Hoeveel kinderen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door wizard, 20 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hanneke

    Hanneke VIP lid

    18 jun 2007
    14.893
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Dit is een vraag waar ik sinds een paar weken echt geen antwoord meer op durf te geven!
    Wij hadden namelijk bedacht om het bij 1 kindje te houden :oops:!
    En nu is dus nr.3 onderweg :D!
    Maar ik denk dat het toch echt bij deze 3 gaat blijven ;)!
    Liefs, Hanneke!
     
  2. inkie1980

    inkie1980 Bekend lid

    13 mei 2007
    557
    0
    0
    rozenburg
    haha
    nou ik heb altijd gezegd dat ik voor mn 30e 2 kindjes zou willen mocht t me gegund zijn.
    ik ben haast 28 en mn vriend is 30,en we hebben een hele lieve dochter.
    maar ze is erg druk en kost veel energie (ze jammert en jengelt erg veel,soms heel de dag door),dat we ff genoeg hebben aan alleen haar.
    mn vriend heeft nog geen nee gezegd als we over een 2e hebben.dus wie weet. ik bewaar alles gewoon nog en over een jaartje ofzo kijken we wel verder....
     
  3. vonneg

    vonneg Actief lid

    4 feb 2008
    245
    0
    0
    woonbegeleider
    Harlingen
    Ik ben nu gelukkig zwanger van de tweede en hierna gaat er een knoop in...Ik ben nu 39 jaar en vind het nu nog verantwoord, want ik word er ook niet jonger op en met beide zwangerschappen heb ik bekkeninstabiliteit, dus ik vind dat dan de "Goden verzoeken", want wie weet hoe het met een derde zwangerschap zou gaan....
    Nee, met twee gezonde kinderen mag je, je toch heel gelukkig prijzen :D

    Groetjes, vonneg
     
  4. Krokus

    Krokus Fanatiek lid

    5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    we hebben vandaag besloten om voor een derde kindje te gaan. Moet wel effe eerst spiraaltje eruit. ;)
     
  5. Niet meer actief

    wij hebben nu 2 kids :p
    en in de toekomst willen wij proberen voor een 3e te gaan :D
    dus hopelijk 3 maar als het niet lukt dan denken wij maar zo gelukkig hebben we er 2 mogen krijgen en dat is ons alles!
     
  6. Devy

    Devy Fanatiek lid

    23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Ik ben nu zwanger van de eerste dus pin me er niet op vast maar ik zou graag twee kinderen willen en zeker niet meer (tenzij de tweede natuurlijk een tweeling zou zijn). Ik vind het financieel gezien beter om het hierbij te laten en ik heb zelf nog trauma's van met z'n drieën op de achterbank waar mijn oudere zus alle ruimte in nam ;)
     
  7. randi

    randi Niet meer actief

    ik wou en had er 2 maar door een ongelukje maar zeker niet minder gewensd en graag gezien zijn het er nu 4 ( jaja kreeg ze dubbel cadeau :) ) ben nu wel extra voorzichtig want een 5de zie ik dus echt wel niet zitten, het is nu thuis al druk genoeg en ben blij dat mijn 2 oudste de leeftijd van 13 en 15 hebben en am goed kunnen meehelpen :)
     
  8. MariekeV

    MariekeV Fanatiek lid

    28 mei 2007
    1.189
    0
    0
    Ambulant Jongerenwerker /jeugd hulp verlener.
    Stockholm
    Gevoelsmatig zou ik er nog wel eentje willen. Twee in totaal dus.
    Maar als ik logisch nadenk dan kunnen we het beter bij eentje houden... :(
     
  9. fioontje

    fioontje Fanatiek lid

    3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    ik denk dat we het, als er een 2e komen wil, bij 2 houden
     
  10. cam

    cam Bekend lid

    17 dec 2006
    572
    0
    0
    ik wil zoooooo graag een 2de, maar mijn man is er nog niet aan toe.
    Onze dochter is nu bijna 16 maanden en ik zelf wordt volgend jaar 34. Nog niet gek oud, maar jong ook niet echt meer.

