Hoeveel kinderen op een kinderfeestje?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door 1991Mamavanvier, 18 aug 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 1991Mamavanvier

    1991Mamavanvier Fanatiek lid

    1 apr 2020
    1.689
    1.292
    113
    Vrouw
    Onze zoon wordt in december 6 jr en zal dus dit jaar voor 't eerst een kinderfeest geven.

    Hoeveel kinderen uitnodigen is' normaal'?
     
  2. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.529
    26.079
    113
    Vrouw
    Mijn kapster deed leeftijd= totaal aantal kinderen. Vond dat wel mooi :D

    Zoon zal dit jaar eerste feestje geven, dus in totaal 5 kinderen
     
    Paardenbloem en 1991Mamavanvier vinden dit leuk.
  3. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.484
    8.332
    113
    Ik zou doen wat je zelf te doen vindt.

    Hier ligt het een beetje aan wat ze willen doen. Moeten we met de auto ergens naar toe, dan is het max. 6 kinderen, omdat er met onze eigen kinderen erbij niet meer in de auto passen. Blijven we thuis, dan vind ik een stuk of 7 ook wel het maximale, zo groot is onze woonkamer nou ook weer niet. ;)
     
    1991Mamavanvier vindt dit leuk.
  4. riean

    riean VIP lid

    21 apr 2014
    5.537
    7.040
    113
    Niet zo veel. In principe vind ik met die leeftijd 4 echt wel zat. Maar dochter zit in een klas met eerst 7 meiden totaal, later kwam er 1 bij. Het was de gewoonte om alle meiden uit te nodigen. Dus zij had er steeds 6 of 7. Maar nu heeft ze ontdekt dat ze niet met alle meiden vriendinnen is en wil zijn. Dus dit jaar had ze er 4 uitgenodigd. En eigenlijk vond ik dat veel gezelliger.
     
    1991Mamavanvier vindt dit leuk.
  5. Feye

    Feye VIP lid

    26 nov 2013
    6.046
    3.509
    113
    Vrouw
    Ik houd geen max aantal aan. Ik wil vooral dat hij kinderen uitnodigt die hij er graag bij wil hebben. Een aantal weken van te voren maken we een shortlist met potentiële genodigden, dan leg ik het lijstje weer even wat dagen/weken weg en daarna nemen we het lijstje nog eens door (zoon heeft een vaste groep met vriendinnen en daarom heen wisselt het nog regelmatig). Eerste jaar had hij er 4 uitgenodigd denk ik, vorig jaar 6.

    Wegbrengen en ophalen door ouders wanneer een feestje op locatie is, is hier vrij gebruikelijk. Dus zijn ook niet gebonden aan beschikbare plekken in de auto.
     
    1991Mamavanvier vindt dit leuk.
  6. smax

    smax Fanatiek lid

    15 feb 2018
    1.949
    1.040
    113
    Vrouw
    Hier meestal vijf a zes kindjes. Net wie ze uit willen nodigen.
     
    1991Mamavanvier vindt dit leuk.
  7. Mammielove

    Mammielove Niet meer actief

    Hier 5 kindjes
     
    1991Mamavanvier vindt dit leuk.
  8. MadeInUSA

    MadeInUSA VIP lid

    27 dec 2011
    8.669
    9.623
    113
    Ik houd zeker bij de kleuters ook nog wel rekening met "uitvallers". Wij hebben er nu vier keer op zitten. Eerste keer 6 uitgenodigd, een kon niet, een heeft nooit gereageerd, twee waren ziek geworden. Die deceptie wil ik wel voorkomen.
    Tweede jaar iets van zes klasgenootjes, buurmeisje, nichtjes. Gexellig clubje van 12 kinderen uitgelaten in het park.
    Derde jaar: Parkfeestje goed bevallen. Twee kinderen die samen feestje geven. T is toch in het park, dus nodig maar lekker veel uit, in totaal stuk of 22 kinderen van wie iets van 18 kwamen. Noodweer voorspeld>ai>binnenspeeltuin! Ging prima, geen omkijken naar, maar wel wat prijzig.
    Dit jaar: verhuizing, corona, moeilijk moeilijk. Allebei 2 beste vriendjes mee naar speelpark. Superleuk.
     
