet fijn en is het hier altijd 9 maanden ellende.. Dus het is goed zo en we zijn tevreden met onze drie kids :)
     
  9. julia80

    julia80 Fanatiek lid

    11 jan 2014
    4.450
    2.261
    113
    He je bent er weer, leuk!
    Ik ken je verhaal nog van toen :)
    Goh dat dat alweer zes jaar geleden is joh.
    Het was wel natuurlijk toch? Heb je dan een verhoogde kans op nog een meerling?
     
  10. Natasjee

    Natasjee Fanatiek lid

    13 dec 2013
    3.357
    678
    113
    Vrouw
    Haarlem
    Het gaat zo hard! Echt bizar.

    Ja klopt, was een spontane zwangerschap. Ik durf het je eigenlijk niet te zeggen. Ik 'ken' wel veel mensen met meerdere meerlingen. Is wel een beetje de angst van m'n vriend, haha. Heb me er verder niet in verdiept, omdat het er toch niet meer van zou komen.
     
    julia80 vindt dit leuk.
  11. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.511
    10.345
    113
    Geen garantie ;) maar na mijn spontane tweeling ben ik 3 keer zwanger geweest van 1, dus het hoeft niet! Leuk dat jullie er waarschijnlijk toch nog voor willen gaan!
     
  12. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.435
    8.282
    113
    Ik heb altijd vier kinderen gewild, mijn man vond minder altijd al prima, daarnaast maakte hij zich zorgen dat mijn lijf nog een zwangerschap niet zou trekken. Omdat ik vind dat een kind 100(+)% gewenst moet zijn door beide ouders, heb ik niet ‘doorgezet’. Mijn man weet natuurlijk wel dat ik wel de wens heb.

    Dat merk ik ook. Ze zijn hier even oud en sinds een half jaar oid kan ik zeggen dat het anders gaat voelen. De wens is er zeker nog steeds (bij iedere zwangerschap in mijn omgeving voel ik ook een ‘steek’ - maar natuurlijk gun ik het ze!), maar er komt wat meer ruimte inderdaad.
     
    Luna86 vindt dit leuk.
  13. Natasjee

    Natasjee Fanatiek lid

    13 dec 2013
    3.357
    678
    113
    Vrouw
    Haarlem
    Haha, is idd geen garantie, maar wel fijn om te lezen.
    Naja, als het er wel weer meer zouden zijn dan zijn ze net zo welkom. Moeten we er alleen een baantje bijnemen haha
     
  14. YaelStone

    YaelStone Fanatiek lid

    5 aug 2019
    2.269
    4.138
    113
    Ik wilde er altijd wel een stuk of 5.

    We hebben er nu twee en ik ga vaak heen en weer in het gevoel voor een derde. Aan de ene kant vind ik het helemaal prima zo, aan de andere kant, nog een keer een baby...
     
  15. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.708
    42.543
    113
    Ik had het niet echt van te voren bedacht, maar iig 2. Dat is gelukt en het is goed dat het hierbij gebleven is. Ze zijn nogal zorg intensief.

    Maar verdeeld over 3 dagen in de week heb ik er nog 10 van andere mensen bij dus dat compenseert wel:roflmao:
     
    Neskio en Mapje vinden dit leuk.
  16. Mapje

    Mapje Niet meer actief

    Ik dacht altijd 2. Dat riepen mijn man en ik ook altijd. Maar na lang twijfelen zijn we toch voor nummer 3 gegaan. Dus als alles goed mag gaan...straks 3!

    (OMG dat klinkt nog steeds onwerkelijk :D)
     
    Eppo82 en tuc vinden dit leuk.
  17. Burb1988

    Burb1988 Fanatiek lid

    5 mei 2014
    1.971
    1.599
    113
    Hier nu 3 meiden, de jongste bijna 5 maanden. Zelf stiekem een verlangen voor een 4de...maar ik heb ook zoiets...dit is goed zo.
    Ben wel babyspullen aan het wegdoen. Komt de 4de geen idee..ik geniet nu van dit heerlijke meidenclubje.
     
  18. tatie

    tatie Fanatiek lid

    21 feb 2014
    1.000
    89
    48
    Als kind wilde ik graag twee jongens en twee meisjes :rolleyes:
    Mijn man wilde in eerste instantie twee kinderen. We hebben er uiteindelijk drie mogen krijgen en daar blijft het zeker weten bij.
     
  19. Puck1

    Puck1 Bekend lid

    3 feb 2009
    979
    9
    18
    Mijn wens was altijd 3, we hebben er nu 3 ❤️❤️
     
  20. floppie888

    floppie888 Bekend lid

    3 sep 2014
    793
    549
    93
    Mijn man wilde er altijd 4, ik 3. Nu hebben we 2 prachtige kinderen en vinden we het allebei genoeg.

    Het lijkt me fantastisch om nog een keer zwanger te zijn, maar ik wil geen kindje meer.
     

Deel Deze Pagina