    Ik barst zo wat uit mijn voegen, zo graag wil ik...maar ja...
     
  11. Jalea

    Jalea Fanatiek lid

    24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    als ik morgen de staatsloterij zou winnen dan zou ik over 9 maanden stoppen met de pil en direct voor een 3e proberen, lijkt me ceht geweldig een groot gezin met kleine leeftijdsverschillen (hoewel ook erg druk ;))
    maarja eerst even die staatsloterij... en zo niet dan nog wat jaren wachten...
     
  12. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    jalea, wij staan ook op de wachtlijst bij de staatloterij, vervelend hè ;)
     
  13. fioontje

    fioontje Fanatiek lid

    3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    wij bij de postcodeloterij haha
     
  14. Moaatje

    Moaatje Fanatiek lid

    19 sep 2007
    2.535
    0
    0
    Hihihi, ik kras me rot maar winnen lukt nog niet. Heb geen nagels meer over.

    Krokus, wat een verrassing! Wil je ook al snel?

    Ik wil wel graag meerdere kinderen. Zoals ik er nu tegenover sta een stuk of 5. Hebben vriend en ik allebij al lang terug gezegd.
    Maar Babet is ook een erg makkelijke baby (tot nu toe).
    Wie weet, mocht er ooit een tweede komen en dat is een huilertje oid bedenken we ons nog. Ook qua woonruimte en financien moeten we de boel tegen die tijd maar bekijken.
    Een tegelijk denk ik maar, maar dat gaat natuurlijk ook niet altijd op.
     
  15. Moaatje

    Moaatje Fanatiek lid

    19 sep 2007
    2.535
    0
    0
    MariekeV, hoezo is het voor jou logisch om het bij eentje te laten?
     
  16. Aszz

    Aszz Niet meer actief

    Ik ben er nu nog meer van overtuigd dat het bij 1 blijft.
    Afgelopen weekend op kraamvisite geweest, heel leuk hoor zo'n heel kleintje... Maar brrrrrrrrrrrr moet er echt niet aan denken. Bah.
    En nu stond er ook een heel mooi stuk in het blad Boodschappen over enig kind zijn.
    Ik was bang dat het zielig zou zijn (waarom?) nu blijkt dat enige kind zijn veel voordelen heeft.

    En financieel is het prettiger (voor ons) en het huis is zo precies groot genoeg! :D
     
  17. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Als het ons nog een keer gegeven is...zouden wij heel graag nog een brusje erbij willen.
    Twee kindjes lijkt me super.

    Stiekem bereid ik mezelf ook voor op 3 aangezien wij aan IVF / ICSI vastzitten en de kans op een meerling dan even groter is ;)

    Elmo
     
  18. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Enig kind of met broers/zusjes...het heeft beide voor- en nadelen naar mijn idee.
    Ik denk niet dat dat doorslaggevend zou moeten zijn. Een tweede kindje krijgen omdat dat leuker is voor de eerste vind ik ook een beetje een slappe.
     
  19. Aszz

    Aszz Niet meer actief

    Nou idd, ik wil echt niet nog een keer bevallen. Ik zit nog met trauma's. En om het nou alleen voor Nathan te doen.... Das een slappe ja :D

    Daarbij komt dat ik heel erg blij ben dat hij gezond is. Wij zijn super tevreden met wat we hebben.
     
  20. tanna

    tanna Bekend lid

    26 mei 2008
    685
    0
    0
    Wij willen er in iedergeval 2 kindjes als het ons gegeven is. We hebben wel altijd gezegd een even aantal dus wie weet worden het er wel 4.
    Op dit moment ben ik ziels gelukkig met onze kleine meid.
    Een maand geleden kriebelde het alweer, maar nu vind ik het nu wel even goed. En we zien wel wat de toekomst brengen mogen.

    Annemarie
     

Deel Deze Pagina