  9. Venelientje

    Venelientje Niet meer actief

    Nooit een maximum gesteld: soms 5, soms 10, soms 12. Soms ook 2 verschillende feestjes (2x van school gewisseld en veel vriendjes en vriendinnetjes).
    Jongste had er nu op zijn eerste feestje 6 bij elkaar gesprokkeld, voor hem waren ijjn beste vriendje en vriendinnetje al genoeg geweest, hij is wat minder sociaal
     
  10. Amarens

    Amarens VIP lid

    24 dec 2009
    11.493
    3.765
    113
    Zoveel als ze willen maar het moeten wel kinderen zijn met wie ze omgaan/spelen.
     
  11. Linda86

    Linda86 VIP lid

    Ja hier ook!
    Mijn zoon heeft altijd al heel veel vriendjes en vriendinnetjes gehad, hij kan het altijd met bijna iedereen goed vinden, dus hij wil ook veel kinderen op zijn feestje uitnodigen. Mijn dochter heeft dat veel minder en nodigt dan ook minder kinderen uit.
     
  12. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.950
    8.762
    113
    Dit jaar niet kunnen vieten vanwege corona. Vorig met zijn 5de verjaardag 4 kinderen uitgenodigd. 2 jongens en 2 meisjes en dan met onze knul in totaal dus 5.

    Wij gingen naar het bos voor een speurtocht en dan is het handig om niet teveel kinderen mee te nemen en zeker voor de eerste keer:roflmao:
     
  13. Youtan

    Youtan VIP lid

    9 jun 2015
    6.391
    4.246
    113
    Vrouw
    Meestal rond de 8, maar ook dat is hier weleens lastig, omdat ze met zoveel kinderen vaak speelt.
     
  14. sabagirl

    sabagirl Fanatiek lid

    15 okt 2015
    3.320
    1.052
    113
    Hier nodigt hij er 7 uit. 5 uit zijn eigen klas en 2 vriendjes die van school zijn gewisseld maar waar hij wel nog contact mee heeft.
     
  15. ikkie97

    ikkie97 VIP lid

    7 mei 2011
    10.070
    3.516
    113
    Bij mijn dochter deden we altijd alle meiden uit de groep, dat varieerde sinds groep 2 (nu groep 5) tussen de 7-9 meiden.
    Bij zoontje is het wat lastiger. Hij wordt in de herfst 6 en mag dan ook een feestje geven. Maar hij vindt iedereen leuk uit zijn klas., zowel jongens als meisjes... Tja zijn groep zijn er al 16 en dan zitten er nog een paar in de groep erboven en eronder die hij er ook wel bij zou willen hebben. Dat kan dus niet en dat snapt hij ook wel dus hij zit er nu al mee... Hopelijk kan hij na een paar weken dit schooljaar toch beter een keuze maken. Ik vind een stuk of 8 op deze leeftijd wel prima eigenlijk.
     
  16. Suuzan

    Suuzan Fanatiek lid

    21 dec 2013
    1.804
    654
    113
    6 kinderen, want dat is het maximale wat er in onze auto’s past.
     
  17. luca75

    luca75 Fanatiek lid

    14 aug 2013
    4.834
    3.476
    113
    Hier ligt het er aan wat ze wilden/willen gaan doen en stiekem ook een beetje welke kinderen er gevraagd worden. Van drukke kinderen kan ik er niet zoveel hebben.

    Gaan we met de auto's weg dan kunnen het incl eigen kind 8 zijn.

    Afgelopen voorjaar heeft dochter toen ze 6 werd 3 kinderen gevraagd omdat ik ivm het virus niet het huis vol wilde hebben.
     
  18. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Hier ook inderdaad.
     
    smax vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina